Forum portalu turystyka-gorska.pl

Wszystko o górach
portal górski
Regulamin forum


Teraz jest Pt gru 20, 2024 1:14 pm

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1556 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 52  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 02, 2012 9:37 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 13, 2005 2:03 pm
Posty: 11103
Lokalizacja: Poznań
flint napisał(a):
Narodowy program narażania młodych?
http://www.rp.pl/artykul/12,776328-Zbyt ... i.html?p=1
List Roberta Szymczaka do Rzeczpospolitej

http://pza.org.pl/news.acs?id=1126841

_________________
Tatrzańskie szlaki..


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 03, 2012 12:55 am 
Uzależniony ;-)

Dołączył(a): Pn kwi 20, 2009 11:34 pm
Posty: 1491
Lokalizacja: zdecydowanie za daleko
...

_________________
wiśnia jest wiśnia


Ostatnio edytowano Wt sty 03, 2012 8:12 am przez Luiza, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 03, 2012 2:57 am 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Wt sie 10, 2010 5:25 am
Posty: 2120
Lokalizacja: Poznań
kaziuuu napisał(a):
No ciekawe czy im się uda wejść na tą kapryśna górę. BTW jaką drogą planują wchodzić?

Diamir, północno-zachodnia część.

Cytuj:
the village where we stay for the last night before basecamp.


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 04, 2012 9:10 am 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr wrz 21, 2011 12:29 pm
Posty: 540
Lokalizacja: Poznań
tomek.l napisał(a):
flint napisał(a):
Narodowy program narażania młodych?
http://www.rp.pl/artykul/12,776328-Zbyt ... i.html?p=1
List Roberta Szymczaka do Rzeczpospolitej

http://pza.org.pl/news.acs?id=1126841


Robert jest świetnym fachowcem w medycynie górskiej, a do tego sam jest himalaistą więc dobrze, że pojawiła się jego odpowiedź na artykuł w rzepie bo według mnie odrobinę się tam zagalopowali.
Z drugiej strony Hajzer po raz drugi rok z rzędu został "uhonorowany" Morskoocznym Złotym Jajem za swoje działania
http://wspinanie.pl/serwis/201201/02jaja-za-rok-2011.php


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 04, 2012 9:04 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Pn paź 10, 2005 9:36 pm
Posty: 600
Lokalizacja: Rybnik
Tymczasem ciekawych informacji dostarcza lektura wniosków do PZA o dofinansowanie wypraw planowanych na rok 2012.
I tak, po zimowym Gasherbrumie, Hajzer i Bielecki w ramach programu PHZ jadą latem na K2.
Unifikacyjną wyprawę PHZ na Shisha Pangmę poprowadzi wiosną Krzysztof Wielicki.
Następny cel zimowy (sezon 2012/13) to Broad Peak - wyprawa pod kierownictwem Wielickiego.
I dalej (zima 2013/14) - K2.

Z kolei Kinga Baranowska złożyła wnioski o dofinansowanie wypraw na Makalu i dwa Gasherbrumy.

Wnioski na stronie PZA:
http://pza.org.pl/kww/index.acs?id=138599

_________________
http://www.flickr.com/photos/marchew/sets


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 04, 2012 9:24 pm 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N lip 17, 2005 9:35 pm
Posty: 1125
Dla mnie najciekawiej zapowiada sie Kongur Shan!

_________________
Omówienie sezonu ograniczam do rejonu Morskiego Oka i Tatr Zachodnich (...). By zasłużyć na wyróżnienie w rejonie Hali trzeba by najtrudniejszą tamtejszą drogę przejść nocą, samotnie i w kapciach. - Władysław Cywiński


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sty 05, 2012 7:35 am 
Zasłużony

Dołączył(a): Cz maja 21, 2009 9:10 am
Posty: 243
Marchew,
skoro tak dobrze sie orientujesz, to moze pytales sie H, kto mu bedzie na tej wprawie nosil tlen, hihiiii


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sty 05, 2012 9:33 am 
Kombatant

Dołączył(a): Cz sty 05, 2012 9:26 am
Posty: 320
Środowisko góskie jest pełne niespełnionych frustratów, czego najlepszym dowodem jest kilka powyższych postów..
Gdyby Ci vikingu jad tak nie zalewał oczu dostrzegł byś z informacji krążących chociażby w sieci, że Hajzer na swoich wyprawach dodatkowego tlenu nie używa i nie planuje używać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sty 05, 2012 10:21 am 
Stracony

Dołączył(a): Pn sie 30, 2010 6:19 pm
Posty: 3425
Lokalizacja: Elbląg/Gdańsk
viking59 napisał(a):
to moze pytales sie H

Z tego co wiem to Hajzer nie jest przestępcą więc takie pisanie o nim, jakby to powiedzieć źle się kojarzy. Nie jest to też żaden powszechnie używany skrót, którym się Go opisuje (jak np. WC w przypadku Cywińskiego).
viking59 napisał(a):
kto mu bedzie na tej wprawie nosil tlen,

Jak byłeś młody to jeszcze używało się tlenu, ale już od dość dawna się tego nie robi na tego typu ekspedycjach. Wiesz... czasy się zmieniają... młodzi wchodzą do gry, a starzy, niespełnieni i pełni kompleksów chcą się dowartościować obrabiając dupę innym, którym się udało.

_________________
Zesraj się, a nie daj się...:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sty 05, 2012 10:53 am 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr wrz 21, 2011 12:29 pm
Posty: 540
Lokalizacja: Poznań
W końcu trochę więcej informacji o polskiej ekipie działającej na Nanga Parbat
http://off.sport.pl/off/1,111379,10912396,Tlok_na_Nanga_Parbat__Polacy_atakuja_osmiotysiecznik.html

_________________
Pain is temporary, glory is forever


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sty 05, 2012 11:10 am 
Kombatant

Dołączył(a): Cz sty 05, 2012 9:26 am
Posty: 320
A tu ich blog : http://nangadream.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sty 05, 2012 11:22 am 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr wrz 21, 2011 12:29 pm
Posty: 540
Lokalizacja: Poznań
No to dorzucę jeszcze dziennik wyprawy Urubko i Moro
http://www.thenorthfacejournal.com/category/nanga-parbat/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sty 05, 2012 1:11 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Cz sty 05, 2012 9:26 am
Posty: 320
http://www.thenorthfacejournal.com/firs ... ds-camp-1/

Tomek ma się dobrze jak widać!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sty 05, 2012 1:23 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 13, 2007 2:13 pm
Posty: 1586
Lokalizacja: Wrocław / Polanica Zdrój
Cytuj:
Tomek is a nice guy, and I am a bit worried knowing him here with practically nothing organized. No cooks, no camp stoves, no sirdar, no Base Camp tent. Apparently his two mates will be bringing an aeolic generator. If we consider the mountain and the weather conditions! They have all our respect, and we wish them all the best in reaching their goal.


Nie chciałem się wypowiadać na temat wyjazdu polaków na Nangę...ale martwię się, że ktoś komuś pokrzyżuje plany...a nawet mogą zginąć ludzie :|.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sty 05, 2012 1:39 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 29, 2006 3:34 am
Posty: 14942
Lokalizacja: Ząbkowska, róg Brzeskiej
uysy napisał(a):
Nie chciałem się wypowiadać na temat wyjazdu polaków na Nangę...ale martwię się, że ktoś komuś pokrzyżuje plany...a nawet mogą zginąć ludzie :|.

Gdyby ich nie było to byś już się o to nie martwił?
Chłopaki są pewnie "słabi" jak na obrany cel, ale po pierwsze na oko patrząc po roku poprzednim niekoniecznie naprawdę zamierzają go atakować, a po drugie niekoniecznie słaba ekipa musi być zaraz źródłem kłopotów dla innych, zależy od odpowiedzialności w działaniu. Ubiegłoroczna wyprawa zasadniczo w pełni pokazała pełną odpowiedzialność zespołu - osiągnięcie obozu 1 i wycof :-).
Nikt ich nie sponsoruje sami za siebie płacą, więc o ile rzeczywiście nie będą dzwonić po pomoc mają pełne prawo pojechać sobie na "swoją wyprawę".

_________________
Widzisz lewaka, nie stój z boku, reaguj!! Pamiętaj, lewactwo karmi się obojętnością i bezczynnością.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sty 05, 2012 1:49 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Cz sty 05, 2012 9:26 am
Posty: 320
Po ich zeszłorocznej Nandze była dyskusja na forum wspinanie.pl. Nikomu nie można odmówić prawa do wyjazdu w góry wysokie, nawet zimą i nawet na NP. Chłopaki cały projekt finansują za własną kasę, nie afiszują się w mediach, nie napinają itp. itd. Trochę doświadczenia juz zebrali i raczej wystarczy ono do tego,żeby wiedzieć, kiedy się wycofać. A podziałać na NP zimą, chociażby tylko dochodząc do C2, chciałby niejeden wspinacz.

ps. w jednym momencie pisalyśmy:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sty 05, 2012 7:17 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Pt wrz 02, 2011 8:03 am
Posty: 1748
Lokalizacja: Podkarpacie
http://adrenalina.onet.pl/alpinizm/klam ... tykul.html

_________________
Najlepszy reset tylko w górach


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sty 05, 2012 7:47 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 13, 2007 2:13 pm
Posty: 1586
Lokalizacja: Wrocław / Polanica Zdrój
lysy, przecież nie napisałem, że powinno się zabraniać :(.
grubyilysy napisał(a):
ale po pierwsze na oko patrząc po roku poprzednim niekoniecznie naprawdę zamierzają go atakować,

Wlasnie o to mi chodzi. Niestety nie mogę znaleźć wywiadu z chłopakami (czytałem wczoraj chyba) w którym, opisują wyjazd mniej więcej tak:
Przyjechaliśmy, doszliśmy do C1...było zimno więc wróciliśmy.
A czego się w zimie spodziewali ? Polskiej (aktualnej) zimy ?
Ja wiem że to ich kasa, czas i zdrowie.


Dispatch 1 Denisa i Simone:
http://youtu.be/5tSdJDhsftg


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 06, 2012 9:54 am 
Kombatant

Dołączył(a): Cz sty 05, 2012 9:26 am
Posty: 320
Sprawozdanie z zimowej nangi bylo na stronie wspinanie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sty 07, 2012 4:52 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): N paź 23, 2005 9:18 pm
Posty: 2116
Chyba jednak ta "wyprawa" Czapy i tego drugiego się zakończyła nim na dobre się rozpoczęła w ten masyw Nanga Parbat. - Pozostaje w tej sytuacji kibicować dobrze przygotowanym na zmagania z górą duetowi Simone Moro -Denise Urubko, którzy ostatnio zdobyli jako pierwsi zimą ośmiotysięcznik w Karakorum- Gasherbrum II ( chyba)

Co do wyprawy Hajzera latem 2012 na K2 to polecam żebro Abruzzich, bo na południowej ścianie czy pod Bottleneck gdzie zagrożenie lawinami seraków jest permanentne widzę krzyże...zwł. po obejrzeniu po raz kolejny tragedii gdzie zginęło 11 wspinaczy 2.08.2006 pomimo pięknej pogody, właśnie w skutek lawiny seraków nocą, gdy już schodzili ze szczytu..Wcześniej zginął jeden gość który stracił równowagę chcąc wyprzedzić Norweżkę spiętą liną z innymi, on nie odczepił się od liny i zleciał 200 m bo się potknął...a potem jeszcze jeden wspinacz jugosłowiański zginął gdy straciwszy równowagę będąc skrajnie wyczerpanym zleciał na Anglika idącego niżej na 8000m , a ten krzyczał kilka razy: "puść linę" no i puścił ale był na tyle zmęczony że nie był w stanie wyhamować czekanem i powstrzymać upadku. Tak więc chyba nawet 13 ofiar i to w 20 rocznicę kolejnej masowej tragedii na K2 z 1986 r. Tam trzeba mieć wyczucie Kingi Baranowskiej żeby przetrwać. Wspinaczka Bottleneck to niby pójście na łatwiznę, ale lepiej umieć się wspinać w dużych trudnościach wcześniej, ćwiczyć na dużej wysokości, a nie pchać się pod ścianę seraków na Bottleneck. A bezpieczniej jest przewspinać do grani Abruzzich lub grani zachodniej. Południowa ściana wydaje mi się zaś zagrożona przez lawiny bardzo w wielu miejscach i bardziej stroma jest niż północne zbocza. Ogólnie to masyw ogromny a wydaje się tylko nie aż taki z dużej odległości. K2 to jest zawsze ogromne ryzyko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sty 07, 2012 4:59 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 05, 2007 8:49 pm
Posty: 6331
Lokalizacja: Kraków
A jaką będą mieć pogodę na K2?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sty 07, 2012 5:00 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Wt sie 10, 2010 5:25 am
Posty: 2120
Lokalizacja: Poznań
Jakub napisał(a):
którzy ostatnio zdobyli jako pierwsi zimą ośmiotysięcznik w Karakorum- Gasherbrum II ( chyba)

Dzięki za info.
Jakub napisał(a):
Co do wyprawy Hajzera latem 2012 na K2 to polecam żebro Abruzzich

Komu polecasz? Hajzerowi?

_________________
http://www.flickr.com/photos/auralis1987


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sty 07, 2012 5:10 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Cz sty 05, 2012 9:26 am
Posty: 320
To tak gwoli ścisłości -
1. Na K2 zginął Serb, a po nim schodzący po jego ciało HAP's Pakistańczyk. Jugosławii już od pewnego czasu nie ma na mapach.
2. Polecanie drogi na K2 lepiej zostaw specom pokroju Wielickiego.. Zarówno droga Żebrem Abruzzich jak i droga Cesena spotykają się na ramieniu K2 i dalej wiodą przez Bottleneck.

Resztę bzdur jakie napisałeś chyba lepiej przemilczeć. Trochę przypominasz w stylu pisania i wiedzy pewnego słynnego napieracza zwanego M. Gienieczka :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sty 07, 2012 5:14 pm 
Stracony

Dołączył(a): Pn sie 30, 2010 6:19 pm
Posty: 3425
Lokalizacja: Elbląg/Gdańsk
Yanas... świeży jesteś więc jeszcze się nie znasz... dlatego informuję Cię, że jak Jakub coś mówi, to tak będzie i tak należy postępować... Jakub ma zawsze rację... szczególnie w kwestiach pogodowych... :mrgreen:

_________________
Zesraj się, a nie daj się...:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sty 07, 2012 5:21 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 05, 2007 8:49 pm
Posty: 6331
Lokalizacja: Kraków
Dodam też, że Jakub jest najwyższą forumową wyrocznią. Nigdy nikomu jeszcze tu nie odpowiedział na pytanie. Mówi, tylko wtedy kiedy jest w transie i ma natchnienie na dany temat.
W swych wizjach umysł ma dosyć mglisty, dlatego najczęściej wypowiada się na tematy pogodowe ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sty 07, 2012 5:24 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Cz sty 05, 2012 9:26 am
Posty: 320
Sprawa zatem jest jasna. Dzięki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sty 07, 2012 5:49 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Pt wrz 02, 2011 8:03 am
Posty: 1748
Lokalizacja: Podkarpacie
jakby ktoś umiał angielski, tutaj ciekawy wywiad z Moro na temat wyprawy itp.

http://www.planetmountain.com/english/N ... eyid=38953

_________________
Najlepszy reset tylko w górach


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sty 07, 2012 11:36 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Wt sie 10, 2010 5:25 am
Posty: 2120
Lokalizacja: Poznań
A tutaj z kolei trzy części filmu sprzed roku polskiej ekipy, która wtedy i teraz działa w okolicach Nanga Parbat. Może i nie są tacy super jak Moro i Urubko, ale humoru nie tracą :)
http://vimeo.com/28866817
http://vimeo.com/29055620
http://vimeo.com/31143574


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sty 07, 2012 11:39 pm 
Uzależniony ;-)

Dołączył(a): Pt lip 27, 2007 3:57 pm
Posty: 896
Lokalizacja: Kielce
Auralis, i o to chodzi :)

_________________
https://www.facebook.com/PortugalTripExtreme2013 <------ Wyprawa rowerowa z Polski do Portugalii
http://www.pomagamoli.pl/ <------ Akcja Pomagam Oli :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sty 07, 2012 11:45 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Pt wrz 02, 2011 8:03 am
Posty: 1748
Lokalizacja: Podkarpacie
drugi film najlepszy, uśmiać się można co nie miara :)

_________________
Najlepszy reset tylko w górach


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1556 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 52  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Polityka prywatności i ciasteczka
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL