Forum portalu turystyka-gorska.pl

Wszystko o górach
relacje na mapie
Regulamin forum


Teraz jest Cz sie 22, 2019 1:51 am

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 721 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 25  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: So cze 19, 2010 12:37 pm 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz lut 02, 2006 7:15 pm
Posty: 1270
Lokalizacja: Kraków
Sezon się zaczął na dobre, więc kilka ładnych w moim mniemaniu jurajskich szóstek:

Witkowe Skały, Bukowy Filar: Bukowy Filar VI-
7 przelotów + stan, łatwe VI- na rozwspinanie, pod koniec się trzeba dobrze ustawić. Droga o tyle fajna co rzadko uczęszczana, robiąc ją na początku maja stan drogi wskazywałby że w tym sezonie jeszcze nie chodzona.
Dla olewających OS :D - mała galeria

Psiklatka, Psi Płot: Pies Pogrzebany VI-
6 przelotów + stan. Komfortowa, gęsta, asekuracja by Skwir (choć miejscami stara). Do przejścia fajny okapik, oczywiście z dużymi klamami.

Psiklatka, Psi Płot: Canapies VI+
6 przelotów + stan. Asekuracja jw. Zarówno małe dziurki na równowagę jak i okap z wielkimi klamami. Być może da się inaczej, ale ja przy dość dużym parametrze, strzelałem w jednym miejscu dość dynamicznie do klamy.

Jeżeli chodzi o Psiklatkę pamiętajcie że tam są ściśle określone dojście pod skały i miejsca parkingowe, a część skał jest wyłączone ze wspinania.
Dla olewających OS :D - mała galeria z Psiklatki

teraz 3 drogi trochę mniejszej urody z Brzoskwini (ale też polecam):
Dolina Brzoskwini, Położna: Wyższa Podwyżka VI
9 przelotów + stan. Droga pokrywająca się w 3/4 z piątkowym Długim Porodem, gdzie szóstkowe trudności są na samej górze, gdzie trzeba zadać z dość niskich klam przez próg do krawądek przy stanie. Trochę tam wypociłem, ale w końcu stylem tragiczno-komicznym wturlałem się do stanowiska.

Dolina Brzoskwini, Obchodna: Proteza VI+
3 ringi + stanowisko. Wyślizgana, a momentami trzeba zadawać na tarcie. Trochę psychiczna druga wpinka którą się robi po trawersie, mając do dyspozycji jedną klamę, nogi na tarciu, a ziemia niedaleko :D. Dalej fajnie siłowo :)

Dolina Brzoskwini, Żmijowa Skała: Pingwiny z Madagaskaru VI.1
2 ringi + stan. Kiepskie dojście pod drogę, a na drodze na początku w pionie małe krawądki + jeszcze mniejsze stopnie. Potem parametr pomaga.

Dolina Będkowska, Zaklęty Mur: Sekwencja VI+
8 ringów + stan. Fajna długa droga, z w miarę równomiernie rozłożonymi trudnościami, pion + średnie klamy

Dolina Będkowska, Zaklęty Mur: Mordarka VI+
7 ringów + stan. Zróżnicowana, najpierw trzeba przejść na małych dziurkach i tarciu do miniokapu, z którego trzeba zadać z podchwytu. Dalej też fajnie po średnich klamach.
Z ciekawostek to pierwsza wycena Skwira to było VI.2 (taka jeszcze wisi w topo na Brytanie), szybko zmieniona na VI.1, by ostatecznie zatrzymać się na VI+

_________________
Blog | Flickr | Facebook | Instagram | Twitter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So cze 19, 2010 10:10 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Wt mar 06, 2007 1:02 am
Posty: 1854
Lokalizacja: Łódź
Ja również polecam Psiklatkę osobą wspinającym się na poziomie ok. VI.
Nie pamiętam już jakie drogi tam robiłem ale praktycznie wszystkie były fajne.
Mam natomiast uwagę do asekuracji by Skwir. Znany jest pogląd że Skwir dość oszczędnie obija drogi. Ja szczególnie zwróciłem na to uwagę na Zaklętym Murze gdzie ringi choć były usytuowane dobrze to było ich mało. Fragmentami (w łatwiejszych miejscach) runouty przekraczały możliwości psychiczne początkującego wspinacza. Robiąc te drogi OS na pewno nie zabraknie emocji. :wink:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So cze 19, 2010 10:31 pm 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt gru 01, 2009 6:18 pm
Posty: 132
Lokalizacja: Kraków
tu bym nie przesadzal, Zaklety jest dosc ladnie obity. Musi byc ten dreszczyk, inaczej to nie ma sensu ;-)
Zreszta polecam Mur jak ktos jeszcze nie byl.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=h9TWwBB5 ... r_embedded


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So cze 19, 2010 10:51 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Wt mar 06, 2007 1:02 am
Posty: 1854
Lokalizacja: Łódź
Cytuj:
Musi byc ten dreszczyk, inaczej to nie ma sensu Wink


Niby czemu? Dla mnie skały to miejsce do relaksu. Jak komuś się nudzi to zawsze można pójść na żywca, na własnej lub wpinać się co 2 przelot.

Cytuj:
tu bym nie przesadzal, Zaklety jest dosc ladnie obity.


Ale ringów co 1,5m nie ma jak w wielu miejscach. Dlatego ostrzegam co bardziej lękliwych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 20, 2010 12:16 am 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz lut 02, 2006 7:15 pm
Posty: 1270
Lokalizacja: Kraków
może coś mylisz? ja też nie zauważyłem, żeby ringi były rzadziej niż zwykle (z jednym wyjątkiem, na samym dojściu do stanowiska na Sekwencji - jest może ze 3-4 metry terenu nie obitego, ale tam trzeba zwracać uwagę żeby się nie potknąć :) dla równowagi na początku tej drogi pierwszy i drugi ekspres można wpiąć z tej samej pozycji :) )

_________________
Blog | Flickr | Facebook | Instagram | Twitter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 20, 2010 12:31 am 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Wt mar 06, 2007 1:02 am
Posty: 1854
Lokalizacja: Łódź
Cytuj:
może coś mylisz?


Bardzo możliwe. Ja zapamiętuje tylko cyferki :wink:
Wydaje mi się jednak że robiłem na tej skale jakieś V lub VI i na pewno jedno VI+. Na któreś z tych dróg (jeśli nie na kilku) było wyjście nad przelot ze 4 m, mniej więcej w środku drogi. Do gleby by się nie doleciało (chyba) ale mimo wszystko zastanawiałem się czy nie zrezygnować.
Najprawdopodobniej chodzi o drogę:

12.Widok z Okna VI/VI+


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 20, 2010 9:06 am 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz lut 02, 2006 7:15 pm
Posty: 1270
Lokalizacja: Kraków
teraz to jest V+ :) grzałem się na tej drodze, nie ma tam teraz żadnych runoutów :)

_________________
Blog | Flickr | Facebook | Instagram | Twitter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 20, 2010 12:59 pm 
Zasłużony

Dołączył(a): Śr lis 14, 2007 7:22 pm
Posty: 178
Czesc.
Drogi w Polsce w porownaniu z niektorymi rejonami na zachodzie sa obite bardzo komfortowo :) Na przyklad na Frankenjurze nawet na drogach juz trudniejszych pierwsze wpinki sa na wysokosci dobrych kilku metrow. I to w miejscach gdzie trudnosci zaczynaja sie juz na starcie. Drugi ring czesto na takiej wysokosci, ze moze z niego grozic gleba. Czesto gdy po drodze jest latwiejszy teren to juz nie ma zadnej wpinki. W porownaiu z tym w Polsce bylyby juz na starcie po drodze dwa ringi. Wiec nie ma co narzekac :)

Co do drog. W Sokolikach została niedawno obita krotka, bulderowa droga Blondasa na Stodole.
Bulder VI.1 - krotkie, przyjemne wspinanie. Niebanalny start :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 20, 2010 2:02 pm 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt gru 01, 2009 6:18 pm
Posty: 132
Lokalizacja: Kraków
Spiochu -- mozna to co napisales odwrocic: jak komus brakuje psychy zawsze moze wedke powiesic, albo robic latwiejsze drogi gdzie ma wiekszy zapas mocy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 20, 2010 2:39 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Wt mar 06, 2007 1:02 am
Posty: 1854
Lokalizacja: Łódź
Cytuj:
teraz to jest V+ Smile grzałem się na tej drodze, nie ma tam teraz żadnych runoutów Smile


To chyba coś pomyliłem w takim razie. V+ to ni ... nie było. Robiłem wtedy drogi VI oesem w kilku różnych miejscach a na tej co myślę udało się cudem(RP) i to po kilku próbach. Kluczowy moment to było pociągniecie na łapach z takiego "wampirka" Runout też był na 100%, początkowo miałem nawet kości zabrać.

Cytuj:
Drogi w Polsce w porownaniu z niektorymi rejonami na zachodzie sa obite bardzo komfortowo Smile Na przyklad na Frankenjurze nawet na drogach juz trudniejszych pierwsze wpinki sa na wysokosci dobrych kilku metrow. I to w miejscach gdzie trudnosci zaczynaja sie juz na starcie. Drugi ring czesto na takiej wysokosci, ze moze z niego grozic gleba. Czesto gdy po drodze jest latwiejszy teren to juz nie ma zadnej wpinki. W porownaiu z tym w Polsce bylyby juz na starcie po drodze dwa ringi. Wiec nie ma co narzekac Smile


W porównaniu z niektórymi ;) Dlatego też bym tam nie pojechał. W wielu rejonach jest jednak gęste obicie. W Polsce też jest teraz tendencja do ringów prawie co 1m. Takie drogi od razu cieszą się dużą popularnością.

Cytuj:
Spiochu -- mozna to co napisales odwrocic: jak komus brakuje psychy zawsze moze wedke powiesic, albo robic latwiejsze drogi gdzie ma wiekszy zapas mocy.


A czy ja napisałem że rejon jest do dupy? Ja nie lubię ryzyka w skałach i uwierz mi nie jestem w tym osamotniony. Warto też zauważyć że chodzi o łatwe drogi dla początkujących. Wg. mnie takie linie powinny być nieco gęściej obite niż np. VI.4. Początkujący z reguły nie mają super mocnej psychy (skąd popularność wędki?) a obitych łatwych dróg nadal jest stosunkowo mało.
I jeszcze jedno wyjaśnienie. Ja np.. wole się wspinać z dołem (z reguły OS) nie dlatego by był dreszczyk emocji i "zaliczone" przejście. Po prostu nie chce mi się włazić z tyłu na skałę i wieszać wędki. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 21, 2010 7:20 am 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt gru 01, 2009 6:18 pm
Posty: 132
Lokalizacja: Kraków
A czy ja gdzies napisalem, ze twierdzisz iz rejon jest do dupy? ;)

Jezeli nie chce Ci sie wedki wieszac, to mozesz isc na droge latwiejsza o ten stopien, czy dwa. Masz wtedy wiekszy zapas mocy, co minimalizuje ryzyko odpadniecia. Albo poprosic kolege, zeby z dolem to zrobil i Ci wedke powiesil.
Niezgadzam sie poprostu z twierdzeniem: dla mnie zbyt psychicznie obite, a wiec przydalo by sie troche wiecej zelaza. To by doprowadzilo w koncu do tego, ze na drodze mieli bysmy drabine.

Dobra trzeba ta dyskusje pewnie skonczyc, bo mozemy sobe tak pisac i pisac. Ja mam swoje zdanie, Ty swoje. Dla mnie obicie powinno byc takie, zeby sie nie ubic, albo nie polamac. I to na Murze IMO takie jest.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=h9TWwBB5 ... r_embedded


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lip 20, 2010 2:56 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Wt paź 17, 2006 3:40 pm
Posty: 397
Lokalizacja: Kobiór
Rzędkowice, Turnia Kursantów: Bader-Meinhof VI.1

Asekuracja- 4 ringi + stan

Ładna, przewieszona droga po klamach, stopnie bardzo wyślizgane. Krótka, ale syta:)

_________________
"mój mózg,to mój drugi ulubiony organ"/W.Allen/

http://gorywysokie.blogspot.com/

http://pionowyswiat.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lip 21, 2010 4:39 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 29, 2006 3:34 am
Posty: 12800
Lokalizacja: Ząbkowska, róg Brzeskiej
dradamu:) napisał(a):
Rzędkowice, Turnia Kursantów: Bader-Meinhof VI.1

Asekuracja- 4 ringi + stan

Ładna, przewieszona droga po klamach, stopnie bardzo wyślizgane. Krótka, ale syta:)

Najbardziej wyślizgana droga jaką znam, ale pewnie istnieją wyślizgane jeszcze bardziej. Do tego klama na dojściu do drugiego ringa złośliwie dziurawi skórę. Poszukałbym innych 6.1 w okolicy, wśród nowszych obić na pewno coś się znajdzie.
Ja oczywiście jestem "poniżej cyfry" ale kolega bardzo chwalił Skorka-Wacha z drugiej strony, znaczy na Lechworze, oczywiście, cokolwiek dłuższa, ok 25m.

_________________
POPiS - 14 lat niszczenia Polski. Tak ma być dalej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lip 22, 2010 11:50 am 
Kombatant

Dołączył(a): Wt paź 17, 2006 3:40 pm
Posty: 397
Lokalizacja: Kobiór
Z "szóstek" w Rzędkach bardzo ładna jest "Nikodemówka" na Okienniku, tylko to już trzeba z liną 60 m atakować, która i tak ledwie starcza. Minusem jest trochę słabe obicie, bo nowe ringi mieszają się z z zardzewiałymi.

_________________
"mój mózg,to mój drugi ulubiony organ"/W.Allen/

http://gorywysokie.blogspot.com/

http://pionowyswiat.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lip 22, 2010 12:24 pm 
Zasłużony

Dołączył(a): Pt kwi 23, 2010 8:45 pm
Posty: 163
Lokalizacja: Warszawa
dradamu:) napisał(a):
Z "szóstek" w Rzędkach bardzo ładna jest "Nikodemówka" na Okienniku, tylko to już trzeba z liną 60 m atakować, która i tak ledwie starcza. Minusem jest trochę słabe obicie, bo nowe ringi mieszają się z z zardzewiałymi.


60 metrów? To Okiennik tak urusł?
Jak już ktoś idzie na szczyt zawiesić wędkę, to równie dobrze (a nawet lepiej, nie trzeba schodzić, zjeżdzać) może asekurować z góry i 50 m liny jak nic starczy.
Później można zejść, lub zjechać na 2 razy.
Nie każdy ma linę 60 m, a jeszcze ktoś to przeczyta i kupi nową linę specjalnie pod Okiennika.

_________________
http://picasaweb.google.com/108295871235102674690
Ma rację, wszyscy mają rację. Ten alpinizm to naprawdę idiotyczny pomysł... zawsze mówiłem. Jan Długosz, "Twarz Szchary"


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lip 22, 2010 1:09 pm 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz lut 02, 2006 7:15 pm
Posty: 1270
Lokalizacja: Kraków
Hako napisał(a):
Nie każdy ma linę 60 m, a jeszcze ktoś to przeczyta i kupi nową linę specjalnie pod Okiennika.


:mrgreen:

_________________
Blog | Flickr | Facebook | Instagram | Twitter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lip 23, 2010 1:09 am 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Wt mar 06, 2007 1:02 am
Posty: 1854
Lokalizacja: Łódź
Cytuj:
Rzędkowice, Turnia Kursantów: Bader-Meinhof VI.1


Już 6 lat temu była masakrycznie wyślizgana, ciekawe co jest teraz?


Polecam natomiast drogę:

Fraszka VI+ i Direttisma na Młynarzu w Podlesicach.


http://pza.org.pl/topo/przewodnik.acs?a=247&s=248&r=382

Drogi ładne, po kłamach, mało wyślizgane.

Na tej pierwszej był lekki obryw i podobno jest minimalnie trudniej ale jakieś dużej różnicy chyba nie ma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lip 24, 2010 1:06 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Pt sie 07, 2009 5:55 pm
Posty: 387
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
dradamu:) napisał(a):
Z "szóstek" w Rzędkach bardzo ładna jest "Nikodemówka" na Okienniku, tylko to już trzeba z liną 60 m atakować, która i tak ledwie starcza. Minusem jest trochę słabe obicie, bo nowe ringi mieszają się z z zardzewiałymi.


Nawet mi nie przypominaj. Ja przy moim wzroście w pewnym miejscu musiałam się na jednym palcu dosłownie wciągać. Za to później to tak śmigłam, że nawet Kamil się zdziwił. :shock: (zaznaczam, że oczywiście chodzę na wędkę). :mrgreen: Gdybym byla wyższa i nie bała się latać... Na razie preferuję łatwe drogi, na których przy locie ciężko się poobijać. Jak znacie takie, to coś polećcie. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn paź 18, 2010 4:53 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Wt paź 17, 2006 3:40 pm
Posty: 397
Lokalizacja: Kobiór
Podlesice, Sadek: Rafy Koralowe 6a

Asekuracja- crashpad

Bardzo fajny bald. Dużo haczenia piętą i ładny ostatni ruch polegający na dalekim sięgnieciu do klamy z jednoczesnym haczeniem prawą stopą. Sadek albo Kamień pod Wysoką w ogóle są idealne na nadchodzące chłodniejsze dni.

_________________
"mój mózg,to mój drugi ulubiony organ"/W.Allen/

http://gorywysokie.blogspot.com/

http://pionowyswiat.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 25, 2011 3:00 pm 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sty 04, 2008 11:25 am
Posty: 307
Lokalizacja: Kraków
cholera napawać nie wiem gdzie zadać to pytanie: skąd obecnie jeżdżą i gdzie znajdę aktualny rozkład jazdy busów do Kobylan lub Będkowic (poprostu do Kobylańskiej). znalazłem na wspinaniu niepewne info że z Dolnych Młynów i że rozkład tylko u kierowcy - ktoś jeździł niedawno i ma jakieś pewniejsze info?? [bo mpk ciężko - w ndz 1 na 2-3 h...]

a w temacie polecam skały pasujące do tematu w Januszowicach http://wspinanie.pl/topo/polska/podkrak ... zowice.htm
fajne krótkie drogi, w miarę nowe dlatego skała ostra - niezłe tarcie, jedyny minus - przy drodze, za to miejsce najbliżej północnej części Krakowa - 15 min z Kleparza toteż warto wyskoczyć nawet mając 2-3 h wolnego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 25, 2011 3:33 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lis 10, 2007 8:21 pm
Posty: 3426
Lokalizacja: Kraków
Zakk napisał(a):
skąd obecnie jeżdżą i gdzie znajdę aktualny rozkład jazdy busów do Kobylan lub Będkowic (poprostu do Kobylańskiej)


Cytuj:
Do Będkowic można też dojechać busem z parkingu przy ul. Karmelickiej oraz z Kleparza.

Ale konkretnie to nie wiem, nigdy mnie to nie interesowało. Tylko nie licz, że będą jeździły częściej, niż co godzinę, do tego w dni powszednie. W soboty i niedzielę, to już chała.
Jak chcesz drążyć temat, to napisz do Piotrka Kruczka, ma tam szkołę wspinania.

_________________
https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BBagiew_(organizacja)
https://pl.wikipedia.org/wiki/A_quo_primum


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So kwi 02, 2011 8:00 pm 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt gru 01, 2009 6:18 pm
Posty: 132
Lokalizacja: Kraków
Rysa Prawdziwych Mężczyzn (i Jednej Dziewczyny) - VI-
Fajna droga na początek sezonu. Asekuracja jak najbardziej w porządku. Wspinanie bardzo przyjemne, super odmiana gdy ktoś dośc ma pomykania po płytach ;) Polecam.

To jeszcze dodam cos z piachow(Kamieniec koło Krosna):

Rysa okularnika - VI - droga sam miód. takiej przerysy w wapieniu się nie znajdzie. Asekuracja ok.

Krowia rysa - VI.1+ - czujna ryska, droga raczej krótka, ale w mojej opini na prawde warto. 3 wpinki dobrze rozmieszczone, asekuracja raczej komfortowa.

Środkowa rysa - V+ - tej drogi raczej nie polecam. Asekuracja raczej kiepska, odległości między wpinkami spooore, do tego ringi zrobione z drutu zbrojonego, lekko się ruszają ;-)

Falkirk - VI.3 - suuper droga, ładny start, a potem jeszcze lepiej. Asekuracja jak najabrdziej w porządku.

Krowia droga - V - klasyk na Kamieńcu. rysa o górskim charakerze, na prawdę polecam. Asekuracja komfortowa.

Rejon ogólnie polecam, na prawdę super odmiana od mydlanego wapienia jurajskiego. :)

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=h9TWwBB5 ... r_embedded


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 03, 2011 3:49 pm 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sty 04, 2008 11:25 am
Posty: 307
Lokalizacja: Kraków
najfajniejsza droga o wycenie VI.1/VI.1+ - UL na Pieninkach w Kobylańkiej. Droga po 1 bardzo ładna, po 2 świetna do RP - trzeba trochę pokombinować, za 1 razem nie oczywista. Jedyny minus (może plus :roll: ) - obita dość przydogowo - 3 wpiny na -+ 13-15 metrach.

A teraz szukam jakiejś drogi VI.2 do opatentowania (okolice Krk) - najlepiej parametrycznej (>1,9m.), może być siłowa w zamiast za coś na większe palce - ktoś coś poradzi ?? :wink:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 26, 2011 8:18 am 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt gru 01, 2009 6:18 pm
Posty: 132
Lokalizacja: Kraków
VI.2 z parametrem na wzrost mi sie nie kojarzy, ale znam VI.1 ktora jest dla mnie wzorcowym przykladem drogi parametrycznej.
To Jeczydusza na Winnicy w Tyncu. Jak ktos ma >1.9m to trudnosci moocno sie zmniejszaja , jak ktos ma <1.8m to trzeba kombinowac, a i tak pewnie kluczowy ruch to bedzie strzal ;-)

Zreszta poszukaj po drogach Stefana, on sam jest wysoki, i z tego co po jego drogach sie powspinalem, to duzo wlasnie jest takich dla wysokich(ruchy, a szczegolnie wpinki ;-))

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=h9TWwBB5 ... r_embedded


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 26, 2011 4:24 pm 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sty 04, 2008 11:25 am
Posty: 307
Lokalizacja: Kraków
zz napisał(a):

Zreszta poszukaj po drogach Stefana, on sam jest wysoki, i z tego co po jego drogach sie powspinalem, to duzo wlasnie jest takich dla wysokich(ruchy, a szczegolnie wpinki ;-))

tyle że też mają wysoką wycene...
Np. ostatnio trafiłem na skałe w Tomaszowicach - zresztą naprawdę fajna, momentami leciutko przewieszona - większość VI, a tak sobie łatwe... Wpinki na niektórych takie że i przy 3-4 katem oka patrzy się gdzie gleba...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 26, 2011 9:23 pm 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz lut 02, 2006 7:15 pm
Posty: 1270
Lokalizacja: Kraków
Zakk napisał(a):
A teraz szukam jakiejś drogi VI.2 do opatentowania (okolice Krk) - najlepiej parametrycznej (>1,9m.), może być siłowa w zamiast za coś na większe palce - ktoś coś poradzi ?? :wink:


Prawa Płyta Sasa na Dupie Słonia. Mocno klamiaste, trochę glazurkowate, ale piękne długie wspinanie. (tylko trzeba uważać bo jakieś 3 tygodnie temu na Lewej Płycie w okapie ptak jakiś stacjonował)

_________________
Blog | Flickr | Facebook | Instagram | Twitter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz cze 02, 2011 7:28 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 6:17 am
Posty: 437
Lokalizacja: Kraków
no to coś odemnie:

Progesteron - Zaklęty Bastion, Dolina Będkowska - VI -3 wpinki + stan, asekuracja ok. Droga fajna, na poczatku trzeba pokombinować, a potem popyla się już do góry.

Uczęszczam na Roraty - Zaklety Bastion, Dolina Będkowska - VI.1+ - 3 wpinki +stan. Bardzo fajna droga, super start, puzniej troche dalekich sięgnięc po małych chwytach. polecam!

Canapies - Psiklatka - VI+ -7 ringów +stan. Jak na VI+ to wydaję się dość łatwe, trudności praktycznie w jednym miejscu. W okapie wygodne klamy na ręce i nogi :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz cze 02, 2011 8:32 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Wt paź 17, 2006 3:40 pm
Posty: 397
Lokalizacja: Kobiór
Znam takie dwie parametryczne Vi.2, ale niestety na Jurze Pólnocnej. Jedna to "Kant Młynarza" w Podlesicach, a druga to "Calineczka" na Górze Birów. Obie jednoruchowe, wysięgowe i niestety brzydkie, szczególnie ta druga to parch.

_________________
"mój mózg,to mój drugi ulubiony organ"/W.Allen/

http://gorywysokie.blogspot.com/

http://pionowyswiat.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So cze 04, 2011 4:07 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 6:17 am
Posty: 437
Lokalizacja: Kraków
no to teraz dłuższe drogi

Prawy Komin Sokolicy -

-- pierwszy wyciąg - VI+, ~30m, 14 wpinek, po średnich dziurkach i chwytach.
-- Drugi wyciąg - można robić albo kominem za V+, czyli jak no kominy to już blisko maksa, albo rysą na świecznik za VI. Rysą idzie się bardzo ciekawie, 7 wpinek +ST w pewnym momencie trzeba fajnie na odciąg kombinować.
Droga w mojej ocenie fajna, acz fajerwerków nie ma.

Łysina -

V/-V - "Przedziałek", 5R+ST, robione jako I wyciąg. Fajna rysa OW, jak ktoś umie proste, jak nie.. warto spróbować :D

VI.1 - "Droga pamięci Wienia Koguta", ST+7R+ST, robione jako II wyciąg. Raczej trudne VI.1, w kilku miejscach ciśnienie może się podnieść. Niestety troszke dziwne obicie, acz patrząc na standardy Stefanowe, źle nie jest ;)

VI - "Uciekający horyzont" , ST+5R+ST, robione jako III wyciąg. Fajne wspinanie po płytach z małymi klameczkami.

Łysina ogólnie baardzo fajna skała. Niestety Stefan troche pokombinował z obiciem, ale i tak warto. Z racji polożenia czuć tą wysokość.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 05, 2011 8:41 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Śr sty 20, 2010 3:38 pm
Posty: 1827
Lokalizacja: Wolne Miasto Nowa Huta
Zaklęty Mur w Będkowskiej
http://wspinanie.pl/topo/polska/podkrak ... ty_mur.htm

Widok z okna - VI+
Przybyli ułani - VI

Bardzo fajne drogi i nie wyślizgane ! Wyceny w różnych źródłach są inne, te co podałem są od Biedrunia więc według mnie słuszne :wink:

_________________
Moje Tatry

Życie jest piękne. To ludzie są pojebani.

"Słabe stopnie są jak puszczalska dziewczyna. Jak im zaufasz to ci dadzą, a jak nie, to będą częściej zdradzały." - Mechanior


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 721 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 25  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL