Forum portalu turystyka-gorska.pl

Wszystko o górach
portal górski
Regulamin forum


Teraz jest Cz mar 28, 2024 11:41 am

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 722 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn lip 04, 2016 7:58 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr paź 31, 2007 9:46 pm
Posty: 4463
Lokalizacja: GEKONY
Nielepice są dobre. Kolano kolorowe, ale na wspin gotowe :mrgreen:

_________________
A ja dalej jeżdżę walcem, choćby pod wałek trafić miał cały świat.

http://summitate.wordpress.com/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lip 06, 2016 9:37 am 
Kombatant

Dołączył(a): Pt mar 26, 2010 11:21 am
Posty: 546
Lokalizacja: Kraków
velka napisał(a):
Dzięki, fajna sprawa otwieranie drogi i samo czyszczenie. Myślałem, że dłużej to zajmuję. Dół oraz góra mojej drogi jeszcze trochę syfiaste ale z czasem to się wyczyści. Crux jest za to czysty i lity. Jacek wycenił na VI.1+ choć ja bardziej odczułem trudności za VI.1 ale z moim zasięgiem było mi łatwiej. Za to droga numer 2 wydawała mi się trudniejsza od mojego projektu. Będą przejścia to i cyfra się zweryfikuję


Byłem na Turni Skwira, twoja droga jest chyba najfajniejsza (nie robiłem tylko tych dwóch VI.3). Ciekawa sekwencja po dwójkach i klamach, jest sporo nawet ciągowego wspinania, zabrakło jednego ruchu do OS (brak wiary / ślepota :P). Nie licząc rolniczego terenu na górze droga jest już dobrze wyczyszczona.

Co do trudności, na pewno trudniejsza niż "Będzie klasykiem" za VI.1 (droga nr 2). Tam są dwa ruchy, po dobrych dziurach, ale dość patenciarskie - trzeba wiedzieć, do czego zadać. Jak dla mnie twoja droga to solidne VI.1 albo nietrudne VI.1+. Dla niższych kluczowy ruch pod koniec trudności będzie daleki (bańka?), czyli łamaniec VI.1/1+ będzie odpowiedni. Tylko skąd nazwa "Bułka i pałka"? :mrgreen:

Reszta dróg (te na prawo) bez szału, trudności tylko na starcie a potem łatwo, do tego jeszcze sporo ziemi w chwytach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lip 06, 2016 10:09 am 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sty 25, 2013 5:08 pm
Posty: 661
Lokalizacja: Koluszki
Ooo, super że się podobała :) Też wydawała mi się najfajniejsza z pozostałych dróg, szczególnie za ten pasaż ruchów po dwójkach. Przy moim 185 każdy ruch był statyczny choć ostatni ruch do dwójki był zasięgowy. Przez to osoby ~175cm mogą odczuwać trudniej. Co do nazwy - moja słodka tajemnica :mrgreen:

Góry na na wprost od klam nie czyściłem bo uciekasz już przez rysę w prawo. Jacek nie wbił tam ringa więc nie widziałem sensu usuwania tego ogródka ;)

_________________
https://www.flickr.com/photos/156235994@N06/albums


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lip 10, 2016 7:33 pm 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 25, 2012 4:52 pm
Posty: 649
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Tatry/Zamarła Turnia

Prawy Kant Heinricha VII- OS - padła dróżka która chodziła mi po głowie od początku roku. Dopchałem się do prowadzenia najtrudniejszego wyciągu. Oferuje bardzo efektowne wspinanie na kluczowym wyciągu który jest niemal całkowicie obity stałymi hakami. Mimo tego jest dość psychiczny ale warty zrobienia ! Reszta drogi o klasę niżej. Trudności odczułem jako wyższe niż na Lobby także byłbym bardziej za VII ale to może przez przesztywnienie i niewyspanie... Relacja wkrótce.

_________________
http://wyrypy.wordpress.com/
Flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn lip 11, 2016 5:06 am 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr paź 31, 2007 9:46 pm
Posty: 4463
Lokalizacja: GEKONY
Nielepice - No to po Malborku VI+.
Z dołem nie chciało puścić, przeszedłem na wędkę, a po wędce sprawne RP.

_________________
A ja dalej jeżdżę walcem, choćby pod wałek trafić miał cały świat.

http://summitate.wordpress.com/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lip 22, 2016 5:17 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr paź 31, 2007 9:46 pm
Posty: 4463
Lokalizacja: GEKONY
Dzisiaj skończyłem ścianę w Nielepicach - padł Komtur za VI. Wydawało mi się, że kiedyś go robiłem, a tu się okazuje, że biała plama na skale została... Dwie próby nie udane (głowa), wędka, trzecia próba i puszcza. Ale co się wystałem 30 cm pod barierką bo bałem się zaufać takiej bułce jako chwyt i swojej pracy nóg to moje, jeszcze 2 minuty i bym się spieprzył spod stanu :lol:

_________________
A ja dalej jeżdżę walcem, choćby pod wałek trafić miał cały świat.

http://summitate.wordpress.com/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn lip 25, 2016 12:47 pm 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 17, 2013 7:34 am
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno
kefir napisał(a):
Nielepice - No to po Malborku VI+.
Z dołem nie chciało puścić, przeszedłem na wędkę, a po wędce sprawne RP.


Gratuluje :) drugie VI+? :), ale chyba łatwiejsze niż "Papiery"?

kefir napisał(a):
Dzisiaj skończyłem ścianę w Nielepicach - padł Komtur za VI. Wydawało mi się, że kiedyś go robiłem, a tu się okazuje, że biała plama na skale została... Dwie próby nie udane (głowa), wędka, trzecia próba i puszcza. Ale co się wystałem 30 cm pod barierką bo bałem się zaufać takiej bułce jako chwyt i swojej pracy nóg to moje, jeszcze 2 minuty i bym się spieprzył spod stanu :lol:


A jednak miałem dobre odczucia :), że trudniejszy od "Przez Żmiję" :P :)

_________________
"Gdyby ludzie od jaskiniowej epoki robili tylko to, co wyglądało na możliwe, do dzisiaj siedzieliby w jaskiniach" - Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So lip 30, 2016 8:22 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr paź 31, 2007 9:46 pm
Posty: 4463
Lokalizacja: GEKONY
Zgadzam się z Tobą w każdym zdaniu. Teraz zakwasy muszą zejść.

_________________
A ja dalej jeżdżę walcem, choćby pod wałek trafić miał cały świat.

http://summitate.wordpress.com/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sie 16, 2016 9:44 am 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 17, 2013 7:34 am
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno
Po majowo-czerwcowej formie (10xVI.1 i 3xVI.1+) śladu nie ma... niestety lekki ból serdecznego troczka spowodował lżejsze wspinanie i treningi. Co niestety odbiło się na wynikach w lipcu i sierpniu :P. Za to długi weekend okazał się bardzo "górski" w skałach :) udało się przewspinać w 3dni 290m w różnych stylach :P większość na wielowyciągówkach w trudnościach od V do VI.1.

Sokolica
- Prawy Komin VI+ (1W AF; 2W OS) - niestety zabrakło wytrzymki na pierwszym wyciągu w 2 momentach, a szkoda bo same ruchy nie są trudne tylko wspinanie jest od początku do końca :). Drugi wyciąg to już komin i "pełzanie" więc potrafi sponiewierać :P chyba że ktoś ma dobrze opanowane kominy :P. Warto zabrać kask, chociaż nie jest aż tak bardzo krucho jak się naczytałem.
- Wariant na Prawy Świecznik VI - po zrobieniu Prawego Kominu zjechaliśmy do stanowiska i zrobiliśmy jeszcze wariant - bardzo ładne wspinanie chociaż krótkie, rewelacyjne stanowisko, aż chce się tam poleżeć :)
- Lewy Komin VI- (1W OS; 2W TR; 3W OS) - klasyka więc nie ma co opisywać :P, ale zrobić warto.

Słoneczne
- Komu bije dzwon VI.1+ - niestety dalej mnie ciora, ruchy spoko, ale wytrzymki brak, żeby zrobić w ciągu :). Pomimo paskudnego wyślizgu ta droga ma coś w sobie, że chce ją zrobić :P

Wielka Turnia
- Toy Story VI.1 (1W TR; 2W OS; 3W TR) - oj ten co wycenił 1W na VI+ to ma ładnie ...... w głowie :P :). Jak dla mnie hard VI.1, kolega z 3 blokami poprowadził, albo raczej przegwałcił pierwszy wyciąg, a ja na drugiego również się napociłem :). Drugi wyciąg to komino-rysa ogólnie bardzo ładna i byłoby tam fajne wspinanie gdyby nie ziemia w rysie :P (trochę klinowania i rozpierania). Chyba warto połączyć 2 i 3 wyciąg, bo robienie 3 wyciągu osobno za dużo nie wnosi do wspinania. Tak czy inaczej jest to bardzo urozmaicona droga! i warta zrobienia :)

Pozdr
Tomek

_________________
"Gdyby ludzie od jaskiniowej epoki robili tylko to, co wyglądało na możliwe, do dzisiaj siedzieliby w jaskiniach" - Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn wrz 05, 2016 2:41 pm 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sty 25, 2013 5:08 pm
Posty: 661
Lokalizacja: Koluszki
Mirów

Mniszek
Ściany mają uszy VI RP - Droga, która sponiewierała mnie strasznie rok temu na wiosnę, na wędkę do połowy dochodziłem mega spompowany. Wczoraj poszła na luzie z wieszaniem, ale ta droga to prawdziwa perełka. Westowe ruchy w przewieszeniu po klamkach. Must have!

Pan Kazimierz VI+ OS - Łatwa droga z jednym patenciarskim momentem. Raczej nie polecam.

Szafa
Droga Machnika VI.1 OS - Wooow, co za mega wspinanie. Same średnio dobre chwyty i ładny ciąg do samego stanu. Polecam!!!

Gin z Tonikiem VI.1 RP - Ta droga będzie mi się śnić po nocach :D W kwietniu 3-4x spadałem przed samym łańcuchem, z ostatniego ruchu. Wczoraj poszedłem rozliczyć te formalność i znów bach. Przypomnienie patentu i poszło w kolejnej wstawce. Mimo wszystko polecam ;)

_________________
https://www.flickr.com/photos/156235994@N06/albums


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn wrz 12, 2016 11:29 am 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 17, 2013 7:34 am
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno
Łutowiec:
Miodzio VI+ RP - w końcu udało się wyrównać porachunki :), ale ruch dosyć hardy, ciężkie na OS.
Wielbiciele orłów VI.1 RP - całkiem ładna droga, chociaż dosyć softowa


velka napisał(a):
Trudność płyty Chyngis-Chana to wyślizg startowy. Harde pociągniecie + utrzymanie się na nogach z kamienia startowego :P Z płytą to nie ma nic wspólnego :P


Wczoraj patentowałem, udało się przejść na wędkę, ale to co się napociłem na starcie i ile skóry z palców zdarłem to masakra :).
Velka startowałeś bulderowo na wprost przez przewieszkę czy z prawej? Ja na początku próbowałem z prawej, aż w końcu z kolegą stwierdziliśmy, że trzeba pociągnąć z buły jednym ruchem przez przewieszke :)

Pozdr
Tomek

_________________
"Gdyby ludzie od jaskiniowej epoki robili tylko to, co wyglądało na możliwe, do dzisiaj siedzieliby w jaskiniach" - Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn wrz 12, 2016 12:19 pm 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sty 25, 2013 5:08 pm
Posty: 661
Lokalizacja: Koluszki
Nosz kurna... wczoraj z rana siedziałem w Mirowie. Koło południa zwijaliśmy się stamtąd (warszafka przyjechała i owędkowała Turnie Kukuczki + Szafe) i mieliśmy jechać do Łutowca właśnie. Koniec końców wylądowaliśmy w Olsztynie. :p

Z tego co pamiętam to jakoś na wprost startowałem i jakoś haczyłem palcami lewą nogę. Mogę źle mówić, rok temu tam byłem :P

_________________
https://www.flickr.com/photos/156235994@N06/albums


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr wrz 14, 2016 8:28 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr paź 31, 2007 9:46 pm
Posty: 4463
Lokalizacja: GEKONY
Pytanie do osób które odwiedzały Nielepice.
Na drodze Kanał Prawy VI.1+ można korzystać z tej ryski po prawej stronie, czy nie?

Obrazek

_________________
A ja dalej jeżdżę walcem, choćby pod wałek trafić miał cały świat.

http://summitate.wordpress.com/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt wrz 16, 2016 11:10 am 
Uzależniony ;-)

Dołączył(a): Pn lut 27, 2012 2:30 pm
Posty: 1407
Lokalizacja: Warszawa
Dol. Wiercicy
Proxima
Gwiezdne wrota (VI OS, 5r+rz) - poszła na rozgrzewkę, więc trochę sztywno i nieswojo. Jakoś nie przypadła mi do gustu.
Czarna dziura (VI OS, 4r + rz) - bardzo fajna droga, choć z jednym dziwnym ruchem w prawo - może można lepiej się wstawić i znaleźć lepsze stopnie, a tak poszło jakby za bardzo siłowo, na rękach ;)
Orion (VI.1 OS, 4r+rz) - wydawało się, że byle do drugiej wpinki, która była dla mnie niewygodna, ale i później jednak trochę (niepotrzebnego) napięcia. Ogólnie fajna droga, piękne - jak na ten stopień - klamy. Pierwsza wpinka jakoś jakby nieco za nisko.
Kraina baśni (VI+ OS, ) - wygląda że oszczędnie obita, ale asekuracja komfortowa, trudności (dla mnie nie techniczne a raczej siłowe) pod koniec.
Cycole macole (VI.1+ OS, 4r+rz) - o dziwo mniej walki niż na Orionie, właściwie jedno delikatne miejsce do rozkminienia pod koniec: wygodnie się jednak stoi i jest czas na pomyślunek i decyzję, żeby jednak puścić mega piękny podchwyt na prawą, i ruszyć.
Biały pies
Dla Mileny (VI.1 OS, 2r+rz) - króciutka droga, dla mnie parametryczna. Była walka, ale puściło, choć na granicy odpadniecia, ręce zbułowane jak rzadko.
Roboty leśne (VI OS, 3r +rz) - krótka droga, jakoś nie przypadła mi do gustu, tak samo jak jej obicie.

_________________
Nie sprytem, lecz siłą!

"Gdyby ministranci zachodzili w ciążę, aborcja byłaby refundowana"

V kolumna szatana


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt wrz 16, 2016 2:42 pm 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 25, 2012 4:52 pm
Posty: 649
Lokalizacja: Bielsko-Biała
kefir napisał(a):
Pytanie do osób które odwiedzały Nielepice.
Na drodze Kanał Prawy VI.1+ można korzystać z tej ryski po prawej stronie, czy nie?



Robiłem i na 95% nie używałem dużej rysy.

_________________
http://wyrypy.wordpress.com/
Flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N wrz 18, 2016 5:48 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Pt mar 26, 2010 11:21 am
Posty: 546
Lokalizacja: Kraków
Tomto napisał(a):
Kant Klasyczny VI- OS - doczekałem się pierwszej poprowadzonej szóstki w granicie. Sam kluczowy wyciąg to właściwie 3 ruchy, nie jest trudno. Cała droga nie urzeka moim zdaniem.


A ja jestem pozytywnie zaskoczony tą drogą. Dużo wspinania, trzyma trudności, właściwie wszędzie poza kluczowym wyciągiem gdzie po kilku metrach jest trochę rzęchowate II.

Pierwszy wyciąg V+ - (prze?)rysa w zacięciu, niespodziewanie mocno mnie rozgrzała. Jak to mówią - pouczające :mrgreen: Trochę przypomina mi charakterem kluczowy wyciąg Byczkowskiego.
Drugi wyciąg robiłem Zacięciem Mierzejewskich, ładne i techniczne piątkowe wspinanie, wymaga dobrego ustawiania się. Asekuracja idealna, siada wszystko. Dalej prowadzenie przejął partner.
Trzeci wyciąg: sprężne parę metrów ryski na starcie w Zacięciu Wojnisza, potem łatwo. Czwarty: rysy się kończą, za to ciekawa pionowa ścianka po klamach za V+. Wejście na szczyt - najlepiej od razu odbić na ostatni wyciąg Klasycznej / Orłowskiego, wariant z lewej jest dość "naokoło" i łatwo przesztywnić linę, a ostatecznie i tak lądujemy na końcówce Klasycznej.

Międzymiastowej już nie zdążyliśmy zrobić (straciliśmy sporo czasu przez korek pod szczytem), ale i tak się solidnie nawspinałem, w sam raz na swoją (nienajlepszą po przymusowej przerwie) formę :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N wrz 18, 2016 6:03 pm 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 25, 2012 4:52 pm
Posty: 649
Lokalizacja: Bielsko-Biała
comb napisał(a):
Międzymiastowej już nie zdążyliśmy zrobić (straciliśmy sporo czasu przez korek pod szczytem), ale i tak się solidnie nawspinałem, w sam raz na swoją (nienajlepszą po przymusowej przerwie) formę :)


I to się liczy! Ale mimo wszystko Miedzymiastowa to inna liga mimo podobnych trudności na papierze :-)

_________________
http://wyrypy.wordpress.com/
Flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N wrz 25, 2016 7:32 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Pt mar 26, 2010 11:21 am
Posty: 546
Lokalizacja: Kraków
Filarek Bularza VI.1+, Słoneczne Skały

Bardzo przyjemne skradanie po pozytywnych dziurkach. Trzyma od początku do końca, najtrudniejszy był dla mnie trawers w prawo przed połączeniem z Panelem Słonecznym. Dalej trochę się kładzie, ale do końca trzeba się wspinać :) Klasyk, chyba nikt nie wymienił do tej pory w temacie, a zdecydowanie warto. Trochę łatwiejsze niż sąsiadka Kaligóra.


Rysa Lisa Syfilisa, Krzemionki VI.1+

Najłatwiejsza droga na Murze Estetów. Po tym co o niej słyszałem, spodziewałem się totalnego parcha, a tu zaskoczenie na plus. Może nie jest najpiękniejsza, stare ringi i pierwsza wpinka zdecydowanie nie jest nisko. Ale jednak solidne, wybierające wspinanie po dobrych chwytach, z najtrudniejszym miejscem pod samym stanem :mrgreen:. Na górze jest "poręczówka" i można zawiesić wędkę np. na Estetach (dla mnie raczej na przyszły sezon...). Stosunek ilości wspinania do dojazdu z centrum Krakowa nie do pobicia, podobnie jak na Freneyu :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn paź 24, 2016 10:27 am 
Kombatant

Dołączył(a): Pt mar 26, 2010 11:21 am
Posty: 546
Lokalizacja: Kraków
Dolina Będkowska
Direttissima Brandysowej VI.1+


Świetna droga, trzymająca klasę przez 30 metrów. Bardzo ładne ruchy w płycie po dobrych chwytach. Po dziurkowym cruxie jeszcze sprytne przewinięcie przez okap (próbowałem z 5 razy i schodziłem do resta, nie chcąc zepsuć flasha) i na koniec łatwiejszy, ale ciągle pionowy teren z obiciem motywującym do szybkiego wspinania :).
Skała jest świetna na późną jesień, wysoko położona i z południową wystawą, dużo więcej słońca niż np. na Dupie Słonia. Do tego brak wyślizgu i mało ludzi (niestety przez to miejscami zarasta). Szkoda, że nie ma tam dwa razy więcej dróg...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn paź 24, 2016 10:31 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 09, 2012 2:17 pm
Posty: 2995
Lokalizacja: Kraków
Też mi się podobała ta droga. Fajny jest ten ruch w cruxie :-) kawał wspinania.

_________________
blog.marcinszymkowski.pl

"W warunkach normalnych najwięcej pomaga technika. Natomiast w sytuacjach wyjątkowych najważniejszy jest hart ducha." - Walter Bonatti


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt gru 20, 2016 2:47 pm 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 17, 2013 7:34 am
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno
Sezon w skałach się skończył i temat nam chwilowo umarł :P :), ale zakończenie sezonu całkiem udane:

Słoneczne Skały
Komu bije dzwon VI.1+ RP

5 listopada udaje się poprowadzić w pierwszej próbie tego dnia, swoją 4 drogę z mojego limitu :P softowa czy niesoftowa, ale pomimo dosyć łatwych ruchów (takie mocne VI+) to w ciągu nie udawało mi się urobić przez dłuższy czas. Ale też nigdy nie chciało mi się jej oblegać dlatego tak długo to trwało :P. Plan na sezon został zrealizowany w połowie (zrobione 4 z 8 dróg VI.1+ i chciałem urobić chociaż jedną VI.2 :P, ale w żadną nawet się nie wstawiłem). Teraz pozostało ładowanie w zaciszu spoconych materacy, śmierdzących butów i klejącej magnezji :P

Pozdr
Tomek

_________________
"Gdyby ludzie od jaskiniowej epoki robili tylko to, co wyglądało na możliwe, do dzisiaj siedzieliby w jaskiniach" - Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr gru 21, 2016 1:07 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn sie 30, 2010 12:43 pm
Posty: 3533
Lokalizacja: Węgierska Górka
Major napisał(a):
Teraz pozostało ładowanie w zaciszu spoconych materacy, śmierdzących butów i klejącej magnezji :P

:lol: dobrze to ująłeś :lol:

_________________
Galeria zdjęć


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N gru 25, 2016 8:25 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr paź 31, 2007 9:46 pm
Posty: 4463
Lokalizacja: GEKONY
Major napisał(a):
Sezon w skałach się skończył i temat nam chwilowo umarł :P :), ale zakończenie sezonu całkiem udane:

Słoneczne Skały
Komu bije dzwon VI.1+ RP

5 listopada udaje się poprowadzić w pierwszej próbie tego dnia, swoją 4 drogę z mojego limitu :P softowa czy niesoftowa, ale pomimo dosyć łatwych ruchów (takie mocne VI+) to w ciągu nie udawało mi się urobić przez dłuższy czas. Ale też nigdy nie chciało mi się jej oblegać dlatego tak długo to trwało :P. Plan na sezon został zrealizowany w połowie (zrobione 4 z 8 dróg VI.1+ i chciałem urobić chociaż jedną VI.2 :P, ale w żadną nawet się nie wstawiłem). Teraz pozostało ładowanie w zaciszu spoconych materacy, śmierdzących butów i klejącej magnezji :P

Pozdr
Tomek

Major, Sześć Dwójkę jakąś w Nielepicach próbowałeś, tylko nie mogłeś oderwać się od ziemi :wink: koło Prawego Kanału.

_________________
A ja dalej jeżdżę walcem, choćby pod wałek trafić miał cały świat.

http://summitate.wordpress.com/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N gru 25, 2016 11:52 pm 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 17, 2013 7:34 am
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno
Jeżeli piszesz o tym starcie z podchwytów to chyba było Znowu VI.1+ ;), bo nie pamiętam czy się wstawiałem w Sik z hotelu VI.2 :P
W nowym sezonie pękną.. ostatnio dużo baldów "pada" na Poziom450 :), coraz trudniejsze, więc liczę na to, że zaowocuje to w przyszłym sezonie :P
I powoli ogarniam Moon'a na razie tak do 6B+, ale syte :P

Zresztą święta, nieświęta, ale ładować trzeba, jutro koniec przerwy świątecznej :) idę trochę "poklęczeć" w bulderowni :P

_________________
"Gdyby ludzie od jaskiniowej epoki robili tylko to, co wyglądało na możliwe, do dzisiaj siedzieliby w jaskiniach" - Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn kwi 03, 2017 8:35 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Pt mar 26, 2010 11:21 am
Posty: 546
Lokalizacja: Kraków
Smoleń, Zegarowa
Pierwsza Lewa VI.1+


Świetna droga, jedna z najlepszych i najbardziej oryginalnych, jakie próbowałem na Jurze w tym stopniu! Sprężny początek po dobrych (no dobra, nie zawsze) dziurach w lekkim przewieszeniu. Potem odpoczynek na półce i piękne wspinanie po klamiastych odciągach/podchwytach, najpierw po wielkiej "płetwie", potem rysami i filarkiem. "Górskie" klimaty i psycha trochę pracuje, nie ze względu na obicie a powietrzne formacje :).

Prawie 30m solidnego wspinu, potrzebna wytrzymałość. Niestety po kontuzji jej brakuje i droga zostaje do poprowadzenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt kwi 11, 2017 10:44 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Pt mar 26, 2010 11:21 am
Posty: 546
Lokalizacja: Kraków
Ostatnio miał miejsce najazd KW Kraków na Januszkową Górę :mrgreen: "Nowy" rejon, całkiem niedaleko od Krakowa. Dużo dróg w okolicach VI i trochę trudniejszych, przeważnie po dobrych chwytach. Dobre na popanelowy rozwspin. Z tym, że przy 14 stopniach było dość rześko ze względu na położenie i wystawę.

Z fajniejszych dróg:

Mroczne Widmo VI.1+

Krótkie, ale treściwe, naprawdę fajne. Radosne, dalekie ruchy po bardzo dobrych dziurach.

Udany miot VI.1+

Trochę dłuższa i urozmaicona droga. Najpierw trochę technicznych, ciekawych ruchów w płycie. Potem chwyty robią się klamkami, ale i doginać trzeba mocniej :). Trzyma długo.

Trochę wątpliwości budzi przebieg. Klatą po ringach byłoby raczej trudniej niż VI.1+, ale dopisku "ogr." w topo brak. Ja nie szukałem trudności i korzystałem z wszelkich formacji w zasięgu wpinek, podążając za flashem od kol. Semowa (dzięki!). Wtedy wychodzi nietrudna w swoim stopniu, przyjemna droga.

Solówka (Prostowanie Solówki u Rettingera) VI+

Droga z cyklu "fajne, ale można się zdziwić". Pierwszą trudnością było dla mnie wykminienie 1 wpinki (jak na jurajskie standardy dość wysoko). Zaraz po niej ciekawy jak na VI+ boulderek i rajd zacięciem / przewieszką po klamkach do stanowiska (uwaga na brudną półę wyjściową). A to wszystko na zaledwie 12 metrach :).


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt kwi 14, 2017 1:16 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 08, 2011 12:50 pm
Posty: 2793
comb napisał(a):
Trochę wątpliwości budzi przebieg.

Tam w sumie można korzystać z chwytów za kantem bez zbytniego odchodzenia od linii ringów... ale faktycznie taki przebieg byłby dziwnym względem obicia.
Podobnie zresztą wygląda Zemsta szitów po drugiej stronie Januszkowej - są w sumie rozpisane warianty ale też przejście klatą po ringach wygląda zdecydowanie trudniej niż VI.1+.

_________________
wertykalnie
flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt maja 02, 2017 8:57 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Pt mar 26, 2010 11:21 am
Posty: 546
Lokalizacja: Kraków
W tym roku zawirowania z urlopem skierowały mnie na majówkę do Podlesic. Dla krakowskiego wspinacza to całkiem odległy i nieznany rejon :mrgreen:.
Tym razem odwiedziłem Górę Kołoczek (super!), Aptekę (całkiem OK, przyjazna dla początkujących) i Turnię Motocyklistów (gdzie próbowałem chyba najbardziej parchatego VI.1 w okolicy, Hun Da. Omijać z daleka!).

Zacięcie Jarzębinki VI.1+ (TR :P), Góra Kołoczek

Mega klasyk! Długa, estetyczna droga biegnąca w większości ryską.

[Spoiler alert dla nadwrażliwych, ale to i tak widać z dołu]

Siłowy dilfer po "flake'u" na starcie, rest na półce, seria delikatnych ruchów i w cruxie dalekie sięgnięcie na wyjściu z rysy, po czym czujne przejście do kolejnej, działającej w drugą stronę :). Smaczku dodaje lotne (ale bezpieczne) obicie w tym ostatnim miejscu, bardzo nie chciałem spaść. Niestety nie poprowadzona (oficjalna wymówka - w jednym miejscu było mokro), ale obowiązkowo do powtórki. Małe Yosemite na miarę możliwości naszej Jury :P.

Biodro Dziewicy VI+/1, Góra Kołoczek

Zaskakująco ładna droga. Klamkostrada z lekkim przewieszeniem na starcie, sprytne przewinięcie i potem ciekawe, dalsze ruchy po dziurkach w pięknej płycie. Jak dla mnie w oryginalnej wersji (tzn. idąc w prawo, nie na lewo od ringów jak wycenione na VI.1 Prostowanie) mogłaby mieć VI.1, sekwencji wyglądającej na VI+ szukałem długo i nie znalazłem. Wg mnie droga podobnej urody co idąca obok Skorkówka autorstwa Szalonego.

"III+ Reaktywacja", VI+, Apteka

Droga jak droga, w miarę przyjemne VI+. Ale nie mogłem rozgryźć opisu z przewodnika "ściśle płytką VI.2", patrząc na przebieg drogi nie za bardzo da się zejść z płyty. Jak się okazało "ściśle płytą" znaczy tutaj "klatą po ringach". Żeby było VI+ trzeba wyraźnie zboczyć w stronę sąsiedniej, łatwiejszej drogi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr maja 03, 2017 8:20 am 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lip 04, 2009 9:21 am
Posty: 686
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Dwa dni w Sokołach, jak wiadomo godnych polecenia dróg tam nie brakuje :)
Chciałem wspomnieć tylko o jednej bo może nie każdy o niej słyszał :wink:

Wariant R na Dużym Sokoliku - pierwsze VI.1 w Polsce, jak na Sokoliki bardzo przystępne, trudności to 3 ruchy w okapie, poza tym sporo restów. Wg mnie i kolegów nawet łatwiejsza niż Nitówka (VI) na sąsiedniej ścianie :P
No i jeszcze jedno - jest to chyba najbardziej "wystawowa" droga w Sokołach - metr od schodów prowadzących na platformę widokową. Także szczególnie w weekendy i święta można liczyć na kilkudziesięcioosobową widownię :mrgreen:

_________________
http://www.climber.com.pl
http://www.facebook.com/climbercompl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt maja 12, 2017 1:03 pm 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 17, 2013 7:34 am
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno
Sfera, Soczewka, Słoneczne Skały VI.1+ RP - droga 1-2 ruchów, dla wysokich powiedziałbym, że VI+/VI.1, dla niskich hard VI.1 lub mega soft VI.1+ :P

Rysa Turbo, Kapitan Garliczka VI.1 FL - piękna droga, niby łatwe ruchy i dobre chwyty, ale wybiera :)

Sprężarka, Kapitan Garliczka VI.1+ - bardzo fajna droga :) no i właśnie z ":)" w przewodniku :P. Na razie patentowanie, wszystkie ruchy zrobione, ale niestety jest 1 ruszek, który jest dla mnie czujny ze względu na ostatnią kontuzje troczków w serdecznym, ale znalazłem chyba patent na mniej siłowe przejście :) jak zwykle nogi i technika są Twoim przyjacielem :D.

Ciesze się, że pomimo naderwania dwóch troczków i 2mc przerwy, rozpoczynam sezon skalny na drogach które były moimi max w tamtym sezonie :)

Pozdr
Tomek

_________________
"Gdyby ludzie od jaskiniowej epoki robili tylko to, co wyglądało na możliwe, do dzisiaj siedzieliby w jaskiniach" - Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 722 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Polityka prywatności i ciasteczka
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL