Forum portalu turystyka-gorska.pl

Wszystko o górach
portal górski
Regulamin forum


Teraz jest Cz mar 28, 2024 9:34 am

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 722 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 25  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr maja 11, 2016 7:36 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 09, 2012 2:17 pm
Posty: 2995
Lokalizacja: Kraków
Z tego co mi się kojarzy to najłatwiejsze VI.2 jakie robiłem to Cebulowy Okap (tylko jeden zdecydowany ruch) na 502 i Prostata na Wielkiej Turni. Także jak się rozwspinasz to możesz atakować.

_________________
blog.marcinszymkowski.pl

"W warunkach normalnych najwięcej pomaga technika. Natomiast w sytuacjach wyjątkowych najważniejszy jest hart ducha." - Walter Bonatti


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr maja 11, 2016 8:30 am 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 17, 2013 7:34 am
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno
Cebulowy okap w wariancie rysą? chociaż ta wpinka powyżej okapu wygląda, że jest daleko, chyba mało komfortowe :P :). Prostata wygląda ciekawie, długa linia! :)

A jak do tych dróg mają się: Płyty Sasa (prawa i lewa) w Będkowskiej, WC Picker, Samozachwyt i Rdzawa Ryska w Słonecznych, oraz Mehiry z Cebulką i Irminsule w Węzie Skały? bo takiej VI.2 sobie zanotowałem, aby na jesień się przystawić :)

Pozdrawiam
Tomek

_________________
"Gdyby ludzie od jaskiniowej epoki robili tylko to, co wyglądało na możliwe, do dzisiaj siedzieliby w jaskiniach" - Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr maja 11, 2016 8:36 am 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 25, 2012 4:52 pm
Posty: 649
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płyty Sasa jako klasyki raczej nie będą łatwymi cyframi w porównaniu do takich Menhirów. Swoje pierwsze VI.2 miałem właśnie w Węzich rok temu, droga to Katiusza Kaprala Janusza. Parch więc bardziej polece Ci Menhiry które zrobiłem chwile później. Wspinanie po dobrych dziurkach w połogu, podobała mi się. ;-)

_________________
http://wyrypy.wordpress.com/
Flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr maja 11, 2016 8:36 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 09, 2012 2:17 pm
Posty: 2995
Lokalizacja: Kraków
W Będkowskiej nie byłem lata także nie pamiętam za wiele...

WC Piker to droga jednego ruchu, gdzie trzeba dobrze trafić. Więcej nie powiem, żeby nie zepsuć Ci zabawy. Dla mnie to parch, chociaż jedna z pierwszych, które zrobiłem.
Rdzawa Ryska to też dla mnie nic specjalnego. Zrobiłem to OS i nie zamierzam tam wracać. Po pierwsze dlatego, że to ryska a po drugie, że mi się nie podobała. Zdecydowanie dużo bardziej podobała mi się Kaligóra VI.1+

Odnośnie Cebulowego Okapu to wpinek się nie bój. Są tak zrobione, żeby nikt sobie nic nie zrobił. Ja tam nie pamiętam jakiś emocji z wpinką.

Fajne VI.2, ale nie konieczne łatwe to też Księżyce Krajobrazy na Łysych, ale łatwe to też nie będzie, bardziej siłowe, ale jak doładujesz to kto wie :)

Reszty nie znam.

_________________
blog.marcinszymkowski.pl

"W warunkach normalnych najwięcej pomaga technika. Natomiast w sytuacjach wyjątkowych najważniejszy jest hart ducha." - Walter Bonatti


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr maja 11, 2016 11:18 am 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 17, 2013 7:34 am
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno
Dzięki za info ;)

Aha przy robieniu Rajdu Finlandii zrobiłem "pierwszą bezpieczną", podobno dla nie których to jest "pedaliada" :)
Ale trafiłem również na fajny art na 8a.nu, który sporo wyjaśnia co do stylów.

Trzeba się przyszykować na week, wcześniej zapowiadali 2dni lampy, a teraz się z..... :)

Pozdrawiam
Tomek

_________________
"Gdyby ludzie od jaskiniowej epoki robili tylko to, co wyglądało na możliwe, do dzisiaj siedzieliby w jaskiniach" - Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr maja 11, 2016 11:27 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 09, 2012 2:17 pm
Posty: 2995
Lokalizacja: Kraków
Oby jednak było dobrze, bo w sobotę planowany jest MAS.

_________________
blog.marcinszymkowski.pl

"W warunkach normalnych najwięcej pomaga technika. Natomiast w sytuacjach wyjątkowych najważniejszy jest hart ducha." - Walter Bonatti


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr maja 11, 2016 8:38 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr paź 31, 2007 9:46 pm
Posty: 4463
Lokalizacja: GEKONY
Major, ładnie podziałałeś, szkoda, że nie udało się zgrać w czasie i mijaliśmy się na tej samej skale, ale przynajmniej obydwoje coś odnotowaliśmy w kajeciku przed deszczami. Ja typuję, że do 24 maja będzie mokro, bo 24 wyjeżdżam i wszyscy będą łoić, a ja będę pił zimne piwko tam gdzie nie ma ani gór, ani skał.

_________________
A ja dalej jeżdżę walcem, choćby pod wałek trafić miał cały świat.

http://summitate.wordpress.com/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr maja 11, 2016 9:16 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 08, 2011 12:50 pm
Posty: 2793
Major napisał(a):
A jak do tych dróg mają się: Płyty Sasa (prawa i lewa) w Będkowskiej, WC Picker, Samozachwyt i Rdzawa Ryska w Słonecznych, oraz Mehiry z Cebulką i Irminsule w Węzie Skały? bo takiej VI.2 sobie zanotowałem, aby na jesień się przystawić :)

Pozdrawiam
Tomek


WC Piker jak najbardziej ok, choć może nie na oeasa. Nie wiem czy ma VI.2. A Menhiry przecenili w Jurze Południowej i jak dla mnie to słusznie. Podobne np. Topless na Gołej - JT dał VI.2/2+, jak dla mnie z czapy.
No ale jak chcesz wkosić dwójkę póki nie przecenili, to jak najbardziej ;)

_________________
wertykalnie
flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr maja 11, 2016 9:31 pm 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 25, 2012 4:52 pm
Posty: 649
Lokalizacja: Bielsko-Biała
semow napisał(a):
Major napisał(a):
A jak do tych dróg mają się: Płyty Sasa (prawa i lewa) w Będkowskiej, WC Picker, Samozachwyt i Rdzawa Ryska w Słonecznych, oraz Mehiry z Cebulką i Irminsule w Węzie Skały? bo takiej VI.2 sobie zanotowałem, aby na jesień się przystawić :)

Pozdrawiam
Tomek


WC Piker jak najbardziej ok, choć może nie na oeasa. Nie wiem czy ma VI.2. A Menhiry przecenili w Jurze Południowej i jak dla mnie to słusznie. Podobne np. Topless na Gołej - JT dał VI.2/2+, jak dla mnie z czapy.
No ale jak chcesz wkosić dwójkę póki nie przecenili, to jak najbardziej ;)


Pamiętam swoją walke na Menhirach stąd dla mnie Vi.2 :-)
Irminsul to jakieś VI+, moooże VI.1.

_________________
http://wyrypy.wordpress.com/
Flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz maja 12, 2016 9:04 pm 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 17, 2013 7:34 am
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno
Dzisiaj znowu szybki wspin po pracy z żoną. Chciałem, żeby moje palce odpoczęły od Nielepic :), dlatego wybraliśmy się w Słoneczne, z zamiarem oglądnięcia Ogrodzieńca (tyle razy byłem w Słonecznych, a nigdy tam nie zajrzałem). Uwaga post może zawierać SPOILER dla drogi "Uszy szeroko przymknięte".

Słoneczne Skały
- Trzy dupne psy VI.1 AF - zanim podeszliśmy do Ogrodzieńca to wstąpiłem na Trzy dupne psy, tym razem nie pilnowałem nóg, no i mnie pokarało :/, niestety 1 lot, potem od strzała poszedłem do góry,
ale nie robiłem z dołu. Droga jak dla mnie podobna do Szkód Górniczych.
- Czysta formalina VI.1 OS - o rany jaka ładna droga! :), może nie ma jakichś wielkich trudności, ale ciągnie do samej góry! 20m ładnego wspinania :), jedna z przyjemniejszych dróg jakie robiłem!
- Uszy szeroko przymknięte VI.1 AF - przystawiłem się zaraz po Czystej formalinie tz. z 5-10min restem, droga również bardzo ładna! kawał fajnego wspinania! :), no ale zaliczyłem znowu 1 lot tym razem po cruxie :/ za bardzo się po chytrzyłem na klamy, a wytrzymałość już była mizerna, ale skupiłem się już na ostatnim ringu :P. Szkoda... trochę zły jestem, że nie pociągnąłem do góry, chociaż znowu się kłania praca nóg. Po locie 5min rest i poszło od strzała.

Tak czy inaczej polecam ostatnie dwie drogi, są super! :) i miła odskocznia od palczastych dróg :)

Pozdrawiam
Tomek

_________________
"Gdyby ludzie od jaskiniowej epoki robili tylko to, co wyglądało na możliwe, do dzisiaj siedzieliby w jaskiniach" - Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt maja 13, 2016 11:00 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 08, 2011 12:50 pm
Posty: 2793
Major napisał(a):
- Trzy dupne psy VI.1 AF - zanim podeszliśmy do Ogrodzieńca to wstąpiłem na Trzy dupne psy, tym razem nie pilnowałem nóg, no i mnie pokarało :/, niestety 1 lot, potem od strzała poszedłem do góry,
ale nie robiłem z dołu. Droga jak dla mnie podobna do Szkód Górniczych.

Eee, Szkody to mimo wszystko jeden ruch, no i ewidentne są. Na Psach łatwo może człowieka znieść w prawo i wtedy trudności są podobne jak na Szkodach wg. mnie. Idąc mocno po katolicku, juz takie softowe nie są :)

_________________
wertykalnie
flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt maja 13, 2016 11:27 am 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 17, 2013 7:34 am
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno
SPOILER

No może, masz rację bo Szkody są ewidentne na OS, spodziewasz się jakiegoś chwytu i najczęściej taki się okazuje, więc jeżeli tylko idzie się czujnie i spokojnie to nie stwarzają problemu. W prawo to mówisz prawie do kominka? :) tz. Autoratownicza III? tam dużo chwytów jest. Ja poszedłem po 1 wpince lekko na prawo, ok 1m, a po 2 wpince poleciałem stamtąd, dopiero jak przewinąłem się po 2 wpince na lewo to już poszedłem do samej góry lewa stroną i puściło. Przystawię się następnym razem, "po katolicku" :P

_________________
"Gdyby ludzie od jaskiniowej epoki robili tylko to, co wyglądało na możliwe, do dzisiaj siedzieliby w jaskiniach" - Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 16, 2016 9:01 am 
Zasłużony

Dołączył(a): Śr paź 29, 2014 1:35 pm
Posty: 230
Wczoraj od rana z Tomkiem polujemy na pogode. Udaje się wyskoczyć w Słoneczne na Wschodni mur

Filarek Gucia V FL- rozgrzewka ale taka bardzo przyjemna. FL bo kolega zapomniał, że to nie panel i podpowiedzi nie są mile widziane;). Ogólnie prosta ale przyjemna.

Stara droga VI+ OS. Tak zmarzłem, że NHR robiłem z rękami pod pachami. Początek trzyma wyżej prościej ale trzeba uważać na stopnie bo się ruszają. Na 8a.nu ludzie piszą, że parch dla mnie przyjemne wspinanie.

Szkody górnicze VI.1 OS. Życiówka palczasta droga z fajnym ruchem przed wpinką. Ewidentnie pokazuje, że trzeba pamiętać o nogach a reszta już idzie. Dość krótka droga.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 16, 2016 9:29 am 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 17, 2013 7:34 am
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno
No wczoraj to tak nam chwile kropiło za chwile słońce i tak w kółko :) najgorszy to ten chyba wiatr.
Jeszcze raz graty za życiówkę! :) w końcu pierwsze VI.1 :), wstawiaj się w te drogi co ostatnio robiłem :) pójdzie gładko :P. Najbardziej softowy z tych wszystkich jest Klasyk w Nielepicach szczególnie Tobie powinien pójść gładko ;), potem na równo dałbym Szkody Górnicze i Czystą formalinę w Słonecznych, a później Siwy Dym w Nielepicach, ta droga już nie jest tak parametryczna :) i tutaj wzrost w ogólnie nie ma znaczenia. Jak będzie cieplej (środa-czwartek) to będę musiał nadrobić zaległości na Trzech dupnych psach i Uszach szeroko przymkniętych :)

Co do Starej drogi to dziwne rzeczy piszą na tym 8a.nu, że parch, dla mnie również ładne wspinanie :)
Co do Flasha na Filarku Gucia, to co tam za podpowiedź jak na starcie same klamy :P raczej OS :). No ale musisz wybaczyć Kicowi, jeszcze się nie przestawił z panelu :) :D. Ciesz się, że to było na V, a nie na życiówce :P :)

Na koniec poszliśmy na Przełaz na Estetyczną ryskę IV+ TRAD i co tu dużo mówić, na stanowisku uprawialiśmy "pedaliade" :D trochę ciasno :), ktoś mógłby posądzić nas o orgie hahaha! :)

Pozdro
Tomek

_________________
"Gdyby ludzie od jaskiniowej epoki robili tylko to, co wyglądało na możliwe, do dzisiaj siedzieliby w jaskiniach" - Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 16, 2016 10:40 am 
Zasłużony

Dołączył(a): Śr paź 29, 2014 1:35 pm
Posty: 230
Mam zadre na daleko i blisko wiec wtoce tam i na czysta formaline tez mam plan po tym jak mi wczoraj ja pokazałeś. Nie mam pretensji a dla mnie to już flash a, że to V to nie ma dla mnie jakiegos znaczenia czy to FL czy OS.
Dzięki za graty i za wspin.
Ojj tam orgia poprostu ciasno tam było i zimno to sie trzeba było poprzytulać;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt maja 17, 2016 8:26 am 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lip 04, 2009 9:21 am
Posty: 686
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Jak ktoś chce sobie poprawić humor i zrobić kilka VI.1 OS-em to zdecydowanie polecam Łutowiec.
Jesienią doświadczyłem tego na Różowej Ściance, dwa dni temu na Sfinksie i Pasiece.
Kolega który nigdy nie zrobił więcej jak VI+ OS, teraz klepnął 3 x VI.1 :)
Krótkie drogi, przeważnie z 2-3 metrami trudności. W sam raz na dzień bez spręża :wink:

_________________
http://www.climber.com.pl
http://www.facebook.com/climbercompl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt maja 17, 2016 8:59 am 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 17, 2013 7:34 am
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno
Na Łutowcu byłem właśnie w rejonie Ule/Różowej Ścianki, fajne wspinanie :)
Będę musiał się tam znowu wybrać :) tym razem na te VI.1 :P

Akwizytora mocy i Płytę Chyngis-Chana robiłeś? :)
Podobno nie palczaste, przewieszone, po dobrych chwytach tylko, że ostrych :)

_________________
"Gdyby ludzie od jaskiniowej epoki robili tylko to, co wyglądało na możliwe, do dzisiaj siedzieliby w jaskiniach" - Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt maja 17, 2016 9:36 am 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lip 04, 2009 9:21 am
Posty: 686
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Major napisał(a):
Akwizytora mocy i Płytę Chyngis-Chana robiłeś?
Podobno nie palczaste, przewieszone, po dobrych chwytach tylko, że ostrych


Te dwie akurat są właśnie takie, kolega-miłośnik przewieszek to poprowadził, ja tylko wędkowałem bo takie formacje to zupełnie nie moja bajka. Te o których pisałem to właśnie bardziej palczaste i na pionie. A że krótkie i trudności nie trzymają to idzie wytrzymać :)

_________________
http://www.climber.com.pl
http://www.facebook.com/climbercompl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt maja 17, 2016 11:51 am 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sty 25, 2013 5:08 pm
Posty: 661
Lokalizacja: Koluszki
Trudność płyty Chyngis-Chana to wyślizg startowy. Harde pociągniecie + utrzymanie się na nogach z kamienia startowego :P Z płytą to nie ma nic wspólnego :P

_________________
https://www.flickr.com/photos/156235994@N06/albums


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N maja 22, 2016 6:08 pm 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 17, 2013 7:34 am
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno
Nadrabiamy zaległości ;)

Słoneczne:
Trzy dupne psy VI.1 RP - nawet dosyć łatwo poszło, od pierwszego wstawienia się, bardziej po lewej stronie ringów
Uszy szeroko przymknięte VI.1 RP - ostatnio spadłem po cruxie teraz udało się przejść w ciągu, też od pierwszego wstawienia się, bardzo ładna droga, polecam! :)

Żytnie:
Szubieniczka VI.1 RP - taka nijaka, korzystałem z klamy na filarku przy 2 wpince (ogr?)

Kobylańska:

Ścianka prawej Szerokiej VI.1 RP - w tamtym roku patentowałem, w tym wstawiłem się po raz pierwszy i poszło od strzała :), prawie jak "OS po latach" :P, również bardzo ładna i długa droga, polecam! :)

Pozdro
Tomek

_________________
"Gdyby ludzie od jaskiniowej epoki robili tylko to, co wyglądało na możliwe, do dzisiaj siedzieliby w jaskiniach" - Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 23, 2016 7:33 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 09, 2012 2:17 pm
Posty: 2995
Lokalizacja: Kraków
Szalejesz, gratulacje! Wbijaj w Kaligure, fajnie weryfikuje formę :mrgreen:

_________________
blog.marcinszymkowski.pl

"W warunkach normalnych najwięcej pomaga technika. Natomiast w sytuacjach wyjątkowych najważniejszy jest hart ducha." - Walter Bonatti


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 23, 2016 7:59 am 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 17, 2013 7:34 am
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno
W ciągu 3 weekendów byłem 8dni w skałach i udało się urobić 8xVI.1 i 1xVI.1+ :). Jeszcze mam do zrobienia 2-3 drogi VI.1, zrobię sobie przerwę z 2 tygodnie (czuje lekko troczek w palcu serdecznym) i wstawię się w kolejne VI.1+ :), Kaligóra jest na tej liście :P, ale pewnie będzie trzeba patentować :P :)

_________________
"Gdyby ludzie od jaskiniowej epoki robili tylko to, co wyglądało na możliwe, do dzisiaj siedzieliby w jaskiniach" - Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 23, 2016 8:31 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 09, 2012 2:17 pm
Posty: 2995
Lokalizacja: Kraków
Nie wiem czy 2 tygodnie przerwy to dobry pomysł. Może zrób sobie przerwę od trudnych dróg i wspinaj się lajtowo na czymś łatwym OS. Ja bym tak zrobił :-)

_________________
blog.marcinszymkowski.pl

"W warunkach normalnych najwięcej pomaga technika. Natomiast w sytuacjach wyjątkowych najważniejszy jest hart ducha." - Walter Bonatti


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 23, 2016 8:35 am 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 17, 2013 7:34 am
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno
Może masz racje, porobię jakieś V-VI, albo coś lajtowo tradowo :) trzeba się powoli przygotować na sezon w Tatry :)
Chyba że są jeszcze jakieś ciągowe nie palczaste drogi VI.1? takie jak Czysta formalina lub Uszy? nie kasujące palców :)

_________________
"Gdyby ludzie od jaskiniowej epoki robili tylko to, co wyglądało na możliwe, do dzisiaj siedzieliby w jaskiniach" - Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 23, 2016 8:45 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 09, 2012 2:17 pm
Posty: 2995
Lokalizacja: Kraków
Mi nic z takich dróg do głowy nie przychodzi. Może jedź na Mur Skwira tam jest dużo łatwych, długich dróg.

_________________
blog.marcinszymkowski.pl

"W warunkach normalnych najwięcej pomaga technika. Natomiast w sytuacjach wyjątkowych najważniejszy jest hart ducha." - Walter Bonatti


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 23, 2016 8:57 am 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sty 25, 2013 5:08 pm
Posty: 661
Lokalizacja: Koluszki
Major napisał(a):
Może masz racje, porobię jakieś V-VI, albo coś lajtowo tradowo :) trzeba się powoli przygotować na sezon w Tatry :)
Chyba że są jeszcze jakieś ciągowe nie palczaste drogi VI.1? takie jak Czysta formalina lub Uszy? nie kasujące palców :)


Jakbyś zajrzał w Rzędkowice to masz sporo długich dróg ciągowych:
- Skorek-Wach
- Nikodemówka
- Bader-Meinhof - to jest jakiś masakrator. Jeszcze tego nie urobiłem, ale mam uraz do tej drogi :p
- Dieta kawiorowa.

Szczególnie polecam te 2 pierwsze. Piękne klasyki po około 25 metrów wspinania. Dla mnie dobre wyznaczniki VI+.

_________________
https://www.flickr.com/photos/156235994@N06/albums


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 23, 2016 9:11 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 09, 2012 2:17 pm
Posty: 2995
Lokalizacja: Kraków
Mocne 6-tki to są na Łabajowej. Można się czasami zdziwić :mrgreen:

_________________
blog.marcinszymkowski.pl

"W warunkach normalnych najwięcej pomaga technika. Natomiast w sytuacjach wyjątkowych najważniejszy jest hart ducha." - Walter Bonatti


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 23, 2016 9:21 am 
Kombatant

Dołączył(a): Pt mar 26, 2010 11:21 am
Posty: 546
Lokalizacja: Kraków
Major napisał(a):
Może masz racje, porobię jakieś V-VI, albo coś lajtowo tradowo :) trzeba się powoli przygotować na sezon w Tatry :)
Chyba że są jeszcze jakieś ciągowe nie palczaste drogi VI.1? takie jak Czysta formalina lub Uszy? nie kasujące palców :)


Jakbyś przeczytał od początku wątek, to znalazłbyś parę takich :P

Na upały takiej jak teraz dobre będą:
- Kapitan Garliczka - Rysa turbo, świetna ciągowa rysa za VI.1 po samych dużych chwytach
- Skała nad potokiem - Lot nad smoczym gniazdem, Massdamer na gastro VI.1 (wariant do Massdamera za VI+, który jest super!). Obie drogi mają niezbyt ładny początek, ale góra wynagradza

No i jak Marcin pisał, Mur Skwira. Tam jest Mordarka za VI+/1, Trawers Kentucky za VI.1 - długie i bardzo ciągowe, uwaga na przesztywnienie liny. Oprócz tego warte polecenia jest Zaklęcie za VI.1+, ale tu już miejscami palczasto. I masa fajnych dłuugich dróg za VI - VI+.
Obok na Łabajowej fajna jest jest Droga do rzeźni za VI.1, początek po dobrych dziurkach, ale trochę siły palców nie zaszkodzi. No i Lewa ręka w ciemności, klasyk za VI.1+. Tylko dróg na Lipnej ścianie (naprzeciwko Mniszkowej) nie polecam, brzydkie, wyceny mogą zdziwić, a obić dupę sobie można.

edit: teraz doczytałem, że boli cię troczek - w takim razie tych dróg na Łabajowej i Zaklęcia nie polecam, dopóki nie przejdzie :P.

Nieco mniej przyjemne na upał:

Turnia z krokiem - 300 dni w kompakcie, VI.1 z przejściem przez okapik po dobrych chwytach, dość łatwe w swoim stopniu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 23, 2016 10:28 am 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn gru 07, 2009 1:45 pm
Posty: 907
@Major,
pod Krakowem koniecznie wbijaj do Kobylańskiej na Wielką Wronią Basztę i:
Ściankę Bały i Filarek Bały, obie VI+. Długie, przewieszone, ciągowe po pozytywnych chwytach, fajnie grzeją ;) - szczerze polecam. Częściej bywam na Jurze Śr & Płn, tam bym mógł więcej wymienić.

Z innej beczki..

Porúbka, Lietačky - Sokolska 6- | Delikatnie przewieszona, ciągowa po pozytywnych chwytach, ważny by dobrze ustawiać się do chwytów.

Porúbka, Lietačky - Letecká 6+ | kwintesencja wspinania u naszych południowych sąsiadów, trzyma od samego początku do końca, bardzo wysoko pierwsza wpinka, wyjście do niej wymagające, uważam że powinna mieć co najmniej pół/stopień więcej, szczerze zachęcam do powtórzeń :twisted:

_________________
"I chłonę. Szukam. Pragnę. Tęsknię. I wiem że będę szukał. Wystarczy raz zasmakować nieznanego."
"Gdzieś pomiędzy początkiem drogi, a szczytem znajduje się odpowiedź na pytanie, dlaczego się wspinamy."
pionowemyśli.pl | fanpage | instagram | flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 23, 2016 11:03 am 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 17, 2013 7:34 am
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno
Dzięki wszystkim za info ;)
Zerknę sobie na Mur Skwira i na Wielką Wronią Basztę, bo tył Kobylańskiej znam tylko z Szerokiej i Jastrzębiej Turni :) również fajne długie wspinanie :), dużo luźniejsze niż przód doliny :)
Chybaże na długi week przejadę się do Rzędek :) do sprawdzę drogi które polecił Velka ;)

Troczek czuje delikatnie, nic się nie zerwało, ani nie strzeliło, raczej naciągnęło :). Nie czuje go przy wspinaniu, ale jak masuje okolice bliższego serdecznego (A1, A2) to to wtedy odczuwam lekki ból, albo raczej dyskomfort. Dlatego palec tejpuje, a od tygodnia zrezygnowałem na treningu z łuczków, tylko chwyt otwarty, i raczej większe chwyty.

_________________
"Gdyby ludzie od jaskiniowej epoki robili tylko to, co wyglądało na możliwe, do dzisiaj siedzieliby w jaskiniach" - Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 722 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 25  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Polityka prywatności i ciasteczka
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL