Forum portalu turystyka-gorska.pl http://forum.turystyka-gorska.pl/ |
|
Kolej napowietrzna http://forum.turystyka-gorska.pl/viewtopic.php?f=4&t=11676 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Trauma_ [ Pn cze 13, 2011 1:35 pm ] |
Tytuł: | Kolej napowietrzna |
Amerykańska firma Eagle Rail TransEnergy chce wybudować wzdłuż zakopianki nowoczesną kolei napowietrzną. Dzięki niej podróżni mogliby dotrzeć z Krakowa do Zakopanego w pół godziny. Budowa kolei napowietrznej między Krakowem i Zakopanem zajmie firmie, od chwili podpisania kontraktu, pięć lat. Osiągająca prędkość do 200 km/h maszyna rozwiązałaby problemy komunikacyjne na Podhalu. Podwieszone na szynie 5 m nad ziemią wagony są w pełni ekologiczne. W jednym z nich zmieści się maksymalnie 120 osób. Koszty realizacji inwestycji szacuje się na kilka miliardów dolarów. Większość środków finansowych wyłożyłaby Eagle Rail, która czerpałaby potem zyski z przewozu. Problemem może okazać się jednak nadziemny tor kolei. Miałby on powstać ponad już istniejącymi torami kolejowymi. Wszystko zależy od wyniku rozmów inwestora z PKP i Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Eagle Rail TransEnergy działa na rynku innowacyjnych środków komunikacji od 70 lat. Jej koleje działają już m.in. w USA, Niemczech oraz Francji. Firma buduje obecnie w Brazylii |
Autor: | Vision [ Pn cze 13, 2011 1:40 pm ] |
Tytuł: | |
Wydaje mi się to nierealne, przecież w tym kraju załatwić jakieś pozwolenia to droga prze mękę załatwić najprostszą sprawę w urzędzie to problem, a co dopiero dostać pozwolenie na taką inwestycję, wiadomo byłyby zyski. Jednak pewno zaraz znajdzie się jakaś maruda, która zablokuje budowę, bo jej przeszkadza hałas, ktoś się nie zgodzi - bo idzie nad kawałkiem jego ziemi, itp. |
Autor: | Auralis [ Pn cze 13, 2011 1:49 pm ] |
Tytuł: | |
http://forum.turystyka-gorska.pl/viewto ... 1&start=30 |
Autor: | Kabanos [ Pn cze 13, 2011 2:26 pm ] |
Tytuł: | |
Ekolodzy zablokują bo ptaki będą się zderzać z wagonami. |
Autor: | StaryBocian [ Pn cze 13, 2011 2:46 pm ] |
Tytuł: | |
Kabanos napisał(a): Ekolodzy zablokują bo ptaki będą się zderzać z wagonami.
Tak w uzupełnieniu to my już organizujemy grupę protestacyjną. Szukamy szerokiego poparcia. Orły z Kominiarskiego już się zadeklarowały. Wczoraj rozmawiałem z pluszczami z Kościeliskiej. Mają bojowe nastroje i deklarują wsparcie. A jutro lecę do Białej Wody pod Wysoką bo słyszałem, że nasz znajomy głuszec też już się organizuje. W naszym środowisku plotki szybko się rozchodzą. Znacie wierszyk o Ptasim Radiu to możecie sobie wyobrazić w czym rzecz. Pozdro |
Autor: | Kabanos [ Pn cze 13, 2011 3:19 pm ] |
Tytuł: | |
Pierwszy raz widzę żeby ptak wypowiadał się na forum internetowym. No ale przecież nie wiadomo co siedzi po drugiej stronie łącza. Może w cs'a grałem z krową lub rybką akwariową? |
Autor: | StaryBocian [ Pn cze 13, 2011 3:45 pm ] |
Tytuł: | |
Kabanos napisał(a): Pierwszy raz widzę żeby ptak wypowiadał się na forum internetowym. A mnie w żaden sposób nie zaskakuje fakt, że dyskutuję z długą i wąską odmianą kiełbasy. Kabanos napisał(a): Może w cs'a grałem z krową Z krowami jest taki problem, że od czasu do czasu srają, tzn. znoszą placki. Gra z taka krową to często śmierdząca sprawa. Kabanos napisał(a): rybką akwariową
Z rybkami nie dyskutuję z zasady. Ewentualnie zjadam je jako zagrychę. |
Autor: | DTH [ Pn cze 13, 2011 11:32 pm ] |
Tytuł: | |
cholera, nie wiem na ile jest to prawda a na ile spóźniony żart primaprilisowy, w każdym razie brzmi zbyt pięknie żeby miało coś w z tego wyjść w tym kraju |
Autor: | rooner [ Wt cze 14, 2011 6:35 am ] |
Tytuł: | |
Podobno, nasze wnuki mają duże szanse na dożycie do otwarcia trasy;) |
Autor: | peepe [ Wt cze 14, 2011 8:27 am ] |
Tytuł: | |
Trauma_ napisał(a): Dzięki niej podróżni mogliby dotrzeć z Krakowa do Zakopanego w pół godziny.
I teraz te dodatkowe setki tysięcy tłumnie stają w okolicach Bukowiny w kolejce do Morskiego Oka. Piękne! Czy nie mógłby im ktoś rzucić pomysłu takiej kolejki przez Dolinę Chochołowską? |
Autor: | Gustaw [ Wt cze 14, 2011 11:26 am ] |
Tytuł: | |
Jak dla mnie to cuchnie mi to planem wyłudzenia publicznych pieniędzy i dofinansowania z EU ... sami oceńcie ... Ta afera z A2 to czysta głupota czy korupcja ? Zresztą to wszystko jedno. A ta inwestycja pewnie byłaby podobnej natury jak ta z Chińczykami na A2. Rzut na kasę, zapewne łapówy tu i tam a później ... jak to w Misiu ... inwestycja zgnije i spisze się protokół zniszczenia. Klasycy mawiali : to nie grzech ukraść tylko grzech to nie wiedzieć z kim się podzielić ... http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... okach.html Cytuj: W pół godziny w Tatry, czyli bujanie w obłokach
Bartosz Piłat14.06.2011 aktualizacja: 2011-06-13 23:05 Eagle Rail z Chicago chce rozwiązać problemy komunikacyjne Małopolan, między Krakowem a Zakopanem budując podwieszaną kolej pędzącą 200 km/godz. W Zakopanem otwierają już szampana, ale nikt nie sprawdził, czy firma ta dotąd cokolwiek zbudowała Przedstawiciel amerykańskiej Eagle Rail Romuald Mysłowski w zeszłym tygodniu obiecał, że po pięciu latach budowy jego firma zakończy problemy z rozbudową "zakopianki". Skończy się czterogodzinna jazda w korku, skończą swary górali z drogowcami. Rozwiązaniem proponowanym przez Eagle Rail jest napowietrzna kolej szynowa, która na słupach rozstawionych między Krakowem a stolicą Tatr pomknie 200 km/godz. Jak czytamy na stronie internetowej firmy (utworzonej w tym roku), kolej jest niemal bezobsługowa, ale zapewni miejsce pracy dla 20 tys. osób. Wagoniki poruszające się na nieznanej wysokości prawie w ogóle nie zużywają energii, więc bilet na nie będzie tańszy od autobusowego o 30 proc. Co ważne, pan Mysłowski oraz jego szef Michael Meissner z Chicago twierdzą, że pod każdy z ponad tysiąca potrzebnych tej kolei słupów kolejki potrzebne są tylko 2 m kw. ziemi; a zatem nie będzie kłopotów z wywłaszczaniem. Tym bardziej że w planach Amerykanów słupy miałyby stanąć wzdłuż "zakopianki" - na jej dwupasmowym odcinku, na pasie zieleni. Samorządowcy z Zakopanego oraz, co zaskakujące, również większość mediów na wieść o rewolucyjnym rozwiązaniu zaczęli wiwatować. Starosta tatrzański snuje już wizje odnogi tej kolei, która przewiezie turystów od Bukowiny Tatrzańskiej do Witowa, by z jej okien oglądali Tatry. Cieszy się nawet Federacja Obrony Podhala, która zablokowała budowę dwupasmówki w swojej wsi. Dziwi tylko, że: * Nikt nie zapytał np., jak to możliwe, że Eagle Rail tak rewolucyjnego rozwiązania nie zrealizowało wcześniej w innych bogatszych krajach. Strona internetowa firmy nie wykazuje, by zrealizowała ona jakikolwiek projekt. * Nikt nie sprawdził, że technologia, którą prezentuje Eagle Rail, nie istnieje. Najszybsze wagoniki tego typu na świecie nie przekraczają 60 km/godz. - i to w najbardziej rozwiniętym technologicznie kraju - w Japonii. Żadna tego typu sieć kolei nie przekracza długości kilkunastu kilometrów - to wyłącznie miejskie warianty metra (tam, gdzie nie opłaca się kopać tunelu). * Nikt też nie zadał sobie banalnego pytania, co stanie się na "zakopiance", gdy kolej się zepsuje. Jej naprawa będzie wymagała zamknięcia jednego, a może dwóch pasów drogi. A co gdy w wypadku ciężki samochód uderzy w słup kolejki? Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (zarządca drogi) nie miała ochoty komentować wczoraj sprawy. Eagle Rail zapowiadało, że czeka na spotkanie z GDDKiA. * Panowie Mysłowski i Meissner ogłosili, że realizują już podobny projekt w Brazylii. Nic więcej jednak o tym nie wiadomo. Na ich stronie internetowej są tylko plany budowy w Brazylii i w Panamie. "Projekt" wszędzie wygląda tak samo: rysunek obłego wagonika i kreski przebiegu linii na rzutach map internetowych. * Firma zapowiedziała samorządowcom, że pieniądze nie są problemem. Inwestycja ich zdaniem może kosztować ok. 3 mld zł. Firma ma dysponować odpowiednimi środkami, by starać się o dofinansowanie z UE. Spróbowaliśmy rozwiać te wątpliwości, ale na stronie WWW firmy nie ma numeru telefonu ani adresu. Jest jedynie formularz do kontaktu e-mailowego. Prośbę o kontakt przesłaliśmy więc e-mailem. Na odpowiedź czekamy. Z szybkich ustaleń - które zresztą zrobiły już dziesiątki internautów, dzieląc się wątpliwościami na forum i w listach do redakcji - wynika, że szef Eagle Rail Michael Meissner jest architektem z Chicago. Był związany z firmą Hytran Transportation Co. - z danych pochodzących z internetu wynika, że amerykańska administracja nakazała ją rozwiązać w 2009 r. Pod adresem Hytran mieści się również biuro projektowe Meissnera. To dom na przedmieściach Chicago. Siedziba samej Eagle Rail nie jest bardziej imponująca - to najprawdopodobniej kilkupiętrowy budynek z ceglaną elewacją, również na przedmieściach. Dość skromne adresy jak na siedzibę człowieka obracającego miliardami. Bezkrytyczny zachwyt nad "projektem" Amerykanów, jaki przebiegł przez Podhale i polskie media, można wytłumaczyć tylko tęsknotą wszystkich Polaków, by "zakopianka" wreszcie przestała być barierą w drodze do Zakopanego. To zrozumiałe, dlatego przed pomysłami Eagle Rail nie można się zupełnie zamknąć. Jednak skoro firma jest pewna sukcesu, niech buduje. Dla tak szybkiego i komfortowego połączenia powinna się łatwo znaleźć oferta banków skłonnych przyznać kredyt. Ale Eagle Rail rozpoczyna projekt od nakłonienia GDDKiA i polskich kolei do współudziału w inwestycji. Bez gwarancji finansowych, bez analizy kosztów (ta na stronie internetowej Eagle Rail liczy sobie kilkanaście zdań) można to nazwać tylko humbugiem. Źródło: Gazeta Wyborcza Kraków |
Autor: | peepe [ Śr cze 15, 2011 7:32 am ] |
Tytuł: | |
Gustaw napisał(a): Bezkrytyczny zachwyt nad "projektem" Amerykanów, jaki przebiegł przez Podhale i polskie media, można wytłumaczyć tylko tęsknotą wszystkich Polaków, by "zakopianka" wreszcie przestała być barierą w drodze do Zakopanego.
I tu się mylą, bo nie wszystkich Polaków. Ci z Poronina wcale nie tęsknią za tą drogą |
Autor: | DARKTHRONE [ Śr cze 15, 2011 5:05 pm ] |
Tytuł: | |
a ten Bocian to w końcu stary czy nowy ? - bo nie wiadomo czy używany czy fonfel nówka |
Autor: | slawekskiper [ Śr cze 15, 2011 9:25 pm ] |
Tytuł: | |
Projekt fajny. Niestety upadnie prędzej niż powstał. To nierealne w tym kraju Przecież PKP i inni przewoźnicy dostaliby po dupie, a na to się nie zgodzą. Ktoś powie : wolny rynek, demokracja , konkurencja? - prędzej chyba w Chinach niż tu ... |
Autor: | piomic [ Śr cze 15, 2011 9:46 pm ] |
Tytuł: | |
slawekskiper napisał(a): To nierealne w tym kraju
Czytałeś zanim zacząłeś pisać? Nigdzie na świecie nie ma wiszącej kolei o takich prędkościach, istniejące odcinki mają po kilkanaście kilometrów i jeżdżą około 60km/h. To tak samo realne jakby zapowiedzieli budowę kosmodromów i szybki transport promami kosmicznymi. |
Autor: | Mazio [ Śr cze 15, 2011 10:21 pm ] |
Tytuł: | |
No to będziemy pierwsi! Wisząca kolej podwieszona zostanie na prasłowiańskiej gruszy. |
Autor: | Łukasz T [ Cz cze 16, 2011 6:36 am ] |
Tytuł: | |
Vision napisał(a): załatwić najprostszą sprawę w urzędzie to problem Tak się zastanawiam czy w Polsce żyją debilni leniwcy czy leniwi debile ? piomic napisał(a): Czytałeś zanim zacząłeś pisać? Doktor zachowuj się. Uzytkownik slawekskiper wiele razy wykazał czujność i wytknął postowcom nabijanie bez sensu i celu. Więc na pewno czytał za nim napisał. piomic napisał(a): To tak samo realne jakby zapowiedzieli budowę kosmodromów i szybki transport promami kosmicznymi.
Dobre podsumowanie. Tu jak zwykle chodzi o "przytulenie kasy". Wyłudzenie na wstępne "rozpoznanie", przygotowanie, zarekalmowanie firmy, itp. A potem zniknięcie w sinej dali. A towarzystwo rozpisuje się jakby to coś miało sens i realną przyszłość. No gdyby za to zabrał się słynny polski katolik , miejscowy senator to jeszcze bym mógł w to uwierzyć |
Autor: | piomic [ Cz cze 16, 2011 9:53 am ] |
Tytuł: | |
Łukasz T napisał(a): A już się obawiałem, że Sonisfery nie przeżyłeś... |
Autor: | peepe [ Cz cze 16, 2011 10:19 am ] |
Tytuł: | |
Łukasz T napisał(a): A towarzystwo rozpisuje się jakby to coś miało sens i realną przyszłość.
Już realniejsze są chyba plany Alego i MD na Giewoncie. |
Autor: | slawekskiper [ Cz cze 16, 2011 8:25 pm ] |
Tytuł: | |
Łukasz T napisał(a): Doktor zachowuj się. Uzytkownik slawekskiper wiele razy wykazał czujność i wytknął postowcom nabijanie bez sensu i celu. Więc na pewno czytał za nim napisał.
za nim? co za mną? A może "zanim" |
Autor: | Łukasz T [ Pt cze 17, 2011 6:23 am ] |
Tytuł: | |
Powyższą odpowiedź, czyli debilne nabijanie, pominę milczeniem. peepe napisał(a): Już realniejsze są chyba plany Alego i MD na Giewoncie.
Oczywiście. W końcu ta firma spożywcza jest ZNANA, ma WIELE jednostek w tym kraju ( i w paru innych też ), tow. Ali 7 jest WIARYGODNYM partnerem handlowym. To sprawia, że sprawa jest realna i można sensownie się o niej wypowiadać. Czego nie można powiedzieć o "bujaniu w obłokach nad Zakopianką" . |
Autor: | Gustaw [ N cze 19, 2011 3:37 pm ] |
Tytuł: | |
Auralis napisał(a): odchodów
|
Autor: | Auralis [ N cze 19, 2011 4:01 pm ] |
Tytuł: | |
Gustaw napisał(a): Auralis napisał(a): odchodów W sumie taki nierealny temat, że można sobie pozwolić. |
Autor: | zjerzony [ N cze 19, 2011 4:55 pm ] |
Tytuł: | |
OsadaNaBrzyzyku napisał(a): nie wiem co myśleć o tej kolei napowietrznej,
Poczytaj Gówno Wyborcze, to będziesz wiedział, co masz myśleć. |
Autor: | slawekskiper [ N cze 19, 2011 10:24 pm ] |
Tytuł: | |
hmmm, na budowlance nieco się znam (prowadzę firmę tego typu) aczkolwiek trochę to mnie przerasta (jakieś słupy, wagoniki) Ktoś tu pisał: a jak TIR przyp... w słup Słusznie. Trzeba przewidzieć wszystko. Pomysł lipa , bynajmniej wzdłuż Zakopianki , jak i PKP (na co i tak by się nie zgodziła) Pomijając inne aspekty rodem z powieści Lema... ale nie o tym:D A może by tak wybudować tunel? - koszt znaczny ale za to zatrudnić miejscowych - spadnie bezrobocie- to plus. Żaden Tir nie przypier- ... w słup i nic się nie zawali - to kolejny plus. Zapewne wyrwałoby się kilka mln euro dofinansowania na ten cel - to kolejny plus. Reszta: to będzie Wasza krytyka i same minusy jak znam życie ale uj miło będzie poczytać |
Autor: | tuwu [ Pn cze 20, 2011 7:47 am ] |
Tytuł: | |
slawekskiper napisał(a): hmmm, na budowlance nieco się znam (prowadzę firmę tego typu) aczkolwiek trochę to mnie przerasta (jakieś słupy, wagoniki) Ktoś tu pisał: a jak TIR przyp... w słup Słusznie. Trzeba przewidzieć wszystko. Pomysł lipa , bynajmniej wzdłuż Zakopianki , jak i PKP (na co i tak by się nie zgodziła) Pomijając inne aspekty rodem z powieści Lema... ale nie o tym:D
A może by tak wybudować tunel? - koszt znaczny ale za to zatrudnić miejscowych - spadnie bezrobocie- to plus. Żaden Tir nie przypier- ... w słup i nic się nie zawali - to kolejny plus. Zapewne wyrwałoby się kilka mln euro dofinansowania na ten cel - to kolejny plus. Reszta: to będzie Wasza krytyka i same minusy jak znam życie ale uj miło będzie poczytać Tunel to super pomysł, odpadają problemy z górkami i dołkami (zazwyczaj spotykane w górach), z góralami z Poronina, ze spadającymi wagonikami no i przede wysztkim mielibyśmy najdłuższy tunel świata (obecnie Gotthard Base Tunnel w Alpach w Szwajcarii, 57 km). Mamy najdłuższego Jezusa, damy radę i z tunelem. |
Autor: | peepe [ Pn cze 20, 2011 10:34 am ] |
Tytuł: | |
Ty się nie śmiej, bo plany tunelu są. Co prawda skromniejsze, ale za to w Poroninie. Tunelem mamy ponoć omijać to skrzyżowanie na Bukowinę. |
Autor: | Auralis [ Pn cze 20, 2011 12:39 pm ] |
Tytuł: | |
tuwu napisał(a): Mamy najdłuższego Jezusa
|
Autor: | kozica szwedzka [ Pn cze 20, 2011 1:32 pm ] |
Tytuł: | |
Auralis napisał(a): tuwu napisał(a): Mamy najdłuższego Jezusa |
Autor: | nyk [ So lip 02, 2011 10:14 am ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Wisząca kolejka z Krakowa do Zakopanego, tor F1 w Białej Podlaskiej i Disneyland na Bemowie to najsłynniejsze pomysły, które kupiły samorządy i media. A wystarczyło puknąć się w głowę.
Białe, podłużne wagoniki amerykańskiej firmy EagleRail zabiorą na pokład 120 pasażerów. Tyle, co średniej wielkości samolot pasażerski. Będą bezszelestnie sunąć z prędkością 200 kilometrów na godzinę zawieszone pięć metrów nad ziemią na konstrukcji podpartej filarami. Dzięki temu podróż z Krakowa do Zakopanego potrwa nie 3,5 godziny (ekspres PKP), a zaledwie 30 minut. Bilety na taką awangardową przejażdżkę będą przy tym tanie jak góralski barszcz, bo wagoniki zasili energia wiatrowa. Napowietrzna kolejka w Tatry, choć w pełni zautomatyzowana i bezobsługowa, wygeneruje jednak tak duży ruch turystyczny, że dzięki niej znajdzie pracę 20 tysięcy osób. Taką wizję Romuald Mysłowski, przedstawiciel firmy EagleRail TransEnergy w Polsce, roztaczał w czerwcu w Ministerstwie Infrastruktury (na prelekcji pojawił się wiceminister odpowiedzialny za kolej). A potem sprzedał pomysł podtatrzańskim samorządowcom, którzy zaczęli go twórczo rozwijać. – Chciałbym, aby linia kolejki nie kończyła się w Zakopanem, tylko biegła wzdłuż Tatr. Mielibyśmy dodatkową atrakcję turystyczną – marzy Andrzej Gąsienica-Makowski, starosta tatrzański. Kiedy będzie można zacząć rezerwować bilety? – Jeśli Zakopane otrzyma prawa do organizacji narciarskich mistrzostw świata w 2017 roku, to taka inwestycja byłaby bardzo potrzebna. A na olimpiadę w 2026 roku to już na pewno – mówi starosta. Projekt oczywiście już dziś można wstawić do muzeum osobliwości. Owszem, na świecie działa kilka podobnych kolejek, ale to w większości krótkie lokalne połączenia. W dodatku żadna nie rozpędza się do 200 ani nawet do 100, tylko co najwyżej do 70 kilometrów na godzinę. EagleRail, reklamowana jako firma z ponadpółwiecznym doświadczeniem, to w rzeczywistości mało znane biuro konstrukcyjne, na stronie internetowej nie ma nawet jego adresu. Należy do Michaela Meissnera, inżyniera i architekta, a jedyne, co oferuje, to doradztwo przy projektowaniu linii. Firma nie ma na koncie żadnej zrealizowanej inwestycji tego typu. Nie ma też pieniędzy na budowę. – Liczymy, że większościowy pakiet akcji obejmą polskie firmy. Szukamy zainteresowanych – mówi Michael Meissner i przekonuje, że nakłady zwrócą się najpóźniej za 15 lat. Wynik tych poszukiwań już dziś można przewidzieć. Jeden kilometr napowietrznej kolejki kosztuje około 55 mln zł. Stukilometrowa trasa Zakopane – Kraków kosztowałaby więc 5,5 mld zł. Aby kolej zarobiła na same odsetki od kredytu, musiałaby przewozić 8,5 tys. pasażerów dziennie (więcej niż dziś jeździ busami i pociągami), a bilet musiałby kosztować 250 zł, czyli 15 razy więcej niż przejazd busem! Skąd zatem się biorą tacy fantaści jak właściciel EagleRail, którzy wierzą w realizację projektów przypominających sen wariata? I urzędnicy, a nawet ministrowie, którzy ich popierają? Nie sądzę, by ktokolwiek był na tyle mądry, żeby ocenić, co jest możliwe, a co nie – mawiał Henry Ford. To naczelna zasada, która przyświeca pomysłodawcom odlotowych inwestycji. Wbrew pozorom nie są to szaleni naukowcy, a najczęściej przedsiębiorcy i samorządowcy. Ci pierwsi szukają zysków (i frajerów z kasą). Ryzykują niewiele, bo przygotowanie ogólnej koncepcji takiej jak EagleRail i zorganizowanie akcji lobbingowej kosztuje nie więcej niż kilkadziesiąt tysięcy dolarów. Wielokrotnie mniej niż potencjalne przychody z doradztwa, obsługi czy nadzorowania inwestycji. Natomiast samorządowcy popierają nawet najbardziej fantastyczne pomysły, bo to nic nie kosztuje, a ciepłe przyjęcie inwestora, o którym rozpisują się gazety, pomaga w ciułaniu punktów społecznego poparcia. Wszak absurdalne biznesowe koncepcje przyciągają opinię publiczną jak sensacje z życia celebrytów. Polski konstruktor Olgierd Mikosza, który opracował system miejskich kolei gondolowych jako alternatywę dla tramwajów, dwa razy był o włos od przekonania samorządowców do swojego pomysłu. Ostatnio w Rzeszowie, gdzie jego plany przekreśliła analiza opracowana przez hiszpańską firmę doradczą, która zaleciła rozwijanie transportu autobusowego i budowę buspasów. Teraz Mikosza walczy o kontrakt w Szczecinie. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |