Forum portalu turystyka-gorska.pl
http://forum.turystyka-gorska.pl/

Drogi dla Szczupaków VI - VI.1
http://forum.turystyka-gorska.pl/viewtopic.php?f=14&t=7449
Strona 4 z 25

Autor:  rumpel [ Pn cze 06, 2011 6:05 am ]
Tytuł: 

Mogl bys podac zrodlo, gdzie biedrun tak wycenia te drogi? Bo to ciekawe, moze biedrun ma teraz tendencje do zawyzania? ;-)

Autor:  Explorer [ Pn cze 06, 2011 7:36 am ]
Tytuł: 

Jak ktoś ma jakieś aktualne wyceny tych dróg to może niech się podzieli.
Bo z przewodnika z 2010r, wynika ze obie drogi mają V+.
Z drugiej strony doświadczony wymiatacz (Biedruń) mówi Łukaszowi, że to VI są.

Droga 12 (topo Wspinanie) jest bardzo ciekawa.
Do 13 się nie przystawiałem.

Autor:  rumpel [ Pn cze 06, 2011 8:13 am ]
Tytuł: 

wg mnie droga nr 12 ma V+, max VI- i tak tez jest wyceniona w znanych mi zrodlach. Tzn w Jura 3 dali jej V+, a na stronie PZA ma VI-. Jest to droga podobna do Potancowki w moim odczuciu.
Dlatego zdziwilem sie, ze biedrun dal jej az VI+ :-)

Autor:  marekm [ Pn cze 06, 2011 10:21 am ]
Tytuł: 

Przybyli Ułani - V+ jest z ucieczką przy "buli" w prawo, w komin. Przez bulę może być więcej.
Widok z okna - imho nie ma tam więcej niż V+
Potańcówka - wycenione jest na V+, ale w okolicach 1 wpinki jest taki mały bulderek chyba za trochę więcej :)

Autor:  rumpel [ Pn cze 06, 2011 12:20 pm ]
Tytuł: 

ano ten bulderek jest bardzo ciekawy, ale takze mozna leciutko w prawo przejsc i robi sie juz fajnie :)

Zreszta, mozliwe, ze od tego sie nazwa drogi wziela, ze tam trzeba z prawej na lewa, z lewej na prawa ;)

Autor:  fanatyk [ Pn cze 06, 2011 1:08 pm ]
Tytuł: 

Co do topo podanego przez Łukasza to jest oprócz wyżej wymienionych jeszcze parę zawyżonych wycen. Z tego co słyszałem są to pierwsze wyceny które po niedługim czasie zweryfikowano i większość została obniżona.
Np.
Mordarka z VI.2 na VI+
Noc Listopadowa z VI.1 na V+.
Jeśli chodzi o wcześniej wymienionych dróg to moim zdaniem nie mają więcej niż V+. Fakt, że samo przejście buli na Przybyli Ułani może mieć więcej ale pozostała część drogi jest banalna.

Autor:  marekm [ Pn cze 06, 2011 1:43 pm ]
Tytuł: 

fanatyk napisał(a):
Co do topo podanego przez Łukasza to jest oprócz wyżej wymienionych jeszcze parę zawyżonych wycen. Z tego co słyszałem są to pierwsze wyceny które po niedługim czasie zweryfikowano i większość została obniżona.


hehe :) może na poprzedniej stronie w drugim poście? :D

jeżeli macie pod ręką memoriałowe topo (nie mam, będę pisał z pamięci), to z tyłu Zaklętego jest skała która nazywa się Dwie Wieże - i tam są jeszcze 3 szóstki - 2 fajne, w miarę płytowe i jedna kominowa (po której zaczynam nienawidzieć takiej formacji) :D

Autor:  Lukasz_ [ Pn cze 06, 2011 1:52 pm ]
Tytuł: 

Ułanów robiłem przez tą bule. Wycen Biedrunia nie będę podważał :wink:

Autor:  rumpel [ Pn cze 06, 2011 1:57 pm ]
Tytuł: 

a gdzie te wyceny mozna znalezc? :-)

Autor:  Lukasz_ [ Pn cze 06, 2011 2:00 pm ]
Tytuł: 

Na privie z nim lub ewentualnie oko w oko :wink:

Autor:  rumpel [ Pn cze 06, 2011 2:04 pm ]
Tytuł: 

aha, no to mnie jednak bardziej przekonuje zdanie wiekszosci i wlasne odczucia ;-)

Autor:  Explorer [ Pn cze 06, 2011 6:50 pm ]
Tytuł: 

marekm napisał(a):
z tyłu Zaklętego jest skała która nazywa się Dwie Wieże - i tam są jeszcze 3 szóstki


to tam gdzie się pod jedną VI podchodzi...tunelem z poręczówką? :mrgreen:

Autor:  marekm [ Pn cze 06, 2011 8:35 pm ]
Tytuł: 

tak :)

Autor:  Ollcia35 [ Śr cze 08, 2011 1:54 am ]
Tytuł: 

Witam!
No, super jest ten temat, bo juz za 4 tygodnie jade do Polski i zastanawialam sie nad sportowymi drogami okolo VI. 10 lat temu robilam bez problemu z dolem Kurtykowke na Babie, Komin Lechwora i Skorek. Teraz, kiedy piszecie, ze tak slisko, to mam pietra:). W Sokolikach chyba nie slisko, co?

Autor:  grubyilysy [ Śr cze 08, 2011 12:33 pm ]
Tytuł: 

W Sokolikach nadal nie ślisko, bo rodzaj skały na to nie pozwala, ale obejrzyj zdjęcia - takich tłumów to jednak 10 lat temu nie było. Natomiast na Twoim miejscu, bo sam to mogę jedynie rzucić temat, zainteresowałbym się Rudawami Janowickimi (o ile tak jak ja nie lubisz tłumów).

Autor:  tomek.l [ Śr cze 08, 2011 3:42 pm ]
Tytuł: 

Ollcia35 napisał(a):
No, super jest ten temat, bo juz za 4 tygodnie jade do Polski i zastanawialam sie nad sportowymi drogami okolo VI.

W Sokołach znajdziesz sporo obitych VI. Z resztą jak byłaś to wiesz, że tam życie zaczyna się od VI :) Kup sobie przewodnik. Poza weekendami to wcale aż takich wielkich tłumów nie ma.
W umownie zwanych Rudawach, bo Sokoły to też cześć Rudaw Janowickich znajdziesz też trochę sportowych VI. Ale znacznie mniej niż w Sokołach no i więcej się nachodzisz. Poczekaj na nowy przewodnik.
Tak na szybko z pamięci mogę Ci kilka VI polecić
Sokoliki
- Zipserowa Czuba - Dozenttissima VI i Hiperdozenttissima VI
- Sukiennice - Nitka VI, Rój Hektora VI, Rysa Zegarowa VI, Trzy okapy VI+,
- Chatka - kilka różnych szóstek po obu stronach
- Krzywa Turnia - Kurtykówka VI+
- Sokolik Duży - Nitówka VI
- Jastrzębia Turnia - Płyta Kurczaba VI

Rudawy
- Skalny Most - Bumerang I wyciąg VI +
- Malinowa - Kibu, Ubik VI
A jak lubisz rajbungi to na Starościńskiej Skale np. Rudawski Spacerek VI

Autor:  grubyilysy [ Śr cze 08, 2011 3:51 pm ]
Tytuł: 

tomek.l napisał(a):
...tam życie zaczyna się od VI...

Tam jest tez całkiem sporo ładnych dróg poniżej VI.

Autor:  tomek.l [ Śr cze 08, 2011 3:56 pm ]
Tytuł: 

Ale nie sportowych/obitych, tylko na własnej.

Autor:  Ollcia35 [ Śr cze 08, 2011 4:13 pm ]
Tytuł: 

V na wlasnej to dla mnie mniej wiecej tyle emocji, co obite VI-VI+. A od czasu, kiedy kolega sie chwalil, jak zaliczyl lot z wypadnieciem trzech przelotow, to nawet wiecej :shock
W ogole jak friendy siadaja w Sokolikach i Tatrach? Bo 10 lat temu mialam tylko kosci, nie stac mnie bylo na nic innego, i calkiem dobrze bylo na tych kosciach. Czy oplaca sie zabierac friendy? Pytam, bo juz zapomnialam, jak wyglada polski granit.

Autor:  grubyilysy [ Śr cze 08, 2011 5:48 pm ]
Tytuł: 

Ollcia35 napisał(a):
...W ogole jak friendy siadaja w Sokolikach i Tatrach?...
W Tatrach rewelacyjnie (o ile ścian szczeliny nie udzie rozsunąć ręką :lol:, chociaż i wtedy jest pewna szansa, że zadziałają).

Autor:  tomek.l [ Śr cze 08, 2011 9:17 pm ]
Tytuł: 

Ollcia35 napisał(a):
W ogole jak friendy siadaja w Sokolikach i Tatrach? Bo 10 lat temu mialam tylko kosci, nie stac mnie bylo na nic innego, i calkiem dobrze bylo na tych kosciach. Czy oplaca sie zabierac friendy?

Masz tam tanio to kupuj. Siadają bardzo dobrze. Set Black Diamond Camalot C4 na Tatry gdzieś od 0,3 do 2, a na Sokoły i Rudawy z dwa więcej do 4. Taki zestaw plus set kości i starczy na większość dróg.

Autor:  rumpel [ So cze 11, 2011 5:25 pm ]
Tytuł: 

byłem dzisiaj w Będkowskiej i specjalnie się pofatygowałem na Dwie Wieże, bo bardzo lubię kominy, a komin za VI to już praktycznie maks w skali kominowej. Ale kurde nie udało nam się nic znaleźć.. Były jakieś 3 drogi, ale nie było komina. :-(

możliwe, że go przegapiliśmy, bo skała jest nawet ładnie ukryta.

Autor:  marekm [ So cze 11, 2011 6:28 pm ]
Tytuł: 

Obrazek

Patrząc na skałę to jest droga najbardziej na prawo. Na zdjęciu jest wejście w drogę. Po Twoim poście zaczynam mieć wątpliwości czy to był komin czy duża rysa (to była moja >10 droga tego dnia), ale wydaje mi się ze szedłem tam na początku szeroko na rozpieraka, w okolicach 3 wpinki uciekałem odpocząć w rysę, wyżej był prożek na który się trzeba było wturlać, a potem już łatwe (ale kruche) dojście do stanu. Chyba że coś popieprzyłem :)

Autor:  rumpel [ So cze 11, 2011 7:42 pm ]
Tytuł: 

ano to chyba tam jednak byliśmy, jeeżeli tak, to jest to rysa, a nie komin.
Teraz tam duużo więcej zielska, dlatego 100% pewności nie mam. Chociaż wyboru tam za dużego nie ma.

Ogólnie skałka taka nieduża, dużo haków starych i ziemi ;-)

Autor:  Explorer [ Cz kwi 19, 2012 8:33 am ]
Tytuł: 

A co tutaj tak cicho, sezon jeszcze nie ruszył czy wszyscy tacy skromni? :D

Autor:  semow [ Cz kwi 19, 2012 8:42 am ]
Tytuł: 

wapień jest ... :twisted:

polecam serdecznie popróbowanie dróg"szóstkowych" na Mniszkowej i tych nowych na Łabajowej zaraz obok:
1.PeZetPeA VI- (5R + StZ)
2.Strasznie Szperasz VI (4R + StZ)
;)

Autor:  dradamu:) [ Cz kwi 19, 2012 8:45 am ]
Tytuł: 

Na Łabojowej jest chyba też jedna z najpiękniejszych VI.1+ na Jurze - Lewa Ręka w Ciemności. Na początku siłowe wyjście przez okap, a potem trzeba jeszcze trochę poskradać się do stanu. No i "Obladi Oblada" to też klasyka:)

Autor:  Explorer [ Cz kwi 19, 2012 10:06 am ]
Tytuł: 

dradamu:) napisał(a):
Na Łabojowej jest chyba też jedna z najpiękniejszych VI.1+ na Jurze - Lewa Ręka w Ciemności


Faktycznie ma to VI.1+, czy może ciut mniej?
A jak z chwytami/stopniami, nie wyślizgane?
Doszły mnie słuchy, że idealna już nie jest...

Autor:  marekm [ Cz kwi 19, 2012 11:53 am ]
Tytuł: 

Explorer napisał(a):
dradamu:) napisał(a):
Na Łabojowej jest chyba też jedna z najpiękniejszych VI.1+ na Jurze - Lewa Ręka w Ciemności


Faktycznie ma to VI.1+, czy może ciut mniej?


dokładnie to ma VI.1 i 2/7 dla długich a VI.1 i 4/9 dla krótkich :D

Explorer napisał(a):
A jak z chwytami/stopniami, nie wyślizgane?


są 2 teorie. Strasznie wyślizgany, dla tych co nie puścił, a tym co poszło jest ok :D

Explorer napisał(a):
Doszły mnie słuchy, że idealna już nie jest...


ojej... :D
napieraj, a nie słuchaj :D

Autor:  Explorer [ Cz kwi 19, 2012 1:36 pm ]
Tytuł: 

hehe dobre :)

lubię okapy, więc pewnie spróbuję jej w tym roku

Strona 4 z 25 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/