Forum portalu turystyka-gorska.pl
http://forum.turystyka-gorska.pl/

Drogi dla Szczupaków VI - VI.1
http://forum.turystyka-gorska.pl/viewtopic.php?f=14&t=7449
Strona 3 z 25

Autor:  marekm [ So cze 19, 2010 12:37 pm ]
Tytuł: 

Sezon się zaczął na dobre, więc kilka ładnych w moim mniemaniu jurajskich szóstek:

Witkowe Skały, Bukowy Filar: Bukowy Filar VI-
7 przelotów + stan, łatwe VI- na rozwspinanie, pod koniec się trzeba dobrze ustawić. Droga o tyle fajna co rzadko uczęszczana, robiąc ją na początku maja stan drogi wskazywałby że w tym sezonie jeszcze nie chodzona.
Dla olewających OS :D - mała galeria

Psiklatka, Psi Płot: Pies Pogrzebany VI-
6 przelotów + stan. Komfortowa, gęsta, asekuracja by Skwir (choć miejscami stara). Do przejścia fajny okapik, oczywiście z dużymi klamami.

Psiklatka, Psi Płot: Canapies VI+
6 przelotów + stan. Asekuracja jw. Zarówno małe dziurki na równowagę jak i okap z wielkimi klamami. Być może da się inaczej, ale ja przy dość dużym parametrze, strzelałem w jednym miejscu dość dynamicznie do klamy.

Jeżeli chodzi o Psiklatkę pamiętajcie że tam są ściśle określone dojście pod skały i miejsca parkingowe, a część skał jest wyłączone ze wspinania.
Dla olewających OS :D - mała galeria z Psiklatki

teraz 3 drogi trochę mniejszej urody z Brzoskwini (ale też polecam):
Dolina Brzoskwini, Położna: Wyższa Podwyżka VI
9 przelotów + stan. Droga pokrywająca się w 3/4 z piątkowym Długim Porodem, gdzie szóstkowe trudności są na samej górze, gdzie trzeba zadać z dość niskich klam przez próg do krawądek przy stanie. Trochę tam wypociłem, ale w końcu stylem tragiczno-komicznym wturlałem się do stanowiska.

Dolina Brzoskwini, Obchodna: Proteza VI+
3 ringi + stanowisko. Wyślizgana, a momentami trzeba zadawać na tarcie. Trochę psychiczna druga wpinka którą się robi po trawersie, mając do dyspozycji jedną klamę, nogi na tarciu, a ziemia niedaleko :D. Dalej fajnie siłowo :)

Dolina Brzoskwini, Żmijowa Skała: Pingwiny z Madagaskaru VI.1
2 ringi + stan. Kiepskie dojście pod drogę, a na drodze na początku w pionie małe krawądki + jeszcze mniejsze stopnie. Potem parametr pomaga.

Dolina Będkowska, Zaklęty Mur: Sekwencja VI+
8 ringów + stan. Fajna długa droga, z w miarę równomiernie rozłożonymi trudnościami, pion + średnie klamy

Dolina Będkowska, Zaklęty Mur: Mordarka VI+
7 ringów + stan. Zróżnicowana, najpierw trzeba przejść na małych dziurkach i tarciu do miniokapu, z którego trzeba zadać z podchwytu. Dalej też fajnie po średnich klamach.
Z ciekawostek to pierwsza wycena Skwira to było VI.2 (taka jeszcze wisi w topo na Brytanie), szybko zmieniona na VI.1, by ostatecznie zatrzymać się na VI+

Autor:  Spiochu [ So cze 19, 2010 10:10 pm ]
Tytuł: 

Ja również polecam Psiklatkę osobą wspinającym się na poziomie ok. VI.
Nie pamiętam już jakie drogi tam robiłem ale praktycznie wszystkie były fajne.
Mam natomiast uwagę do asekuracji by Skwir. Znany jest pogląd że Skwir dość oszczędnie obija drogi. Ja szczególnie zwróciłem na to uwagę na Zaklętym Murze gdzie ringi choć były usytuowane dobrze to było ich mało. Fragmentami (w łatwiejszych miejscach) runouty przekraczały możliwości psychiczne początkującego wspinacza. Robiąc te drogi OS na pewno nie zabraknie emocji. :wink:

Autor:  zz [ So cze 19, 2010 10:31 pm ]
Tytuł: 

tu bym nie przesadzal, Zaklety jest dosc ladnie obity. Musi byc ten dreszczyk, inaczej to nie ma sensu ;-)
Zreszta polecam Mur jak ktos jeszcze nie byl.

Autor:  Spiochu [ So cze 19, 2010 10:51 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Musi byc ten dreszczyk, inaczej to nie ma sensu Wink


Niby czemu? Dla mnie skały to miejsce do relaksu. Jak komuś się nudzi to zawsze można pójść na żywca, na własnej lub wpinać się co 2 przelot.

Cytuj:
tu bym nie przesadzal, Zaklety jest dosc ladnie obity.


Ale ringów co 1,5m nie ma jak w wielu miejscach. Dlatego ostrzegam co bardziej lękliwych.

Autor:  marekm [ N cze 20, 2010 12:16 am ]
Tytuł: 

może coś mylisz? ja też nie zauważyłem, żeby ringi były rzadziej niż zwykle (z jednym wyjątkiem, na samym dojściu do stanowiska na Sekwencji - jest może ze 3-4 metry terenu nie obitego, ale tam trzeba zwracać uwagę żeby się nie potknąć :) dla równowagi na początku tej drogi pierwszy i drugi ekspres można wpiąć z tej samej pozycji :) )

Autor:  Spiochu [ N cze 20, 2010 12:31 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
może coś mylisz?


Bardzo możliwe. Ja zapamiętuje tylko cyferki :wink:
Wydaje mi się jednak że robiłem na tej skale jakieś V lub VI i na pewno jedno VI+. Na któreś z tych dróg (jeśli nie na kilku) było wyjście nad przelot ze 4 m, mniej więcej w środku drogi. Do gleby by się nie doleciało (chyba) ale mimo wszystko zastanawiałem się czy nie zrezygnować.
Najprawdopodobniej chodzi o drogę:

12.Widok z Okna VI/VI+

Autor:  marekm [ N cze 20, 2010 9:06 am ]
Tytuł: 

teraz to jest V+ :) grzałem się na tej drodze, nie ma tam teraz żadnych runoutów :)

Autor:  jigsaw [ N cze 20, 2010 12:59 pm ]
Tytuł: 

Czesc.
Drogi w Polsce w porownaniu z niektorymi rejonami na zachodzie sa obite bardzo komfortowo :) Na przyklad na Frankenjurze nawet na drogach juz trudniejszych pierwsze wpinki sa na wysokosci dobrych kilku metrow. I to w miejscach gdzie trudnosci zaczynaja sie juz na starcie. Drugi ring czesto na takiej wysokosci, ze moze z niego grozic gleba. Czesto gdy po drodze jest latwiejszy teren to juz nie ma zadnej wpinki. W porownaiu z tym w Polsce bylyby juz na starcie po drodze dwa ringi. Wiec nie ma co narzekac :)

Co do drog. W Sokolikach została niedawno obita krotka, bulderowa droga Blondasa na Stodole.
Bulder VI.1 - krotkie, przyjemne wspinanie. Niebanalny start :)

Autor:  zz [ N cze 20, 2010 2:02 pm ]
Tytuł: 

Spiochu -- mozna to co napisales odwrocic: jak komus brakuje psychy zawsze moze wedke powiesic, albo robic latwiejsze drogi gdzie ma wiekszy zapas mocy.

Autor:  Spiochu [ N cze 20, 2010 2:39 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
teraz to jest V+ Smile grzałem się na tej drodze, nie ma tam teraz żadnych runoutów Smile


To chyba coś pomyliłem w takim razie. V+ to ni ... nie było. Robiłem wtedy drogi VI oesem w kilku różnych miejscach a na tej co myślę udało się cudem(RP) i to po kilku próbach. Kluczowy moment to było pociągniecie na łapach z takiego "wampirka" Runout też był na 100%, początkowo miałem nawet kości zabrać.

Cytuj:
Drogi w Polsce w porownaniu z niektorymi rejonami na zachodzie sa obite bardzo komfortowo Smile Na przyklad na Frankenjurze nawet na drogach juz trudniejszych pierwsze wpinki sa na wysokosci dobrych kilku metrow. I to w miejscach gdzie trudnosci zaczynaja sie juz na starcie. Drugi ring czesto na takiej wysokosci, ze moze z niego grozic gleba. Czesto gdy po drodze jest latwiejszy teren to juz nie ma zadnej wpinki. W porownaiu z tym w Polsce bylyby juz na starcie po drodze dwa ringi. Wiec nie ma co narzekac Smile


W porównaniu z niektórymi ;) Dlatego też bym tam nie pojechał. W wielu rejonach jest jednak gęste obicie. W Polsce też jest teraz tendencja do ringów prawie co 1m. Takie drogi od razu cieszą się dużą popularnością.

Cytuj:
Spiochu -- mozna to co napisales odwrocic: jak komus brakuje psychy zawsze moze wedke powiesic, albo robic latwiejsze drogi gdzie ma wiekszy zapas mocy.


A czy ja napisałem że rejon jest do dupy? Ja nie lubię ryzyka w skałach i uwierz mi nie jestem w tym osamotniony. Warto też zauważyć że chodzi o łatwe drogi dla początkujących. Wg. mnie takie linie powinny być nieco gęściej obite niż np. VI.4. Początkujący z reguły nie mają super mocnej psychy (skąd popularność wędki?) a obitych łatwych dróg nadal jest stosunkowo mało.
I jeszcze jedno wyjaśnienie. Ja np.. wole się wspinać z dołem (z reguły OS) nie dlatego by był dreszczyk emocji i "zaliczone" przejście. Po prostu nie chce mi się włazić z tyłu na skałę i wieszać wędki. :)

Autor:  zz [ Pn cze 21, 2010 7:20 am ]
Tytuł: 

A czy ja gdzies napisalem, ze twierdzisz iz rejon jest do dupy? ;)

Jezeli nie chce Ci sie wedki wieszac, to mozesz isc na droge latwiejsza o ten stopien, czy dwa. Masz wtedy wiekszy zapas mocy, co minimalizuje ryzyko odpadniecia. Albo poprosic kolege, zeby z dolem to zrobil i Ci wedke powiesil.
Niezgadzam sie poprostu z twierdzeniem: dla mnie zbyt psychicznie obite, a wiec przydalo by sie troche wiecej zelaza. To by doprowadzilo w koncu do tego, ze na drodze mieli bysmy drabine.

Dobra trzeba ta dyskusje pewnie skonczyc, bo mozemy sobe tak pisac i pisac. Ja mam swoje zdanie, Ty swoje. Dla mnie obicie powinno byc takie, zeby sie nie ubic, albo nie polamac. I to na Murze IMO takie jest.

Autor:  dradamu:) [ Wt lip 20, 2010 2:56 pm ]
Tytuł: 

Rzędkowice, Turnia Kursantów: Bader-Meinhof VI.1

Asekuracja- 4 ringi + stan

Ładna, przewieszona droga po klamach, stopnie bardzo wyślizgane. Krótka, ale syta:)

Autor:  grubyilysy [ Śr lip 21, 2010 4:39 pm ]
Tytuł: 

dradamu:) napisał(a):
Rzędkowice, Turnia Kursantów: Bader-Meinhof VI.1

Asekuracja- 4 ringi + stan

Ładna, przewieszona droga po klamach, stopnie bardzo wyślizgane. Krótka, ale syta:)

Najbardziej wyślizgana droga jaką znam, ale pewnie istnieją wyślizgane jeszcze bardziej. Do tego klama na dojściu do drugiego ringa złośliwie dziurawi skórę. Poszukałbym innych 6.1 w okolicy, wśród nowszych obić na pewno coś się znajdzie.
Ja oczywiście jestem "poniżej cyfry" ale kolega bardzo chwalił Skorka-Wacha z drugiej strony, znaczy na Lechworze, oczywiście, cokolwiek dłuższa, ok 25m.

Autor:  dradamu:) [ Cz lip 22, 2010 11:50 am ]
Tytuł: 

Z "szóstek" w Rzędkach bardzo ładna jest "Nikodemówka" na Okienniku, tylko to już trzeba z liną 60 m atakować, która i tak ledwie starcza. Minusem jest trochę słabe obicie, bo nowe ringi mieszają się z z zardzewiałymi.

Autor:  Hako [ Cz lip 22, 2010 12:24 pm ]
Tytuł: 

dradamu:) napisał(a):
Z "szóstek" w Rzędkach bardzo ładna jest "Nikodemówka" na Okienniku, tylko to już trzeba z liną 60 m atakować, która i tak ledwie starcza. Minusem jest trochę słabe obicie, bo nowe ringi mieszają się z z zardzewiałymi.


60 metrów? To Okiennik tak urusł?
Jak już ktoś idzie na szczyt zawiesić wędkę, to równie dobrze (a nawet lepiej, nie trzeba schodzić, zjeżdzać) może asekurować z góry i 50 m liny jak nic starczy.
Później można zejść, lub zjechać na 2 razy.
Nie każdy ma linę 60 m, a jeszcze ktoś to przeczyta i kupi nową linę specjalnie pod Okiennika.

Autor:  marekm [ Cz lip 22, 2010 1:09 pm ]
Tytuł: 

Hako napisał(a):
Nie każdy ma linę 60 m, a jeszcze ktoś to przeczyta i kupi nową linę specjalnie pod Okiennika.


:mrgreen:

Autor:  Spiochu [ Pt lip 23, 2010 1:09 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
Rzędkowice, Turnia Kursantów: Bader-Meinhof VI.1


Już 6 lat temu była masakrycznie wyślizgana, ciekawe co jest teraz?


Polecam natomiast drogę:

Fraszka VI+ i Direttisma na Młynarzu w Podlesicach.


http://pza.org.pl/topo/przewodnik.acs?a=247&s=248&r=382

Drogi ładne, po kłamach, mało wyślizgane.

Na tej pierwszej był lekki obryw i podobno jest minimalnie trudniej ale jakieś dużej różnicy chyba nie ma.

Autor:  Azyjka [ So lip 24, 2010 1:06 pm ]
Tytuł: 

dradamu:) napisał(a):
Z "szóstek" w Rzędkach bardzo ładna jest "Nikodemówka" na Okienniku, tylko to już trzeba z liną 60 m atakować, która i tak ledwie starcza. Minusem jest trochę słabe obicie, bo nowe ringi mieszają się z z zardzewiałymi.


Nawet mi nie przypominaj. Ja przy moim wzroście w pewnym miejscu musiałam się na jednym palcu dosłownie wciągać. Za to później to tak śmigłam, że nawet Kamil się zdziwił. :shock: (zaznaczam, że oczywiście chodzę na wędkę). :mrgreen: Gdybym byla wyższa i nie bała się latać... Na razie preferuję łatwe drogi, na których przy locie ciężko się poobijać. Jak znacie takie, to coś polećcie. ;)

Autor:  dradamu:) [ Pn paź 18, 2010 4:53 pm ]
Tytuł: 

Podlesice, Sadek: Rafy Koralowe 6a

Asekuracja- crashpad

Bardzo fajny bald. Dużo haczenia piętą i ładny ostatni ruch polegający na dalekim sięgnieciu do klamy z jednoczesnym haczeniem prawą stopą. Sadek albo Kamień pod Wysoką w ogóle są idealne na nadchodzące chłodniejsze dni.

Autor:  Zakk [ Pt mar 25, 2011 3:00 pm ]
Tytuł: 

cholera napawać nie wiem gdzie zadać to pytanie: skąd obecnie jeżdżą i gdzie znajdę aktualny rozkład jazdy busów do Kobylan lub Będkowic (poprostu do Kobylańskiej). znalazłem na wspinaniu niepewne info że z Dolnych Młynów i że rozkład tylko u kierowcy - ktoś jeździł niedawno i ma jakieś pewniejsze info?? [bo mpk ciężko - w ndz 1 na 2-3 h...]

a w temacie polecam skały pasujące do tematu w Januszowicach http://wspinanie.pl/topo/polska/podkrak ... zowice.htm
fajne krótkie drogi, w miarę nowe dlatego skała ostra - niezłe tarcie, jedyny minus - przy drodze, za to miejsce najbliżej północnej części Krakowa - 15 min z Kleparza toteż warto wyskoczyć nawet mając 2-3 h wolnego.

Autor:  zjerzony [ Pt mar 25, 2011 3:33 pm ]
Tytuł: 

Zakk napisał(a):
skąd obecnie jeżdżą i gdzie znajdę aktualny rozkład jazdy busów do Kobylan lub Będkowic (poprostu do Kobylańskiej)


Cytuj:
Do Będkowic można też dojechać busem z parkingu przy ul. Karmelickiej oraz z Kleparza.

Ale konkretnie to nie wiem, nigdy mnie to nie interesowało. Tylko nie licz, że będą jeździły częściej, niż co godzinę, do tego w dni powszednie. W soboty i niedzielę, to już chała.
Jak chcesz drążyć temat, to napisz do Piotrka Kruczka, ma tam szkołę wspinania.

Autor:  zz [ So kwi 02, 2011 8:00 pm ]
Tytuł: 

Rysa Prawdziwych Mężczyzn (i Jednej Dziewczyny) - VI-
Fajna droga na początek sezonu. Asekuracja jak najbardziej w porządku. Wspinanie bardzo przyjemne, super odmiana gdy ktoś dośc ma pomykania po płytach ;) Polecam.

To jeszcze dodam cos z piachow(Kamieniec koło Krosna):

Rysa okularnika - VI - droga sam miód. takiej przerysy w wapieniu się nie znajdzie. Asekuracja ok.

Krowia rysa - VI.1+ - czujna ryska, droga raczej krótka, ale w mojej opini na prawde warto. 3 wpinki dobrze rozmieszczone, asekuracja raczej komfortowa.

Środkowa rysa - V+ - tej drogi raczej nie polecam. Asekuracja raczej kiepska, odległości między wpinkami spooore, do tego ringi zrobione z drutu zbrojonego, lekko się ruszają ;-)

Falkirk - VI.3 - suuper droga, ładny start, a potem jeszcze lepiej. Asekuracja jak najabrdziej w porządku.

Krowia droga - V - klasyk na Kamieńcu. rysa o górskim charakerze, na prawdę polecam. Asekuracja komfortowa.

Rejon ogólnie polecam, na prawdę super odmiana od mydlanego wapienia jurajskiego. :)

Autor:  Zakk [ Wt maja 03, 2011 3:49 pm ]
Tytuł: 

najfajniejsza droga o wycenie VI.1/VI.1+ - UL na Pieninkach w Kobylańkiej. Droga po 1 bardzo ładna, po 2 świetna do RP - trzeba trochę pokombinować, za 1 razem nie oczywista. Jedyny minus (może plus :roll: ) - obita dość przydogowo - 3 wpiny na -+ 13-15 metrach.

A teraz szukam jakiejś drogi VI.2 do opatentowania (okolice Krk) - najlepiej parametrycznej (>1,9m.), może być siłowa w zamiast za coś na większe palce - ktoś coś poradzi ?? :wink:

Autor:  zz [ Cz maja 26, 2011 8:18 am ]
Tytuł: 

VI.2 z parametrem na wzrost mi sie nie kojarzy, ale znam VI.1 ktora jest dla mnie wzorcowym przykladem drogi parametrycznej.
To Jeczydusza na Winnicy w Tyncu. Jak ktos ma >1.9m to trudnosci moocno sie zmniejszaja , jak ktos ma <1.8m to trzeba kombinowac, a i tak pewnie kluczowy ruch to bedzie strzal ;-)

Zreszta poszukaj po drogach Stefana, on sam jest wysoki, i z tego co po jego drogach sie powspinalem, to duzo wlasnie jest takich dla wysokich(ruchy, a szczegolnie wpinki ;-))

Autor:  Zakk [ Cz maja 26, 2011 4:24 pm ]
Tytuł: 

zz napisał(a):

Zreszta poszukaj po drogach Stefana, on sam jest wysoki, i z tego co po jego drogach sie powspinalem, to duzo wlasnie jest takich dla wysokich(ruchy, a szczegolnie wpinki ;-))

tyle że też mają wysoką wycene...
Np. ostatnio trafiłem na skałe w Tomaszowicach - zresztą naprawdę fajna, momentami leciutko przewieszona - większość VI, a tak sobie łatwe... Wpinki na niektórych takie że i przy 3-4 katem oka patrzy się gdzie gleba...

Autor:  marekm [ Cz maja 26, 2011 9:23 pm ]
Tytuł: 

Zakk napisał(a):
A teraz szukam jakiejś drogi VI.2 do opatentowania (okolice Krk) - najlepiej parametrycznej (>1,9m.), może być siłowa w zamiast za coś na większe palce - ktoś coś poradzi ?? :wink:


Prawa Płyta Sasa na Dupie Słonia. Mocno klamiaste, trochę glazurkowate, ale piękne długie wspinanie. (tylko trzeba uważać bo jakieś 3 tygodnie temu na Lewej Płycie w okapie ptak jakiś stacjonował)

Autor:  rumpel [ Cz cze 02, 2011 7:28 pm ]
Tytuł: 

no to coś odemnie:

Progesteron - Zaklęty Bastion, Dolina Będkowska - VI -3 wpinki + stan, asekuracja ok. Droga fajna, na poczatku trzeba pokombinować, a potem popyla się już do góry.

Uczęszczam na Roraty - Zaklety Bastion, Dolina Będkowska - VI.1+ - 3 wpinki +stan. Bardzo fajna droga, super start, puzniej troche dalekich sięgnięc po małych chwytach. polecam!

Canapies - Psiklatka - VI+ -7 ringów +stan. Jak na VI+ to wydaję się dość łatwe, trudności praktycznie w jednym miejscu. W okapie wygodne klamy na ręce i nogi :-)

Autor:  dradamu:) [ Cz cze 02, 2011 8:32 pm ]
Tytuł: 

Znam takie dwie parametryczne Vi.2, ale niestety na Jurze Pólnocnej. Jedna to "Kant Młynarza" w Podlesicach, a druga to "Calineczka" na Górze Birów. Obie jednoruchowe, wysięgowe i niestety brzydkie, szczególnie ta druga to parch.

Autor:  rumpel [ So cze 04, 2011 4:07 pm ]
Tytuł: 

no to teraz dłuższe drogi

Prawy Komin Sokolicy -

-- pierwszy wyciąg - VI+, ~30m, 14 wpinek, po średnich dziurkach i chwytach.
-- Drugi wyciąg - można robić albo kominem za V+, czyli jak no kominy to już blisko maksa, albo rysą na świecznik za VI. Rysą idzie się bardzo ciekawie, 7 wpinek +ST w pewnym momencie trzeba fajnie na odciąg kombinować.
Droga w mojej ocenie fajna, acz fajerwerków nie ma.

Łysina -

V/-V - "Przedziałek", 5R+ST, robione jako I wyciąg. Fajna rysa OW, jak ktoś umie proste, jak nie.. warto spróbować :D

VI.1 - "Droga pamięci Wienia Koguta", ST+7R+ST, robione jako II wyciąg. Raczej trudne VI.1, w kilku miejscach ciśnienie może się podnieść. Niestety troszke dziwne obicie, acz patrząc na standardy Stefanowe, źle nie jest ;)

VI - "Uciekający horyzont" , ST+5R+ST, robione jako III wyciąg. Fajne wspinanie po płytach z małymi klameczkami.

Łysina ogólnie baardzo fajna skała. Niestety Stefan troche pokombinował z obiciem, ale i tak warto. Z racji polożenia czuć tą wysokość.

Autor:  Lukasz_ [ N cze 05, 2011 8:41 pm ]
Tytuł: 

Zaklęty Mur w Będkowskiej
http://wspinanie.pl/topo/polska/podkrak ... ty_mur.htm

Widok z okna - VI+
Przybyli ułani - VI

Bardzo fajne drogi i nie wyślizgane ! Wyceny w różnych źródłach są inne, te co podałem są od Biedrunia więc według mnie słuszne :wink:

Strona 3 z 25 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/