Forum portalu turystyka-gorska.pl

Wszystko o górach
relacje na mapie
Regulamin forum


Teraz jest Pt cze 22, 2018 11:46 pm

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 458 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz maja 19, 2016 2:28 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 08, 2011 12:50 pm
Posty: 2793
Ja to robiłem jak dziurki na płycie na dole były zalane, korzystałem wtedy z rysy, jak jest sucho to ludzie startują bardziej po lewej, płytą. Tak czy inaczej wydaje mi się że kruks jest na górze.

_________________
wertykalnie
flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz maja 19, 2016 2:33 pm 
Zasłużony

Dołączył(a): Śr paź 29, 2014 1:35 pm
Posty: 230
To się zgadza dół jest dość spokojny dlatego szukałem utrudnienia
Dzięki za podpowiedź
Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt cze 21, 2016 8:59 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr paź 31, 2007 9:46 pm
Posty: 3815
Lokalizacja: GEKONY
Bober IV+ na Zamkowej Strażnicy - jak ktoś myśli, że IV nie może wytyrać i zająć z godzinę to niech spróbuje. Najpierw badylami kosiliśmy pokrzywy żeby dojść pod ścianę, a później z drogi ziemię można było sypać łopatami, a poza ekspresami przydałaby się piła spalinowa do wycinania korzeni, gałęzi i całego tałatajstwa które zalega na drodze. 4 godziny czyszczenia na zmiane z kumplem 8)

_________________
http://summitate.wordpress.com/

"Polacy rozpoczęli tę grę i oni powinni ją zakończyć." Simone Moro


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt lip 01, 2016 9:38 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr paź 31, 2007 9:46 pm
Posty: 3815
Lokalizacja: GEKONY
Złotówka - Dezaktualizacja Przewodnika V+, droga mało urokliwa, ale jak się wejdzie to sąsiednie zachęcają żeby sprawdzić:)

_________________
http://summitate.wordpress.com/

"Polacy rozpoczęli tę grę i oni powinni ją zakończyć." Simone Moro


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn lip 11, 2016 5:07 am 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr paź 31, 2007 9:46 pm
Posty: 3815
Lokalizacja: GEKONY
Nielepice, W cieniu krzyża V+ OS.
Dobre na rozgrzewke, wycena moim zdaniem mocno przesadzona.

_________________
http://summitate.wordpress.com/

"Polacy rozpoczęli tę grę i oni powinni ją zakończyć." Simone Moro


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt sie 16, 2016 10:06 am 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 17, 2013 7:34 am
Posty: 779
Lokalizacja: Jaworzno
Ostatnio bardziej skupiłem się na łatwiejszych drogach i mogę kilka polecić:

Wielka Turnia:
- Wielki Filar V TR (na drugiego) - bardzo ciekawa opcja wspinania wielowyciągowego na WT, ładne 2 ruchy po starcie 2W.
- Meander V+ OS - j.w. tutaj czujniejsze wspinanie w połogu, przeloty w 3 miejscach trochę dalej rozstawione, lekko zarośnięte
- Ukośnik IV OS - bardzo ładne wspinanie! czujne skradanie na tarciu, coś jak Di agonalka w Nielepicach tylko tutaj wycena sporo niższa! spokojnie mogłoby być V/V-, osoby czułe na ekspozycje i szukanie stopni mogą mieć spory telegraf :)

Kula:
- Goło i wesoło IV OS - bardzo łatwe kursowe wielowyciągi, testowałem reakcję żony :P
- Second Life IV+ OS - j.w.

Powroźnikowa Skała:
Super skała! rejon robi ogromne wrażenie, świetne tarcie! Tylko trochę krucho, warto zabrać kask.
Z takich łatwiejszych: Obejście Baranów, Szramówka, Wymiatanie splendoru, Parowozik, Na lewo od cnoty, Nocny pociąg do seksu - ale najbardziej polecam Powroźna Rysa IV+ piękna droga :)

Było trochę tradowego wspinania m.in mogę polecić:
- Karolcia IV na Wroniej Baszcie - warto pociągnąć jeszcze do góry o kolejną ściankę - stanowisko z drzewa.
- wszystkie warianty "przez różę" w Pieninkach
- Wielki Komin w Pieninkach - warto wystartować od półki gdzie startuje obita droga, trawers do grotki i wejść na turniczkę i z niej do komina. Dół niestety zarośnięty. W samym kominie trochę ziemi.

Chyba udało się zrobić tradowego FA bez znajomości drogi :) na południowej ścianie Brodła. W latach 70' Riko Malczyk przechodził "Okap Malczyka", niestety obecnie nikt nie zna przebiegu drogi. My chcieliśmy się wbić w Drogę z Zawodów, ale nie przetrawersowaliśmy filara tylko pociągneliśmy do góry i odbiliśmy w skos do góry do groty (stanowisko z 2 bloków), a potem na prawo od groty (przy wyjściu w okapie siada pancerny heks) takim kominkiem do mniejszej grotki, lekki trawers w prawo i przez lekko odpychającą skałę w lewo do zacięcia i tym zacięciem do góry. Gdyby nie tricamy to mogłoby być grubo :P. Jak dla mnie to 1W ok 20m takie IV+, 2W 30m V-. Bardzo ładna ekspozycja przy wyjściu na prawo od grotki :) od razu lufa między nogami :)

Pozdr
Tomek

_________________
"Gdyby ludzie od jaskiniowej epoki robili tylko to, co wyglądało na możliwe, do dzisiaj siedzieliby w jaskiniach" - Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sie 19, 2016 5:37 am 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr paź 31, 2007 9:46 pm
Posty: 3815
Lokalizacja: GEKONY
Poszedłeś na Brodło beze mnie :evil:

_________________
http://summitate.wordpress.com/

"Polacy rozpoczęli tę grę i oni powinni ją zakończyć." Simone Moro


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sie 19, 2016 10:01 am 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 17, 2013 7:34 am
Posty: 779
Lokalizacja: Jaworzno
Brodło nie ucieknie :P, ...co najwyżej może się rozsypać - przy stanowisku w grotce zrzuciłem mały "telewizor" :P

_________________
"Gdyby ludzie od jaskiniowej epoki robili tylko to, co wyglądało na możliwe, do dzisiaj siedzieliby w jaskiniach" - Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sie 19, 2016 11:25 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 08, 2011 12:50 pm
Posty: 2793
Major napisał(a):
Powroźnikowa Skała:
Super skała! rejon robi ogromne wrażenie, świetne tarcie! Tylko trochę krucho, warto zabrać kask.
Z takich łatwiejszych: Obejście Baranów, Szramówka, Wymiatanie splendoru, Parowozik, Na lewo od cnoty, Nocny pociąg do seksu - ale najbardziej polecam Powroźna Rysa IV+ piękna droga

Tam jest wystawa południowa generalnie?

_________________
wertykalnie
flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt sie 19, 2016 12:17 pm 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 17, 2013 7:34 am
Posty: 779
Lokalizacja: Jaworzno
Nowo obity rejon to wystawa hmmm chyba bardziej zachodnia.
Sektor za granią powroźnikowej ma chyba wystawę południową, ale nie wiem czy tam coś jest obite (wcześniej było kilka dróg na Powroźnikowej, ale nie wiem w którym miejscu).

Obrazek
Wygląda to pięknie :), od siebie dodam, że rejon ma "górskie" charakter pomimo długości dróg od 10-18m. Samo podejście jest wąską ścieżką, na stoku o nachyleniu ok 25-30st (chociaż wypatrzyłem jeden obsuw który będzie miał z 35-40st - w lewej części fotki), opadającym do dna doliny.

Tutaj opis i topo:
http://taterniczek.com/2016/06/30/powroznikowa-topo-2/

Pozdr
Tomek

_________________
"Gdyby ludzie od jaskiniowej epoki robili tylko to, co wyglądało na możliwe, do dzisiaj siedzieliby w jaskiniach" - Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr sie 24, 2016 4:06 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr paź 31, 2007 9:46 pm
Posty: 3815
Lokalizacja: GEKONY
Też obczajałem, ale ciężko z wózkiem podjechać :lol:

_________________
http://summitate.wordpress.com/

"Polacy rozpoczęli tę grę i oni powinni ją zakończyć." Simone Moro


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt wrz 16, 2016 12:53 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn sie 30, 2010 12:43 pm
Posty: 3257
Lokalizacja: Węgierska Górka
Słoneczne Skały
- Lewy Ozór, IV+ (Łyse Plecy), OS - trudności tylko do drugiej wpinki
- Inkantancja, IV (Łyse Zęby), OS - czujny start i brak klem. Moim zdaniem zaniżona wycena. Gdzieś widziałem, ze niektórzy dają IV+ i to by się bardziej zgadzało.
- Polska Partia Łysych, V+ (Łysa), OS - mój pierwszy OS o tej trudności ale mam mieszane uczucia bo jakoś za prosto poszło albo coś obszedłem ;)
- Rocznica 11.11, V (Łysa), RP - dwa miesiące wcześniej robiłem ją na wędkę bo byłem zbułowany ale teraz trzeba było ją przejść ponownie bo cały czas chodziła mi po głowie :) chyba najfajniejsza droga o tej trudności jaką zrobiłem i słusznie w przewodniku jest polecana :)
- Domowe przedszkole, V (Ostatnia), AF - niestety było już praktycznie ciemno i źle wybrałem sobie chwyt przez co poleciałem. Droga na pewno do powtórzenia. Wg mnie mocna V-tka na dodatek wyślizgana.

_________________
Galeria zdjęć


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pt wrz 16, 2016 1:10 pm 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 17, 2013 7:34 am
Posty: 779
Lokalizacja: Jaworzno
zephyr napisał(a):
- Domowe przedszkole, V (Ostatnia), AF - niestety było już praktycznie ciemno i źle wybrałem sobie chwyt przez co poleciałem. Droga na pewno do powtórzenia. Wg mnie mocna V-tka na dodatek wyślizgana.


To są drogi w stylu "wspinaj się na nogach" ;), tak samo III lewa turniczka może zaskoczyć :), jak zaczniesz skupiać się na rękach i zostawisz nogi to zaraz stopnie "uciekają".
Jak pójdziesz w dzień to zobaczysz, że w cale nie jest taka syta :)

Ale zastanawia mnie jedno pomiędzy Zejściową, a Spitostradą są 3 drogi? Na portalugórskim są 2 - Królewna i Domowe.

Pozdr
Tomek

_________________
"Gdyby ludzie od jaskiniowej epoki robili tylko to, co wyglądało na możliwe, do dzisiaj siedzieliby w jaskiniach" - Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 15, 2017 8:28 am 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn sie 30, 2010 12:43 pm
Posty: 3257
Lokalizacja: Węgierska Górka
Porúbka - świetny rejon. nie trzeba daleko chodzić. Camp pod skałami. Dużo możliwości.
- Celuridita, IV (Hadia Veza), OS - fajna na rozgrzewkę
- Uli Steck, IV+ (Lietacky), OS - jedna z najlepszych dróg jakie robiłem o tej trudności.
- Oli Spek, V (Lietacky), OS - mocna V-tka. Trudności praktycznie przez całą drogę.
- bez nazwy, droga nr.7, IV+ (Srpora Veza), OS - Piękna skała. Od razu rzuca się w oczy. Bardzo fajna wspinaczka po dobrych chwytach.
Obrazek
- Po hrane, IV (-V) (Stredna Slnecna Stena), OS - piękna iglica :) wycena sporo zaniżona. Wg mnie i kolegi droga w okolicy -V. Trudności pomiędzy 4-6 wpinką.
Obrazek

_________________
Galeria zdjęć


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt maja 16, 2017 9:05 am 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr paź 31, 2007 9:46 pm
Posty: 3815
Lokalizacja: GEKONY
W niedzielę w końcu otwarłem sezon :mrgreen: Żytnie Skały - Sposób na depresję V PP, trudności trzymają od startu prawie do ostatniego ringa.

Major napisał(a):
zephyr napisał(a):
- Domowe przedszkole, V (Ostatnia), AF - niestety było już praktycznie ciemno i źle wybrałem sobie chwyt przez co poleciałem. Droga na pewno do powtórzenia. Wg mnie mocna V-tka na dodatek wyślizgana.


To są drogi w stylu "wspinaj się na nogach" ;), tak samo III lewa turniczka może zaskoczyć :), jak zaczniesz skupiać się na rękach i zostawisz nogi to zaraz stopnie "uciekają".
Jak pójdziesz w dzień to zobaczysz, że w cale nie jest taka syta :)

Ale zastanawia mnie jedno pomiędzy Zejściową, a Spitostradą są 3 drogi? Na portalugórskim są 2 - Królewna i Domowe.

Pozdr
Tomek

a mnie Domowe Przedszkole akurat spasowało i poszło szybko. Ale faktycznie na Ostatniej jakoś tak drogi wymagają pamiętania o dolnych kończynach.

_________________
http://summitate.wordpress.com/

"Polacy rozpoczęli tę grę i oni powinni ją zakończyć." Simone Moro


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt cze 20, 2017 10:13 am 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 17, 2013 7:34 am
Posty: 779
Lokalizacja: Jaworzno
W długi weekend wybieramy się na szybki wspin Środkowe Żebro+Żebro Czecha+Grań Fajek i zejście do auta tego samego dnia. W planach wyjazd o północy, dojście do schroniska ok 4 rano i od razu pod skałę. Ja po prawie tygodniowej chorobie jeszcze niedoleczony, nie wiem czy w ogóle podejdę pod ścianę :), szczególnie, że nie przespałem nawet 10min w nocy :/. Rozdzielamy się na dwa zespoły, a ponieważ dwójka znajomych nie prowadziła jeszcze i ma mniejsze doświadczenie, to ja i kolega prowadzimy wszystkie wyciągi.

Tatry

Środkowe Żebro V- Teraz stwierdzam, że 1 i 2 wyciąg najlepiej przejść na lotnej :P, 3 wyciąg pominąłem bo wydawał mi się za krótki i zamiast odbić na lewo od ringa do IV zacięcia to poszedłem w stronę V wariantu zimowego. Samo Zacięcie Kusiona to jedno wyższe wstawienie nogi z dobrą asekuracją (jest niby plakietka, ale można dołożyć w rysie powyżej frienda - żółty). Potem wyjście zacięciem i odbicie w lewo ciekawe przewinięcie się na żebro i praktycznie koniec drogi. Ogólnie to ładna i widokowa trasa z dobrą asekuracją, tylko trzeba uważać na ruszające się bloki skalne.

Żebro Czecha V
Ciężko znaleźć, ale pomógł opis albo raczej fotka m__s :). Czyli nie wbijać się w pierwsze najbardziej wybitne żebro! tylko dalej do mniejszego, potem przez trawki i podejść pod ścianę (jak widzisz charakterystyczną skałkę/turniczkę "palec" po lewej stronie to stoisz pod prawidłowym żebrem). Dół zaczynaliśmy inaczej niż na topo, akurat był inny zespół. Jeżeli ktoś omija trudności (chce przebiec szybko w stronę Grani Fajek) to można iść wariantem bardziej z prawej wtedy na spokojnie dochodzi się do haków przy kluczowym kominku. My kluczyliśmy przez żebro przy okazji byłem mocno zaskoczony bo myślałem, że to jest jakiś parch i tylko będzie kominek, a tu z 2-3 trudności chyba większe niż na Zacięciu Kusiona, dodatkowo kolega mówił z dołu, że oni poszli na 1wyciag więc też dojdę, no to pociągnąłem klucząc 3 wyciągi... ale już nie dociągnąłem do haków... ostatnie 5m szedłem 5min :), a wpinke robiłem udami z biodra :P. Po wybraniu liny już byłem tak wypruty, że musiałem z 10min sobie zrestować i się napić :). Sam kominek jest dosyć ciekawy :D szczególnie jego start dla mniejszych osób :), ale na szczęście jest dobrze ubezpieczony hakami i można dołożyć coś swojego. Wbijam się w start, ale źle odczytuje patenty i schodze na płytę, kombinuje bardziej z prawej, ale znowu wracam do rysy, wstawiam wyżej nogi i jest puściło :)

Jest godzina 14, a my stoimy przy bloku zjazdowym do żlebu, znajomi mówią, że w sumie to oni by już chcieli iść na piwo do schroniska :). Dawniej pewnie bym namawiał, żeby cisnąć dalej :D, ale otrzepuje mnie z zimna, choroba i nieprzespana noc daje się we znaki.

Pozdr
Tomek

_________________
"Gdyby ludzie od jaskiniowej epoki robili tylko to, co wyglądało na możliwe, do dzisiaj siedzieliby w jaskiniach" - Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr cze 21, 2017 6:01 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Pt mar 26, 2010 11:21 am
Posty: 541
Lokalizacja: Kraków
Szliśmy zaraz za wami na Żebrze Czecha, chyba pomagaliśmy nawet twojemu koledze wyjąć heksa. :) A potem z kolei mój partner założył stanowisko, z którego prawie pół godziny wyjmowaliśmy tricama i frienda, dlatego nie spotkaliśmy się na stanie zjazdowym.
Potem robiliśmy jeszcze Grań Fajek i zdecydowanie było warto, mimo barbarzyńskiej pory powrotu do Krakowa.

Major napisał(a):
dkowe Żebro V- Teraz stwierdzam, że 1 i 2 wyciąg najlepiej przejść na lotne

Mam wrażenie, że najlepiej tak przejść całą drogę poza ostatnim wyciągiem (tym z Zacięciem Kusiona) :P. Raczej nic ciekawego, chyba że dla bardzo początkujących.

Tak przy okazji, dwie pozycje z kategorii: drogi deficytowe

- Niewyślizgane V+ w Kobylańskiej:
Droga Mazurkiewicza, Szara Płyta, Dol. Kobylańska

Robiona na Memoriale Skwira. Niedawno obita droga zaraz na prawo od lokalnego wzorca wyślizgu - Zacięcia Szarej. Całkiem ciekawy dół z dalszymi ruchami po klamach i wejściem w rysę, góra trochę brudna.

- Obite V w Sokolikach:
Muppet Show V+, Jastrzębia Turnia, Sokoliki
Północna strona Jastrzębiej nie wygląda zachęcająco, zapuściliśmy się tam, bo rozgrzewkowa Płyta Kurczaba była zajęta. I niespodzianka! Dłuuga (10 ringów), urozmaicona i ciekawa droga. Start zacięciem, przewinięcie na filarek, na tymże filarze przejście trochę "na ślepo" przez jego kant. Dalej rajbungowy fragment i na koniec wymagający pokombinowania kominek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr cze 21, 2017 9:31 pm 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 17, 2013 7:34 am
Posty: 779
Lokalizacja: Jaworzno
comb napisał(a):
Szliśmy zaraz za wami na Żebrze Czecha, chyba pomagaliśmy nawet twojemu koledze wyjąć heksa. :) A potem z kolei mój partner założył stanowisko, z którego prawie pół godziny wyjmowaliśmy tricama i frienda, dlatego nie spotkaliśmy się na stanie zjazdowym.


Tak zostawiliśmy stanowisko dla drugiego zespołu i podobno kolega miał problem z czerwonym hexem :) pancerny punkt :)
No to minęliśmy się o kilkanaście minut :), szkoda w takim razie, że nie pociągneliśmy Grani Fajek.

comb napisał(a):
Mam wrażenie, że najlepiej tak przejść całą drogę poza ostatnim wyciągiem (tym z Zacięciem Kusiona) :P. Raczej nic ciekawego, chyba że dla bardzo początkujących.


W sumie droga kursowa to dla początkujących :), ale łańcuchówka z ŻCz i GF chyba wychodzi całkiem fajna? :)

Pozdr
Tomek

_________________
"Gdyby ludzie od jaskiniowej epoki robili tylko to, co wyglądało na możliwe, do dzisiaj siedzieliby w jaskiniach" - Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn cze 26, 2017 9:53 am 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 17, 2013 7:34 am
Posty: 779
Lokalizacja: Jaworzno
Wielicka Baszta - Cez výlom V

W miarę szybkie podejście, dosyć lita, miejscami fajna ekspozycja, ładny widok na Gerlach, Śląski Dom, Wielicki Staw.
Wybieramy warianty "trudniejsze" tz. obryw IV, górę V- zacięciem na wprost i później V płytką.
Co prawda kluczowa płytka to 2-3 piątkowe ruchy tylko, ale połączenie jej z zacięciem powoduje, że trzeba się już wspinać :)
Wszystkie stanowiska posiadają "nity", więc jest dosyć komfortowo, ostatnie stanowiska mają po 2nity, a pierwsze są pojedyncze.
Tylko na "siodełku" jest problem z dołożeniem coś swojego (jeżeli ktoś dokładał to ciekaw jestem czy mocno w prawo?)

W sumie to comb już pisał relację z tego :) im zajęło to 2h :D bez zmian na prowadzeniu. My zaczęliśmy wyciąg wcześniej i robiliśmy zmiany i zeszło nas 4,5h :D co prawda bez pośpiechu, ale jednak dwa razy dłużej :P. Osoby które żywicują ten II teren po trawce i odpychającym głazem... szacun! :o już wole iść II terenem w skale :).

http://www.tatry.nfo.sk/cesta.php?obr=s ... 09520905.p

Ja prowadzę 1 wyciąg dojściowy (nic szczególnego, ale końcówka po odciągach a nogi na tarcie po półce w ekspozycji jest dosyć fajną opcją :) jak dla mnie to już III/IV), 2 wyciąg prowadzi Sławek, 3 i 4 wyciąg łącze w jeden ponieważ jestem za wysoko :) szukałem IV miejsca :) i byłem nad stanem więc ciągne 4 wyciąg i dochodze do stanowiska z 2 nitów. 5 wyciąg Sławek ciągnie wariantem IV w prawo nad obryw. 6 wyciąg prowadzę V- zacięciem potem krótki trawers w lewo widzę już pojedynczy nit, a pod nim 2 stare haki, zakładam z nich przelot samonastawny :) czujne 2-3 ruchy i jestem przy nicie, ciągne do góry zacięciem. Na koniec idziemy na lotnej na szczyt w sumie to idziemy na wprost przez kominek, który spowodował, że jeszcze trzeba było się powspinać terenem III.

Schodzimy Granacką Ławką, ogólnie niby piargi, ale zejście jest bardzo urokliwe! od siodełka do siodełka :)

Może później wrzuce jakąś obszerniejsza relacje ;)

Pozdr
Tomek

_________________
"Gdyby ludzie od jaskiniowej epoki robili tylko to, co wyglądało na możliwe, do dzisiaj siedzieliby w jaskiniach" - Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lip 09, 2017 9:03 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr paź 31, 2007 9:46 pm
Posty: 3815
Lokalizacja: GEKONY
Żytnie Skały:
Za blokiem IV OS
Lewy Skraj IV OS (fajna końcówka, taki wyeksponowany trawers, niektórzy porównują do tatrzańskich dróg).

_________________
http://summitate.wordpress.com/

"Polacy rozpoczęli tę grę i oni powinni ją zakończyć." Simone Moro


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lip 09, 2017 11:03 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Pn sie 20, 2012 9:47 pm
Posty: 1940
Lokalizacja: Kraków
Cześć jestem tu nowy i to mój pierwszy post. Mam na imię Maciek, trochę się wspinam. Nie lubię szpinaku i matematyki. Napisz do mnie.

Rysa Kozickiego / Skała nad grotą (na tyłach Mamutowej) V+

Zasłużone V+, nie to co drogi obok, np. Rwij Chwasta - niby za V a generalnie spacer, tyle, że zahaszczone z lądowaniem ryjem w kolcach dzikiej róży, plus miliardy mrówek.
Kozicki bardzo fajny z dwoma miejscami "walki":
- pierwsza wpinka albo atakować wprost rysą - ryzykowne bo słaba asekuracja z gleby, a gleba jest na skosie gigancie. Albo wygodny stopień do wpinki z drogi obok (nieobitej), ale wtedy trzeba się przewinąć na swoją drogę, co też jest paskudne bo prawą ręką możesz co najwyżej podłubać w nosie, nie ma żywcem czego złapać. Odpadło mi się tam ale ostatecznie dźwignąłem.
- po trzeciej wpince niewygodna płaska bula, można próbować z lewej - "optycznie" wygląda nieźle ale lipne uchwyty. Z prawej, klinem dłoni w sąsiedniej dużej rysie chyba lepiej.
Reszta na luzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 07, 2018 12:08 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 29, 2006 3:34 am
Posty: 11982
Lokalizacja: Ząbkowska, róg Brzeskiej
Jura,
Rzędkowice
Turnia Kursantów (wschodnia część)
Pośrednia Turnia

Eurogedon IV (obicie ściankowe)
Nic o nas bez nas IV+ (obicie ściankowe)
Oringowana Czwórka IV+ (obicie ściankowe)

Wszystkie drogi mają to samo - prosto prosto, kruks i łańcuch. No start w Nic o nas jest rzeczywiście też IV+, chyba że się zboczy o metr z linii ringów.
Na Nic o nas trzeba uważać w kruksie na palce, żeby ich nie stracić.
Ze zrobienia Oringowanerj Czwórki jestem dumny, nie był to OS, ale kruksa nie miałem zapatentowanego, a muszę przyznać, że efektowny, zwłaszcza dla osobnika >100kg.
Eurogedon dla wysokich ludzi trywialny.

Tak małej liczby osób w Rzędkach na majówce jeszcze nie widziałem.

_________________
Refrendum Konstytucyjne 2018 pytanie nr1: "Czy jesteś za likwidacją senatu i ograniczeniem liczby posłów na sejm do 100?" Udostępniaj, propaguj, nie pozwól, by politycy sami sobie ułożyli pytania!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 07, 2018 1:42 pm 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 17, 2013 7:34 am
Posty: 779
Lokalizacja: Jaworzno
Co to za życie jak "piątki" Cię piorą? w week majowy odwiedziłem po raz pierwszy Hradok na Słowacji w rejonie Vtacnika.
Oprócz takich dróg jak Himalajska IV (góra krucha!), Namaste V, wstawiliśmy się w kilka sportówek i 2 wielowyciągowe:

Vzdušná IV+, na 4 wyciągi, ale warto po pierwszym wyciągu przedłużyć sobie przelot ze stanowiska i pójść w lewo w "komin", ponieważ jest tam słabsza asekuracja a to tylko 10-15m (bardziej przeniesienie stanowiska). Droga krucha, sporo dudniących bloków, płyt, wiec niby łatwa, ale asekuracja rzekłbym średnia (siedzi, ale lepiej chyba nie latać :P)

Macove narodeniny V+ - obite, pouczające wspinanie w zacięciu :), zabiłem na oesie małego kotka :P, a za chwile okazało się ze to łatwe jest :P
Sny v krabičke V+ - obite, dla mnie chyba najładniejsza droga którą robiliśmy, wspinanie w rysach, zacięciach, trochę klinu, trochę dulfer piękne! polecam
Via Hilti V+ - obite, długie ok 40m! ale na drodze są ringi nawet fajne :)
Fitfirit V - obite, robiliśmy tylko pierwszy wyciąg przez ryso-zacięcie... również piękne!

Stredna V+, 3-4 wyciągi, jedna z ładniejszych, zdecydowanie warto zrobić! asekuracja bardzo dobra, kilka ringów, ale friendy siedzą jak miodzio :). Końcówka zamiast w lewo zrobiliśmy wariantem w prawo i ostatni wyciąg mało chodzony z Fitfirit III/IV (3ringi)

Zdecydowanie andezyt ma świetne tarcie, momentami ciężko zaufać, ze połogi tarciowy stopień jest bardzo dobry (przywiązanie do jurajskiego wspinania) :P. Byłem w Kalamarce, teraz Hradok i dla mnie zdecydowanie Hradok ;)

_________________
"Gdyby ludzie od jaskiniowej epoki robili tylko to, co wyglądało na możliwe, do dzisiaj siedzieliby w jaskiniach" - Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 07, 2018 5:09 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 29, 2006 3:34 am
Posty: 11982
Lokalizacja: Ząbkowska, róg Brzeskiej
Major napisał(a):
Co to za życie jak "piątki" Cię piorą?

Nie jestem pewny co znaczy "piorą" - ale piątki są po prostu fajne. Zaraz za czwórkami i trójkami.

_________________
Refrendum Konstytucyjne 2018 pytanie nr1: "Czy jesteś za likwidacją senatu i ograniczeniem liczby posłów na sejm do 100?" Udostępniaj, propaguj, nie pozwól, by politycy sami sobie ułożyli pytania!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 07, 2018 9:37 pm 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 17, 2013 7:34 am
Posty: 779
Lokalizacja: Jaworzno
Gruby ten wstep byl o moim wyjezdzie do Hradoka ;)
Dla jurajskiego wspinacza to bylo pouczajace :)

_________________
"Gdyby ludzie od jaskiniowej epoki robili tylko to, co wyglądało na możliwe, do dzisiaj siedzieliby w jaskiniach" - Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt maja 08, 2018 6:55 am 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn gru 07, 2009 1:45 pm
Posty: 898
Major napisał(a):
w week majowy odwiedziłem po raz pierwszy Hradok na Słowacji w rejonie Vtacnika.

Major którego maja konkretnie byłeś? :wink:

_________________
"I chłonę. Szukam. Pragnę. Tęsknię. I wiem że będę szukał. Wystarczy raz zasmakować nieznanego."
"Gdzieś pomiędzy początkiem drogi, a szczytem znajduje się odpowiedź na pytanie, dlaczego się wspinamy."
pionowemyśli.pl | fanpage | instagram | flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt maja 08, 2018 7:02 am 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 17, 2013 7:34 am
Posty: 779
Lokalizacja: Jaworzno
1maja przyjechaliśmy ok 12:00, a 3maja zbieraliśmy się ok 13-14.

Swoją drogą nie rozbijajcie się z namiotem przy ognisku obok chatki przy ktorej skręca się w lewo (wychodek), bo to teren prywatny leśnika :D, pogadaliśmy pogadaliśmy i z uśmiechem na twarzy powiedział ze to teren prywatny i zeby wszystko ładnie po sobie posprzątać ;)

Gdzieś tam po drodze chyba miała być chata alpina i taborisko nieczynne, ale jakoś mineliśmy i nawet nie zauwazyliśmy :P

Pozdr
Tomek

_________________
"Gdyby ludzie od jaskiniowej epoki robili tylko to, co wyglądało na możliwe, do dzisiaj siedzieliby w jaskiniach" - Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt maja 08, 2018 8:07 am 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn gru 07, 2009 1:45 pm
Posty: 898
Major napisał(a):
1maja przyjechaliśmy ok 12:00, a 3maja zbieraliśmy się ok 13-14.
My byliśmy 3 maja od jakiejś 10 rano do wieczora, więc wygląda na to, że musieliśmy się gdzieś minąć pod skałami :lol:

Major napisał(a):
Swoją drogą gdzieś tam po drodze chyba miała być chata alpina i taborisko nieczynne, ale jakoś mineliśmy i nawet nie zauwazyliśmy
Musieliście jechać drogą "wyżej" po lewej (jadąc w kierunku Hradoka). Tak pokazują nawigacje. Równoległej drogi niżej, po prawej, którą zawsze jeżdżę, nawigacja nie pokazuje (nie mam pojęcia dlaczego) i to własnie ona przebiega obok chaty Alpiny i taboriska ;) Swoją drogą taborisko jest coraz bardziej zarośnięte, że nie wspomnę o amfiteatrze, którego ławek już prawie nie widać w krzaczorach.

Wszystkie drogi, które wymieniłeś są warte zrobienia, w sumie nie ma tam chyba brzydkiej drogi. Przynajmniej ja jeszcze nie trafiłem na taką 8) Co cieszy, to fakt, że wciąż powstają nowe drogi - Macove narodeniny, Sny v krabičke, Monte, czy Namaste to wszystko nowości.

Ps.1 Wstawialiście się w Lentak VI+? W sumie to nie wiem czy polecać. Na pewno polecę mieć mały zapas, trzyma od startu do mety, a odpadnięcie przed stanem grozi prawdopodobnie kalectwem. Mimo to, wg mnie warto, jeśli ktoś się czuje na siłach - to taka przepustka do siódemek w Hradoku, które potem już tak nie straszą ;)

Ps.2 Pomimo tego uważam, że obicie w Hradoku nie jest złe, ale może to dlatego, że w tym sezonie siedzę praktycznie tylko na Słowacji i trochę się uodporniłem :twisted:

Ps.3 Jak będziesz się ponownie wybierał w kierunku SK daj znać, może uda się zderzyć.

_________________
"I chłonę. Szukam. Pragnę. Tęsknię. I wiem że będę szukał. Wystarczy raz zasmakować nieznanego."
"Gdzieś pomiędzy początkiem drogi, a szczytem znajduje się odpowiedź na pytanie, dlaczego się wspinamy."
pionowemyśli.pl | fanpage | instagram | flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr maja 09, 2018 9:07 pm 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 17, 2013 7:34 am
Posty: 779
Lokalizacja: Jaworzno
Po oglądnięciu fotki na fb potwierdzam, że mineliśmy się ok 13 jak schodziliśmy po zrobieniu Strednej :) wracaliśmy się już pakować.

Obrazek

Tak ogólnie po oswojeniu się, nie jest tak najgorzej, jak na polskie warunki zdarzają się runouty, wyjścia 3m nad wpinke to normalna sprawa, często obite jest w trudnościach, ale ogólnie dół jest stosunkowo dobrze obity :). Najlepiej chyba obita jest Himalajska i Namaste powiedziałbym nawet, że jurajsko :).

Nie wstawialiśmy się, ale widziliśmy jak ktoś wstawiał się w MrMO, no i jakoś Ci Słowacy nie latają przy swoim obiciu ochoczo :) po runoucie ok 3m nad wpinką koleś probował zrobić następną ale brakowało z 0,5m i zrobił wycof schodząc w dół :D.

My poszliśmy dalej drogą "Na papiere"
https://goo.gl/maps/DWKLnZ9LxkL2

Możesz zaznaczyć lokalizacje taboriska/chaty club alpina na google maps?

Pozdr
Tomek

_________________
"Gdyby ludzie od jaskiniowej epoki robili tylko to, co wyglądało na możliwe, do dzisiaj siedzieliby w jaskiniach" - Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt cze 05, 2018 7:41 am 
Nowy

Dołączył(a): Wt cze 05, 2018 7:34 am
Posty: 2
Po przejściu Środkowego Żebra na Skrajnym Granacie szukamy z kolegą kolejnych łatwych dróg w okolicach Gąsienicowej do przejścia z liną pojedynczą 60m. Myślimy wstępnie o WHP 100 na Zadnim, nadaje się ta droga do załojenia z jedną żyłą? Wycofy do Mylnej z tego co widzę są, także tutaj podwójna do zjazdów nie jest konieczna, pytanie jak z kruszyzną i przebiegiem drogi - nadaje się to na pojedynczą linę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 458 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL