Forum portalu turystyka-gorska.pl

Wszystko o górach
portal górski
Regulamin forum


Teraz jest Cz mar 28, 2024 12:54 pm

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 454 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt kwi 23, 2013 12:56 pm 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz lut 02, 2006 7:15 pm
Posty: 1270
Lokalizacja: Kraków
no to odświeżamy!
Samozachwyt - Słoneczne, Ogrodzieniec VI.2
łaadne, w zasadzie same odciągi, nogi ważne! trudności na ok 4 wpinkach. Wysysa!

Wszystko albo Nic - Słoneczne, Ogrodzieniec VI.2(+)
pierwsze 3 wpinki kruxowe, długie sięgnięcia. Uwaga ogranicznik - jak się nie wie, to łatwo nie zauważyć. Duża dziura po prawej na dole (jest ślad farby).

Nekrolog Dla Toudiego - Słoneczne, Ogrodzieniec VI.2
Też podobno był jakiś ogranicznik, ale obecnie nie potrafi nikt go zlokalizować, idąc w linii ringów imho jest VI.2. Z początku skradanie po dziurkach, potem nad wielką półą - czujne oblaki, ale łatwiej.

_________________
Blog | Flickr | Facebook | Instagram | Twitter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr kwi 24, 2013 2:53 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lip 18, 2009 3:07 pm
Posty: 1641
Lokalizacja: MARCIN NH Kraków
Ładne wyniki jak na początek sezonu.
Ale nie wspomniałeś o wartościowym OSie :)

Ja to chyba na ściankę muszę wrócić, bo mi ciśnienie zeszło po pierwszych kilku (nawet udanych) wyjazdach.

_________________
prawdziwe życie to górska przygoda


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr kwi 24, 2013 11:45 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Wt paź 17, 2006 3:40 pm
Posty: 397
Lokalizacja: Kobiór
Ani Gniady Nie Da Rady- Ratusz, Podzamcze, Vi.3+/4

Piękny, trochę westowy wspin, same duży chywyty i konkretna przewiecha:) Zgadnijcie kto to Gniady?:)

_________________
"mój mózg,to mój drugi ulubiony organ"/W.Allen/

http://gorywysokie.blogspot.com/

http://pionowyswiat.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz kwi 25, 2013 7:37 am 
Swój

Dołączył(a): Śr maja 25, 2011 9:08 am
Posty: 49
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
dradamu:) napisał(a):
Ani Gniady Nie Da Rady- Ratusz, Podzamcze, Vi.3+/4

Piękny, trochę westowy wspin, same duży chywyty i konkretna przewiecha:) Zgadnijcie kto to Gniady?:)


Gniady to Wojtek Kurtyka ;) Gratuluje drogi bo bardzo ładna i lewar się musi zginać :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz kwi 25, 2013 12:48 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 6:17 am
Posty: 437
Lokalizacja: Kraków
dradamu - zacna cyfra jak na początek sezonu :-)

pzdr

_________________
Jako pijesz, tako leziesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz kwi 25, 2013 6:34 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Wt paź 17, 2006 3:40 pm
Posty: 397
Lokalizacja: Kobiór
Hmm to w tamtym sezonie było, jakoś w połowie:P Droga jak na polskie warunki świetna jest:) Najmniejszy chwyt to dobra trójka, co na drogach o tej wycenie jest praktycznie u nas niespotykane:P

_________________
"mój mózg,to mój drugi ulubiony organ"/W.Allen/

http://gorywysokie.blogspot.com/

http://pionowyswiat.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 06, 2013 1:29 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 6:17 am
Posty: 437
Lokalizacja: Kraków
Truskawkowe Łąki - VI.2+ - Kamieniec
Fajna, krótka droga, najpierw czujne wyjście na filarek, a potem hyc do góry ;-) Typowy piaskowiec..

Rewelacje Mesmeryczne - VI.2 - Kamieniec
Stąpanie po mikro stopniach na tarcie. Bardzo fajna droga, mimo że krótka, bardzo mi się podobała

Bulimki - VI.1+ - Kamieniec
Klamiasta, bardzo przyjemna droga, w lekkim przewieszeniu. Sama przyjemność

Le Var - VI.2+ - Kamieniec
W konkretnym przewieszeniu, po dużych chwytach. Mocny lewar wskazany ;-)


Jak ktoś będzie w okolicy, to polecam wspin na Kamieńcu, czy na Strzelnicy. Miła odskocznia od Jury, a i duuużo bardziej urozmaicone wspinanie, niż jurajskie dziurki i krawądeczki. Obecnie w większości obicie komfortowe, tylko się wspinać :-)


pzdr

_________________
Jako pijesz, tako leziesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 06, 2013 2:10 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Wt lip 10, 2007 9:34 pm
Posty: 2525
Lokalizacja: mazowieckie/małopolskie
rumpel, byłeś w długi weekend majowy? :) My stacjonowaliśmy tam od środy do piątku, powoli sklecam krótką relację :)
Cytuj:
Miła odskocznia od Jury, a i duuużo bardziej urozmaicone wspinanie, niż jurajskie dziurki i krawądeczki. Obecnie w większości obicie komfortowe, tylko się wspinać

Nic dodać, nic ująć!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 06, 2013 2:18 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Pt mar 26, 2010 11:21 am
Posty: 546
Lokalizacja: Kraków
A jak tam jest z trochę łatwiejszymi drogami? Do tej pory wspinałem się tylko na Jurze (w porywach do VI.1) i zastanawiam się, czy "przesiadka" na piachy będzie dużym szokiem :).


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 06, 2013 2:32 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Wt lip 10, 2007 9:34 pm
Posty: 2525
Lokalizacja: mazowieckie/małopolskie
comb -> http://wspinanie.pl/topo/polska/podkarp ... ieniec.pdf :)

Dla mnie szokiem było odkrycie, że otwarta ręka trzyma na tarcie :mrgreen: No i ogólnie samo tarcie... Nie chcę narzekać na Jurę, bo lepszy rydz niż nic, zwłaszcza że jest pod nosem, ale wyjeżdżałam stamtąd z żalem ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 06, 2013 2:34 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 6:17 am
Posty: 437
Lokalizacja: Kraków
pewnym szokiem może być, patrząc po moich znajomych. Na Jurze na lajcie np robią VI/VI.1, a pierwsza droga na Kamieńcu, taki klasyk, czyli Krowia Droga za V, sprawiła że troszkę się spocili ;-)
No ale to szybko mija, i jak się człowiek rozwspina, to już sama przyjemność zostaje :-)

Wg mnie jest dużo więcej "formacji" typu rysy, kaloryfery, rajbungi, oblaki, zdażają się fajne krawądy etc no i trzeba dobrze nogami pracować, i kombinować :-)

pzdr

EDIT: posiadam trochę nowsze topo niż to przytoczone przez nutshell. Może w kilku miejscach mniej czytelne, ale bardziej aktualne, i obszerniejsze. Jak by się ktoś wybierał, mogę użyczyć :-)

edit2: nutshell -- tak. byłem tam od wtorku do czwartku :-)

_________________
Jako pijesz, tako leziesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 06, 2013 6:01 pm 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N cze 26, 2011 4:21 pm
Posty: 1379
Lokalizacja: Tarnów
rumpel napisał(a):
pewnym szokiem może być, patrząc po moich znajomych. Na Jurze na lajcie np robią VI/VI.1, a pierwsza droga na Kamieńcu, taki klasyk, czyli Krowia Droga za V, sprawiła że troszkę się spocili ;-)

Bo na jurajskim VI.1 zwykle jeszcze czuć, że dany chwyt rzeczywiście trzymasz, mimo że mały, natomiast na połogich V w piaskowcu można sobie nieraz szukać i szukać, a koniec końców i tak trzeba oprzeć łapy na byle czym i wpełznąć na tarcie - zaskoczenie gwarantowane :)

_________________
Nie zaglądam już na forum, kontakt tylko przez maila.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 06, 2013 6:19 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Wt lip 10, 2007 9:34 pm
Posty: 2525
Lokalizacja: mazowieckie/małopolskie
rumpel napisał(a):
edit2: nutshell -- tak. byłem tam od wtorku do czwartku

Tośmy się pewnie gdzieś mijali :)
Olga napisał(a):
Bo na jurajskim VI.1 zwykle jeszcze czuć, że dany chwyt rzeczywiście trzymasz, mimo że mały (...)

"Bezchwytowe" drogi typu V/V+ były pewnym zaskoczeniem, to fakt. W ogóle miałam wrażenie, że pracują mi inne partie mięśni - zakwasy z kolejnego dnia to potwierdziły. Natomiast krawądkowej "Prawej Płyty" za VI chyba nie zrobiłabym, gdyby ta sama formacja była z wapienia. Chyba, że dziewiczego ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 06, 2013 6:29 pm 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N cze 26, 2011 4:21 pm
Posty: 1379
Lokalizacja: Tarnów
Jeśli się spodobało, to zapraszam też do Rożnowa: krawądki, gładkie półki, rajabungi - do wyboru :)

_________________
Nie zaglądam już na forum, kontakt tylko przez maila.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 06, 2013 7:46 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 6:17 am
Posty: 437
Lokalizacja: Kraków
nutshell - no z pewnoscia :) a co do Prawej Plyty to fajna droga. krawdki sam miod ;)

a co do rajbungow i braku chwytow to polecam kamiencowego Dragona..

_________________
Jako pijesz, tako leziesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 06, 2013 8:50 pm 
Stracony

Dołączył(a): Pn sie 30, 2010 6:19 pm
Posty: 3425
Lokalizacja: Elbląg/Gdańsk
No faktem jest, że miło na tych piachach Kamieńcowych... Ale to też był dla mnie debiut w piasku i przyznać muszę, że wrażenia są tylko pozytywne, a niedzielna wizyta na Jurze okazała się tylko przykrym powrotem do rzeczywistości...

_________________
Zesraj się, a nie daj się...:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N maja 26, 2013 3:20 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 6:17 am
Posty: 437
Lokalizacja: Kraków
marekm napisał(a):
Wszystko albo Nic - Słoneczne, Ogrodzieniec VI.2(+)
pierwsze 3 wpinki kruxowe, długie sięgnięcia. Uwaga ogranicznik - jak się nie wie, to łatwo nie zauważyć. Duża dziura po prawej na dole (jest ślad farby).

Nekrolog Dla Toudiego - Słoneczne, Ogrodzieniec VI.2
Też podobno był jakiś ogranicznik, ale obecnie nie potrafi nikt go zlokalizować, idąc w linii ringów imho jest VI.2. Z początku skradanie po dziurkach, potem nad wielką półą - czujne oblaki, ale łatwiej.


Robilem w weekend i "Wszystko.." jest dziwne bo same duze chwyty, a dla mnie trudnoscia bylo wygielganie sie na polke. Co do Nekrologu to jak dla mnie raczej latwy, ale dwoch kumpli cenilo go wyzej niz "Wszustko..". W kazdym badz razie "Nekrolog.. " bardzo mi sie podobal :)

Pzdr

_________________
Jako pijesz, tako leziesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N maja 26, 2013 6:45 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Wt paź 17, 2006 3:40 pm
Posty: 397
Lokalizacja: Kobiór
Panel Słoneczny VI.3- Słoneczne, Filarek Bularza

Na początku łatwo, potem jeden dalszy ruszek i łatwo do końca. Duże chwytaki i w sumie całkiem ładne:)

Droga do Bulawayo VI.3 - Łyse Skały

Czym wyżej tym trudniej. Dojście za jakieś Vi.1+ potem fakerostrada i po drodze. W sumie to nie polecam, chyba że ktoś lubie fakery.

_________________
"mój mózg,to mój drugi ulubiony organ"/W.Allen/

http://gorywysokie.blogspot.com/

http://pionowyswiat.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N maja 26, 2013 7:17 pm 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz lut 02, 2006 7:15 pm
Posty: 1270
Lokalizacja: Kraków
rumpel napisał(a):
Robilem w weekend i "Wszystko.." jest dziwne bo same duze chwyty, a dla mnie trudnoscia bylo wygielganie sie na polke. Co do Nekrologu to jak dla mnie raczej latwy, ale dwoch kumpli cenilo go wyzej niz "Wszustko..". W kazdym badz razie "Nekrolog.. " bardzo mi sie podobal :)


no dokładnie, na tym polega tam trudność :) strzał do póły to tylko taki bonus ;)

dradamu:) napisał(a):
Droga do Bulawayo VI.3 - Łyse Skały
Czym wyżej tym trudniej. Dojście za jakieś Vi.1+ potem fakerostrada i po drodze. W sumie to nie polecam, chyba że ktoś lubie fakery.


wbiłem się w to ostatnio "na rozgrzewkę" bo mi powiedzieli że to trudne VI.1 :D Zjechałem z któregoś tam ringa ;) Chyba nawet trudniejsze niż pobliski Zulus

_________________
Blog | Flickr | Facebook | Instagram | Twitter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 27, 2013 9:18 am 
Kombatant

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 6:17 am
Posty: 437
Lokalizacja: Kraków
marekm napisał(a):

no dokładnie, na tym polega tam trudność :) strzał do póły to tylko taki bonus ;)



no tylko że trochę nie rozumiem tego ogranicznika.. bo próbowaliśmy z nim i bez, i główna trudność pozostaje taka sama. Nigdy nie rozumiałem idei ograniczników, ale wydawało mi się że mają główną trudność kreować, a tutaj jest trochę trudniej na starcie, ale znośnie, a i tak główna trudność pozostaje taka sama. Chyba że są tam jeszcze jakieś inne ograniczenia, oprócz tej czerwonej krechy przy klamie na dole..

Po takich drogach jeszcze bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że "ograniczniki są dla ograniczonych" ;-)

pzdr

_________________
Jako pijesz, tako leziesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N cze 02, 2013 7:37 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 6:17 am
Posty: 437
Lokalizacja: Kraków
40 kroków wśród palm - VI.2+ - Menhir - Węzie Skały

Trochę dziurek, trochę odciągów i podchwytów, do tego kombinowanie z nogami. Bardzo fajna droga, jak ją robiłem była trochę mokra, ale i tak polecam :-)

pzdr

_________________
Jako pijesz, tako leziesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz cze 13, 2013 2:11 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Wt paź 17, 2006 3:40 pm
Posty: 397
Lokalizacja: Kobiór
Droga Bodhisattwy Vi.2+ Okiennik Wielki

Jedna z najlepszych dróg jakie robiłem. Zaczyna się płytką i tu jest chyb najtrudniej, a na koniec mamy fajny okap:) Pozytywne chwyty 25 metrów wspinania. Dobra na OS:)

_________________
"mój mózg,to mój drugi ulubiony organ"/W.Allen/

http://gorywysokie.blogspot.com/

http://pionowyswiat.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr cze 19, 2013 1:10 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 09, 2012 2:17 pm
Posty: 2995
Lokalizacja: Kraków
Podróże Guliwera VI.2+ Labajowa

W prawdzie tego jeszcze nie zrobiłem bo wczoraj odpadłem, ale strasznie mi się ta droga podoba. Będę walczył z nią aż zrobię. Można się trochę zmachać, przynajmniej ja zmachałem się strasznie :) Dawno nic mnie tak nie zmęczyło. Przy wejściu w przewieszenie jest już grubo jak na moje umiejętności. Jednak po paru wyjazdach w skały jestem dosyć pozytywnie nastawiony! :twisted: A w sumie warte podkreślenia jest to, że jest to mój pierwszy sezon w skałach :oops:

_________________
blog.marcinszymkowski.pl

"W warunkach normalnych najwięcej pomaga technika. Natomiast w sytuacjach wyjątkowych najważniejszy jest hart ducha." - Walter Bonatti


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lip 07, 2013 7:41 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr paź 31, 2007 9:46 pm
Posty: 4463
Lokalizacja: GEKONY
Sandacze, pytanie z zeszłego roku - ma ktoś topo tej iglicy z Czarcich Wrót? http://pl.wikipedia.org/wiki/Czarcie_Wrota

_________________
A ja dalej jeżdżę walcem, choćby pod wałek trafić miał cały świat.

http://summitate.wordpress.com/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N lip 07, 2013 9:48 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 6:17 am
Posty: 437
Lokalizacja: Kraków
Tak, jest tam jedna droga za VI+, jedna za VI.1+ i jedna za bodaj VI.3. Jest też kilka tradow.

Ta za VI+ jest od strony ścieżki, te trudniejsze od tyłu.

pzdr

_________________
Jako pijesz, tako leziesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt lip 09, 2013 1:30 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr paź 31, 2007 9:46 pm
Posty: 4463
Lokalizacja: GEKONY
Tyle wystarczy, dzięki:)

_________________
A ja dalej jeżdżę walcem, choćby pod wałek trafić miał cały świat.

http://summitate.wordpress.com/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr wrz 04, 2013 12:49 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 6:17 am
Posty: 437
Lokalizacja: Kraków
Prostowanie prawej płyty - Kamieniec/Krowia Turnia - VI.2+

Krawądki jeszcze mniejsze niż te na Prawej płycie, fajowe wspinanie, polecam.

Pump - Kamieniec/Smocze Jajo - VI.3

Czujny początek, potem trochę kamieńcowych patentów, a finałem jest płytka, która decyduje o trudnościach.

_________________
Jako pijesz, tako leziesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz wrz 05, 2013 7:57 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So lip 18, 2009 3:07 pm
Posty: 1641
Lokalizacja: MARCIN NH Kraków
Wczoraj późnym wieczorem wysłałem Ci właśnie priva w sprawie Kamieńca :)
A gdzie jest ta skała Smocze Jajo, bo pierwsze słyszę?
Pewnie w nowym przewodniku już ją uwzględnili?

_________________
prawdziwe życie to górska przygoda


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz wrz 05, 2013 8:38 am 
Kombatant

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 6:17 am
Posty: 437
Lokalizacja: Kraków
Jest w nowym przewodniku, ukryta w lesie głęboko ;-)
Jest tam chyba 4 albo 5 dróg, nawet ładnych

pzdr

_________________
Jako pijesz, tako leziesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn wrz 09, 2013 10:46 am 
Kombatant

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 6:17 am
Posty: 437
Lokalizacja: Kraków
To jeszcze coś podobnego:

Minimal Art - Krowia Turnia/Kamieniec - VI.3+/VI.4

Wiara to podstawa, żeby się udało ;-) Chwyciki, są tak malutkie, koszą palce, spina całe ciało i w ogóle. Prawdziwa sztuka minimalizmu.. ale jak się zrobi to frajda jest bardzo duża :-)
Trzeba próbować, mimo że z dołu wygląda na gładkie.

pzdr

_________________
Jako pijesz, tako leziesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 454 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Polityka prywatności i ciasteczka
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL