Forum portalu turystyka-gorska.pl

Wszystko o górach
portal górski
Regulamin forum


Teraz jest Cz mar 28, 2024 3:36 pm

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3269 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 109  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 22, 2012 4:38 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 13, 2007 2:13 pm
Posty: 1586
Lokalizacja: Wrocław / Polanica Zdrój
40 minut temu, Dziku wraz z ekipą, stanęli na szczycie Mont Blanc. Zrobiłem im zdjęcie ;).

Obrazek

Ale lampa!
Kamery by summiter.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 22, 2012 5:10 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Wt sie 11, 2009 9:45 pm
Posty: 2542
Super :D gratulacje i mam nadzieję,że jak wróci to będzie relacja!!

_________________
"Ja akurat marzenia górskie mam pod powiekami,to jest mój oddech, moje życie" - Wojtek Kurtyka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 22, 2012 5:44 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Wt sie 10, 2010 5:25 am
Posty: 2120
Lokalizacja: Poznań
Piknie :)
Aż tak urósł ostanio ten MB? :shock:

_________________
http://www.flickr.com/photos/auralis1987


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lut 23, 2012 12:10 pm 
Stracony

Dołączył(a): Pn paź 17, 2005 5:35 pm
Posty: 7568
Lokalizacja: z lasu
Auralis napisał(a):
Piknie :)
Aż tak urósł ostanio ten MB? :shock:
Wiesz... W stopach, to nie tylko ośmio a piętnastotysięcznik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lut 23, 2012 9:37 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 13, 2007 2:13 pm
Posty: 1586
Lokalizacja: Wrocław / Polanica Zdrój
Niestety Dziku nie doszedł na szczyt, ratował palce w nogach (są OK). Doszła Aga z Pawłem. Szczegółów nie znam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 25, 2012 1:41 am 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Wt sie 10, 2010 5:25 am
Posty: 2120
Lokalizacja: Poznań
http://polskihimalaizmzimowy.pl/pages/p ... 12-448.php
Mrocznie dość :shock:

_________________
http://www.flickr.com/photos/auralis1987


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 25, 2012 10:17 am 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Pt wrz 02, 2011 8:03 am
Posty: 1748
Lokalizacja: Podkarpacie
Masz gdzieś może link do tych filmików?

_________________
Najlepszy reset tylko w górach


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 25, 2012 11:21 am 
Kombatant

Dołączył(a): Cz sty 05, 2012 9:26 am
Posty: 320
Filmów chyba jeszcze nie dali rady wrzucić. Ale o skali huraganu świadczą filmy na blogach wyprawy międzynarodowej :
http://www.gerfriedgoeschl.at/?page_id=1285
blogseitb.com/alextxikon/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 25, 2012 2:15 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Wt sie 10, 2010 5:25 am
Posty: 2120
Lokalizacja: Poznań
rafi86 napisał(a):
Masz gdzieś może link do tych filmików?

Jest filmik tej drugiej wyprawy:
http://www.servustv.com/cs/Satellite/Ar ... 9412608015
Tylko pewnie trzeba przełączyć po prawej na najnowszy, "Der große Sturm".
Nie widać tej siły, ale jeśli u nas fruwały namioty z właścicielami, to lekko nie jest ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 25, 2012 7:18 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 14, 2006 11:53 am
Posty: 2775
Lokalizacja: Wrocław
Dziś miał się rozpocząć atak szczytowy, tzn. mieli iść do jedynki. Wiadomo czy wyszli i dotarli ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 25, 2012 7:46 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Wt sie 10, 2010 5:25 am
Posty: 2120
Lokalizacja: Poznań
trekker napisał(a):
Dziś miał się rozpocząć atak szczytowy, tzn. mieli iść do jedynki. Wiadomo czy wyszli i dotarli ?

Dziś doszli do jedynki i jeśli wiatr pozwoli, chcą się w miarę sprawnie przedostać do trójki, a 28 spróbować zaatakować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 25, 2012 8:08 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 14, 2006 11:53 am
Posty: 2775
Lokalizacja: Wrocław
Pytanie czy 2 i 3 stoją.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 26, 2012 2:07 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Cz sty 05, 2012 9:26 am
Posty: 320
C2i C3 były złożone i przywalone kamieniami zdaje się. Zresztą, jeśli w tym wględzie nie zostały wyciągnięte konsekwencje z zeszłorocznej wyprawy na BP to byłaby katastrofa..


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 27, 2012 6:55 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Wt sie 10, 2010 5:25 am
Posty: 2120
Lokalizacja: Poznań
I film huraganowy naszej ekipy:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... wIjG2tZ_7w

_________________
http://www.flickr.com/photos/auralis1987


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 27, 2012 7:15 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 08, 2011 12:50 pm
Posty: 2793
no i zwiało ich z powrotem do bazy
ekipa Goschla wyszła dzień później, ciekawe jak im poszło

_________________
wertykalnie
flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 27, 2012 7:26 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Wt sie 10, 2010 5:25 am
Posty: 2120
Lokalizacja: Poznań
semow napisał(a):
no i zwiało ich z powrotem do bazy
ekipa Goschla wyszła dzień później, ciekawe jak im poszło

Cytuj:
27.02.2012, Atak, atak i po ataku.

Wyszliśmy z bazy 25.02 bo 28 lutego dawał szansę na zaatakowanie szczytu. Wyszliśmy ze świadomością, że w dniach 26 i 27 lutego może wiać na 6000 i 7000 m n.p.m. nawet do 100 km/h. Zakładaliśmy, że może będzie wiać słabiej i jakoś się przebijemy do obozu III. Niestety nie przedarliśmy się. Zwiało nas z początku kuluaru japońskiego z wysokości 6650m n.p.m. 27 lutego nocą, sponiewierani i wymęczeni wróciliśmy do bazy.

Mówi się, że stare lisy kity nie moczą. No cóż – wynika z tego, że nie jesteśmy jeszcze tacy starzy bo popełniliśmy ewidentny falstart. No ale działaliśmy według zasady, że zimą każdą najmniejszą szansę trzeba wykorzystać, dlatego próbowaliśmy. Teraz liżemy “rany” – przygody były – wpadanie do szczelin i takie tam. Krótki filmik wkrótce.

Pozdrawiamy


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 27, 2012 7:42 pm 
Uzależniony ;-)

Dołączył(a): Śr gru 14, 2005 7:34 pm
Posty: 1068
Qrcze, a byłem przekonany że wejdą.
Po co się pchali powyżej obozu II?
Powinni poczekać w II, jutro do III, a pojutrze atak szczytowy.
Prognoza pogody na najbliższe dni pozwalała nawet na pewien margines błędu:
http://www.mountain-forecast.com/peaks/ ... casts/8068
A tak, jeżeli wszyscy zeszli do BC, to nie wiem czy jest jeszcze jakaś szansa na kolejny atak.
Teraz ekipa Goschla ma większe szanse.
Myślę że poszło właśnie o "wyścig" z drugą ekipą, dlatego nasi tak pogonili.
Ehh...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 27, 2012 8:04 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Wt sie 10, 2010 5:25 am
Posty: 2120
Lokalizacja: Poznań
Pawel_Orel napisał(a):
Prognoza pogody na najbliższe dni pozwalała nawet na pewien margines błędu:
http://www.mountain-forecast.com/peaks/ ... casts/8068

Patrząc na tę prognozę, to faktycznie mogli poczekać jeszcze moment, bo do drugiego marca szykuje się wręcz idealna pogoda na atak.
Oby szybko się zregenerowali, bo to może być jedyna szansa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lut 28, 2012 9:58 am 
Kombatant

Dołączył(a): Cz sty 05, 2012 9:26 am
Posty: 320
Nie było wyścigu. Nasi pogonili bo drogą normalną do szczytu jest znacznie dalej niż nową drogą Goeschla. Obie ekipy tak zgrały wyjście,żeby na szczycie stanąć mniej więcej równocześnie (pisał o tym explorersweb).


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lut 28, 2012 6:28 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 08, 2011 12:50 pm
Posty: 2793
Cytuj:
Podobne trudności napotkali uczestnicy wyprawy międzynarodowej działający po południowej stronie góry. Po ciężkiej nocy w obozie I, Carlos Suarez od razu wycofał się do bazy. Pozostali próbowali dotrzeć do obozu II, jednak Suarez zaraz po dotarciu do bazy zaobserwował, że jego koledzy również się wycofują.

Wyczerpani wspinacze dotarli do bazy już po zapadnięciu ciemności. 27 lutego o godz. 22.30 czasu lokalnego Gerfried Göschl zameldował, ze zbyt wolno przebiegało podejście po poręczówkach w głębokim śniegu. Dotarli do wysokości 6700 m, a wyżej czekała ich trudna wspinaczka w dziewiczym terenie, w twardym lodzie i w ciemnościach. Takiego ryzyka nie mogliśmy podjąć - oświadczył Göschl. 28 lutego obydwie wyprawy zamierzają przedyskutować dalsze plany działania.


http://wspinanie.pl/serwis/201202/27-Ga ... powany.php

_________________
wertykalnie
flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lut 28, 2012 6:43 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): N paź 23, 2005 9:18 pm
Posty: 2103
No to obydwie wyprawy ( międzynarodowa i polska) dostały porządnie w dupę..ciekawe czy teraz skapitulują czy też uderzą jeszcze w marcu z zawziętością ...szkoda że inne wyprawy tak łatwo odpuściły możliwość zimowego wejścia w tym roku na Nanga Parbat i K2. Tak więc te ostatnie ośmiotysięczniki poczekają na kolejnych śmiałków do 1 wejścia zimą chyba aż do 2013 lub 2014 roku...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lut 28, 2012 6:57 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Wt sie 10, 2010 5:25 am
Posty: 2120
Lokalizacja: Poznań
Jakub napisał(a):
szkoda że inne wyprawy tak łatwo odpuściły możliwość zimowego wejścia w tym roku na Nanga Parbat i K2.

Zajebiście łatwo odpuściły, same miękkie ujki Jakubku.
W każdej po trupie, żeby było trudno?

_________________
http://www.flickr.com/photos/auralis1987


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 29, 2012 9:33 am 
Uzależniony ;-)

Dołączył(a): Śr gru 14, 2005 7:34 pm
Posty: 1068
Polacy chcą spróbować jeszcze raz.
Na razie przygotowują się do huraganu który ma nadejść 4 marca.
http://www.explorersweb.com/everest_k2/ ... p?id=20654


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 01, 2012 12:06 am 
Stracony

Dołączył(a): Pt lis 04, 2005 7:38 pm
Posty: 4278
Lokalizacja: Buk
Szacun.Obozy pewnie Im zdemoluje solidnie...

_________________
Jak mówię,że wybaczam to nie znaczy,że zapomnę.

http://chomikuj.pl/hania.ratmed
http://7000.pl/index.php?page=wyprawy&o ... p=himalaje


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 01, 2012 9:43 am 
Kombatant

Dołączył(a): Cz sty 05, 2012 9:26 am
Posty: 320
Jeśli nie zdemolowało po ostatnim huraganie to teraz też powinno być ok (mówię o C1 i C2, bo z C3 nic nie wiadomo). Swoją drogą szkoda - ewidentnie machnęli się o jeden dzień w planowaniu ataku, bo do 3 marca pogoda idealna na górze..Może trzeba było zaczekać w C1??


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn mar 05, 2012 2:55 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Cz sty 05, 2012 9:26 am
Posty: 320
Jutro ekipa Hajzera rozpoczyna kolejną próbę ataku szczytowego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn mar 05, 2012 10:36 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 14, 2006 11:53 am
Posty: 2775
Lokalizacja: Wrocław
Tak z ciekawości, wiadomo do kiedy mają pozwolenie ? Astronomiczna zima kończy się w Pakistanie 20 marca o 11:14 czasu miejscowego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 06, 2012 11:34 am 
Kombatant

Dołączył(a): Cz sty 05, 2012 9:26 am
Posty: 320
Zapewne pozwolenie mają do końca zimy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 07, 2012 10:26 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 08, 2011 12:50 pm
Posty: 2793
Cytuj:
Dzisiaj, 6 marca o godzinie 06:00 Adam, Artur, Janusz i Shaheen wyszli do obozu I. Pogoda była gorsza niż się spodziewano, wiatr w porywach do 80-100 km/h nie ułatwiał marszu. Pomimo trudnych warunków, cała czwórka dotarła szczęśliwie w godzinach popołudniowych do obozu I.

Jutro planują wczesne wyjście i przejście do obozu trzeciego z pominięciem obozu II. 8 marca nadal według prognoz jest najlepszym dniem na atak szczytowy, aczkolwiek prognoza pogody na dzień 9 marca również nie wyklucza ewentualnego ataku. Teraz wszystko zależy od tego czy prognozy się sprawdzą, krytyczne będą warunki dojścia do obozu III z pominięciem obozu II.

Jeśli siła wiatru faktycznie zacznie od jutra spadać i chłopaki dotrą jutro bez przeszkód do obozu III, być może jest szansa na atak szczytowy 8 marca.

Pozdrowienia od całej Ekipy

6.03.2012. wtorek, godz. 19:50 czasu lokalnego

http://polski-himalaizm-zimowy.wspinani ... e-8-marca/

_________________
wertykalnie
flickr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 07, 2012 12:26 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Cz sty 05, 2012 9:26 am
Posty: 320
Cytuj:
ZIMOWA WYPRAWA GASHERBRUM I - 2011-2012 - DZISIAJ KULUAR NIE DO PRZEJŚCIA!

Dzisiaj wczesnym rankiem Artur, Adam, Janusz i Shaheen wyruszyli z obozu I (5900 m n.p.m.) z zamiarem dojścia do obozu III (7000 m n.p.m.)
Dotarli na miejsce obozu II bardzo sprawnie, jeszcze przed 10:00 rano.

Niestety wiatr w kuluarze Japońskim powyżej obozu II okazał się zbyt silny by mogli go pokonać. Wiatr o sile 50-60 km/h w porywach do 80 km/h, jak to ujął Adam, wywiewał ich z kuluaru.
Cały zespół wrócił do obozu II. Niezwykle optymistyczne prognozy pogody (jak na zimę w Karakorum) na czwartek i piątek 08 i 09 marca spowodowały, że jutro zespół planuje ponownie spróbować dojść do obozu trzeciego. Jeżeli prognozy się sprawdzą i wiatr umożliwi im dojście do “trójki” chłopaki podejmą próbę ataku szczytowego w nocy z 8 na 9 marca.

Pozdrowienia z opustoszałej bazy,
Agna w imieniu całego zespołu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3269 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 109  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Polityka prywatności i ciasteczka
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL