Forum portalu turystyka-gorska.pl

Wszystko o górach
portal górski
Regulamin forum


Teraz jest N cze 16, 2024 4:10 am

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1556 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 52  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 06, 2010 10:32 am 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 18, 2009 5:05 pm
Posty: 929
Lokalizacja: Katowice
Właśnie o to chodzi. Okres wiosenny oferuje dużo śniegu w tamtym rejonie. Kwestia taka, że dopiero na jesień widać co tam, tak naprawdę, się podziało.
Ja niestety nigdy nie przerabiałem Murztalera w całości: schodziłem co prawda po stalówkach do dołu, ale potem przez lodowiec (bo trzeba było zejść do Stuedla), schodziłem w dół na lodowiec mniej więcej z połowy długości owej ferraty (to serio jest C? przecież tam się nic nie dzieje...) oraz wychodziłem drogą zimową wprost na ramię, już ponad EJH.
Jesienią, przy takim uszczelinieniu lodowca, faktycznie najlepiej pójść tak jak uysy i unikać lodowca tak długo jak się- skały może trudniejsze, ale jednak bezpieczniejsze.

_________________
Życie nie zaczyna się powyżej 5000 mnpm. Powyżej 6000 mnpm tym bardziej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 06, 2010 11:28 am 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Cz wrz 24, 2009 4:46 pm
Posty: 1711
jck napisał(a):
schodziłem w dół na lodowiec mniej więcej z połowy długości owej ferraty (to serio jest C? przecież tam się nic nie dzieje...)

jak wynika z tego topo,to całość ma raczej A/B, tylko ten jeden własnie fragment w połowie lodowca to C.

http://www.bergsteigen.at/pic/pdf/1874_ ... g_topo.pdf

też jakoś nie wiem,co tam ma się dziać na tym C,ale znawcą ferrat nie jestem.
Pamiętam tylko,że było troszkę nieprzyjemnie ,bo skały miejscami oblodzone.
Obrazek

_________________
"Sukces-jeśli go osiągamy-to tylko pewien dar.Ostatecznym celem jest poczucie pełni i samoświadomość"
Steve House


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 06, 2010 12:16 pm 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 18, 2009 5:05 pm
Posty: 929
Lokalizacja: Katowice
Ivona napisał(a):
tylko ten jeden własnie fragment w połowie lodowca to C.

To sam fragment zejścia na lodowiec, faktycznie jest najstromszy... ale C... Też się nie znam na ferratach bo to nie mój sposób postrzegania gór, natomiast po wycenie C spodziewałem się 'nie wiadomo czego'. Wychodzi na to, że krótki odcinek na grani Kleinglocknera to też C. Człowiek się uczy przez całe życie.

_________________
Życie nie zaczyna się powyżej 5000 mnpm. Powyżej 6000 mnpm tym bardziej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lis 09, 2010 10:20 am 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N lip 17, 2005 9:35 pm
Posty: 1125
http://www.alanarnette.com/blog/2010/11 ... huge-loss/

Helicopter Crash on Ama Dablam

_________________
Omówienie sezonu ograniczam do rejonu Morskiego Oka i Tatr Zachodnich (...). By zasłużyć na wyróżnienie w rejonie Hali trzeba by najtrudniejszą tamtejszą drogę przejść nocą, samotnie i w kapciach. - Władysław Cywiński


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lis 26, 2010 10:59 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 13, 2007 2:13 pm
Posty: 1586
Lokalizacja: Wrocław / Polanica Zdrój
Simone i Urubko na GII zimą już w grudniu.
http://drytooling.com.pl/Himalaizm/simo ... udniu.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 27, 2010 9:35 am 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn sie 30, 2010 12:43 pm
Posty: 3533
Lokalizacja: Węgierska Górka
no ładnie :wink: oby się im udało :)

_________________
Galeria zdjęć


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 27, 2010 9:46 am 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt gru 01, 2009 6:18 pm
Posty: 132
Lokalizacja: Kraków
zespol nieprawdopodobnie mocny, a wiec szanse maja bardzo duze. :)

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=h9TWwBB5 ... r_embedded


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lis 28, 2010 1:42 am 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 14, 2006 11:53 am
Posty: 2775
Lokalizacja: Wrocław
E, będe wredny, żeby się im nie udało 8)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz gru 30, 2010 3:06 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn sie 30, 2010 12:43 pm
Posty: 3533
Lokalizacja: Węgierska Górka
http://www.himountain.pl/aktualnosci/na ... nga-parbat

konkurencja nie śpi ;) pozostaje na poczekać do marca co z tego wyniknie

_________________
Galeria zdjęć


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz gru 30, 2010 6:09 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 14, 2006 11:53 am
Posty: 2775
Lokalizacja: Wrocław
Cytuj:
W tym samym czasie zakończyła się, po niespełna dwóch tygodniach, zimowa próba solowego zdobycia Nanga Parbat przez Rosjanina, Siergieja Nikołajewicza Cygankowa.


Heh coś takiego mnie osłabia, jaka to zimowa próba jak zima jest dopiero od tygodnia 8)

Niektórzy to by chyba najlepiej wszystkie obozy latem założyli, oporęczowali górę weszli do ostatniego obozu i w pierwszy dzień zimy zaatakowali szczyt.

Tylko co to ma wspólnego z zimowym zdobyciem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sty 09, 2011 10:09 am 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn sie 30, 2010 12:43 pm
Posty: 3533
Lokalizacja: Węgierska Górka
na 4 Krakowskim festiwalu podróżników Leszek Cichy w wywiadzie powiedział, że planuje wyjście na K2 z Kingą w 2012r. filarem północnym. Była by to jego 4 próba zdobycia tego szczytu. Pierwsza próba miała miejsce w 1976r. Oby się Leszkowi udało :wink:

_________________
Galeria zdjęć


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sty 09, 2011 10:09 am 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn sie 30, 2010 12:43 pm
Posty: 3533
Lokalizacja: Węgierska Górka
na 4 Krakowskim festiwalu podróżników Leszek Cichy w wywiadzie powiedział, że planuje wyjście na K2 z Kingą w 2012r. filarem północnym. Była by to jego 4 próba zdobycia tego szczytu. Pierwsza próba miała miejsce w 1976r. Oby się Leszkowi udało :wink:

_________________
Galeria zdjęć


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 12, 2011 2:18 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 13, 2007 2:13 pm
Posty: 1586
Lokalizacja: Wrocław / Polanica Zdrój
Moro i Urubko na GII
http://www.thenorthfacejournal.com/gii- ... base-camp/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 12, 2011 3:39 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 14, 2006 11:53 am
Posty: 2775
Lokalizacja: Wrocław
Polacy na Broad Peak:

W tym tygodniu temperatura na 5000 metrów ma spaść do -32 stopni C. Meldowali nam chłopcy przez telefon, że jest niesłychanie zimno na podejściu do bazy. Śmialiśmy się z nich i odpowiadaliśmy, że zimą w Karakorum jest zimno, nie sądziliśmy jednak, że na tak niskiej wysokości może być aż tak źle.
J. Gawrysiak, P. Snopczyński, R. Fronia i R. Kaźmierski 10 stycznia zdołali dojść do bazy. Sprawdzają pozostawione tu w październiku ładunki, zaczynają rozstawiać namioty i organizować bazę.
Pierwszy zespół z linami poręczowymi ma wyjść do obozu I już 12 stycznia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 12, 2011 4:18 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 13, 2007 2:13 pm
Posty: 1586
Lokalizacja: Wrocław / Polanica Zdrój
Na 5500m npm mają odczuwalną -40'C, powyżej 7500m npm wieje ponad 75km/h :D. Zima to zima :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 31, 2011 3:58 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 13, 2007 2:13 pm
Posty: 1586
Lokalizacja: Wrocław / Polanica Zdrój
Moro i Urubko - G II - Atak szczytowy.
http://www.facebook.com/album.php?aid=2 ... 8126538123

Możliwe, że już 2go lutego staną na zimowym szczycie :D.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 02, 2011 11:26 am 
admin

Dołączył(a): Wt gru 09, 2003 11:08 pm
Posty: 1692
Lokalizacja: Warszawa
Szanowni Państwo,

dziś o godzinie 11.28 czasu pakistańskiego, Simone Moro, Denis Urubko i Cory Richards stanęli na szczycie Gasherbrum II (8025 m n.p.m.). Tym samym członkowie teamu The North Face są pierwszymi wspinaczami w historii, którym udało się zdobyć zimą jeden z ośmiotysięczników w Karakorum. W rozmowie przez telefon satelitarny Simone stwierdził: "Było bardzo ciężko, ale wszyscy trzej czujemy się dobrze."

Dla Włocha jest to już 3 ośmiotysięcznik zdobyty zimą po Shisha Pangma w 2005 i Makalu w 2009 roku. Dla Urubko jest to drugi ośmiotysięcznik zdobyty zimą - razem z Moro był wcześniej na Makalu. Cory Richards jest pierwszym Amerykaninem, który zdobył ośmiotysięcznik zimą.
Zejście do bazy zajmie ekipie około 2 dni.

_________________
https://portal.turystyka-gorska.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 02, 2011 11:32 am 
Uzależniony ;-)

Dołączył(a): Śr gru 14, 2005 7:34 pm
Posty: 1068
http://www.thenorthfacejournal.com/gii- ... y-is-made/
http://wspinanie.pl/serwis/201102/02-ga ... chards.php

Wspaniały wyczyn!!!
Gratulacje!!!

Oby tylko szczęśliwie zeszli.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 02, 2011 11:46 am 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn sie 30, 2010 12:43 pm
Posty: 3533
Lokalizacja: Węgierska Górka
wiedziałem, że im się uda :). Szybko sobie poradzili z GII. Obecnie chyba najmocniejszy zespół więc Polacy mają poważnego konkurenta. Nasi się muszą śpieszyć bo jak tak dalej pójdzie to nam zwiną wszystkie pozostałe szczyty z pod nosa.

Gratulacje dla Denisa, Simone i Corego 8) szacun

_________________
Galeria zdjęć


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 02, 2011 11:56 am 
Uzależniony ;-)

Dołączył(a): Śr gru 14, 2005 7:34 pm
Posty: 1068
Po tym wejściu nie ma żadnych wątpliwości, że zespół Moro-Urubko wpisuje się trwale na listę największych himalaistów w historii.

Gratulacje także dla Coreya Richardsa- pierwszego Amerykanina na ośmiotysięczniku zimą.

Wydaje się że sukces ten jest wynikiem nie tylko wielkiej siły i kondycji wspinaczy, ale też dobrze opracowanej taktyki- najpierw aklimatyzacja na 6-tysięczniku Khosar Gang, a później szybki atak- wykorzystanie, tak krótkich przecież w zimowym Karakorum okresów w miarę dobrej pogody.

I chociaż nie wszystkim nam, jako Polakom może się to spodobać, to właśnie zespołowi Moro-Urubko od dzisiaj życzę, pierwszego udanego zimowego wejścia na K2. Są po prostu najlepsi i działają w świetnym stylu- pod tym względem wyznaczają nowe zimowe standardy. Chociaż najlepiej by było gdyby dokooptowali do swojego teamu jakiegoś Polaka :D .

Pisząc to myślę o trwającej właśnie polskiej wyprawie na Broad Peak. Nie umniejszając im niczego, i życząc wszystkiego najlepszego- udanego wejścia na szczyt i szczęśliwego powrotu wszystkich uczestników, uważam że po dzisiejszym wejściu na GII duże wyprawy oblężnicze powinny przejść do historii (przynajmniej w sportowym wymiarze).

Jeszcze raz gratulacje dla dzisiejszych zdobywców i szczęśliwego zejścia (bo to najważniejsze)!!!

PS. Na 8-tysięczniku zimą nie było jeszcze żadnej kobiety. Uważam że Panie z tego forum powinny coś z tym zrobić :D .


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 02, 2011 2:27 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sie 03, 2005 1:09 pm
Posty: 22106
Pawel_Orel napisał(a):
PS. Na 8-tysięczniku zimą nie było jeszcze żadnej kobiety. Uważam że Panie z tego forum powinny coś z tym zrobić



Widzę zespół : Luiza - Denis Urubko.

_________________
"Stary jestem, mam sklerozę, czas umierać" 09.IX.2006 - rozstaj dróg w Dolince za Mnichem

"Stałem się nowym użytkownikiem ale ten nowy też musi posta napisać"


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 02, 2011 2:38 pm 
Uzależniony ;-)

Dołączył(a): Pn kwi 20, 2009 11:34 pm
Posty: 1491
Lokalizacja: zdecydowanie za daleko
:lol:

Ty Szyderco!

:wink:

Chociaż nie ukrywam, że chętnie złożyłabym gratulacje Denisowi osobiście :P

_________________
wiśnia jest wiśnia


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 02, 2011 2:40 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sie 03, 2005 1:09 pm
Posty: 22106
W życiu nie byłem mniej szyderczy niz podczas pisania powyższego posta.

_________________
"Stary jestem, mam sklerozę, czas umierać" 09.IX.2006 - rozstaj dróg w Dolince za Mnichem

"Stałem się nowym użytkownikiem ale ten nowy też musi posta napisać"


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 02, 2011 4:24 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 13, 2005 2:03 pm
Posty: 11090
Lokalizacja: Poznań
Cytuj:
29 stycznia 2011 o godz. 14:35 czasu lokalnego zespół Richter Expedition Aconcagua 2011 w składzie

Łukasz Żelechowski
Piotr Pogon
Arek Mytko

po 16,5 godz. nocnej akcji górskiej zdobył szczyt Aconcagua.

http://expedition.gedeonrichter.pl

_________________
Tatrzańskie szlaki..


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 02, 2011 4:49 pm 
Uzależniony ;-)
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 18, 2009 5:05 pm
Posty: 929
Lokalizacja: Katowice
Pawel_Orel napisał(a):
PS. Na 8-tysięczniku zimą nie było jeszcze żadnej kobiety. Uważam że Panie z tego forum powinny coś z tym zrobić

A Marianne Chapuisat na Cho Oyu w lutym 93?

_________________
Życie nie zaczyna się powyżej 5000 mnpm. Powyżej 6000 mnpm tym bardziej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 02, 2011 5:55 pm 
Uzależniony ;-)

Dołączył(a): Śr gru 14, 2005 7:34 pm
Posty: 1068
Cytuj:
A Marianne Chapuisat na Cho Oyu w lutym 93?


Mój błąd. :oops:

Może więc tak: nie było jeszcze żadnej kobiety na niezdobytym 8-tysięczniku zimą. Więc drogie forumowiczki: K2 i Nanga Parbat jeszcze przynajmniej rok poczekają (i nadal nie wiadomo jak będzie po tym sezonie z Broad Peakiem i GI) :D .

PS. Nasi walczą pod Broad Peakiem. Na pewno cieszą się z wejścia zespołu Moro/Urubko/Richards na GII, ale z drugiej strony może to stanowić dla nich pewne obciążenie psychiczne. Mam nadzieje, że nie spowoduje to chęci wejścia za wszelką cenę- najważniejsze by wszyscy wrócili w komplecie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 02, 2011 8:43 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 13, 2007 2:13 pm
Posty: 1586
Lokalizacja: Wrocław / Polanica Zdrój
Chłopacy już bezpieczni w obozie 3cim.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 02, 2011 11:27 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Wt mar 06, 2007 1:02 am
Posty: 1854
Lokalizacja: Łódź
Cytuj:
I chociaż nie wszystkim nam, jako Polakom może się to spodobać, to właśnie zespołowi Moro-Urubko od dzisiaj życzę, pierwszego udanego zimowego wejścia na K2. Są po prostu najlepsi i działają w świetnym stylu- pod tym względem wyznaczają nowe zimowe standardy. Chociaż najlepiej by było gdyby dokooptowali do swojego teamu jakiegoś Polaka Very Happy .


To wejście to jest koniec pewnej epoki. Styl oblężniczy powoli odchodzi do lamusa. Czy to nam się podoba czy nie.


Cytuj:
Na pewno cieszą się z wejścia zespołu Moro/Urubko/Richards na GII


Gdyby to była prawda Ci ludzie nigdy nie pojechali by w Karakorum zimą.
Nikt nie jedzie tam dla rekreacji. Oni chcą sobie i innym coś udowodnić. Gdy wygrywają konkurenci mogą być co najwyżej poirytowani.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 07, 2011 1:25 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): N paź 23, 2005 9:18 pm
Posty: 2111
kiedy polska ekipa rozpocznie atak szczytowy :?: - już chyba czas najwyższy na to.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 07, 2011 6:55 pm 
Przypadek beznadziejny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 14, 2006 11:53 am
Posty: 2775
Lokalizacja: Wrocław
Raczej nie prędko, wieje ponad 130 km/h i pada śnieg. Nie założono jeszcze obozu 3 i 4. Wszyscy zeszli do bazy. Nie mają odpowiedniej aklimatyzacji i nie wiadomo co z obozami i poręczówkami już założonymi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1556 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 52  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Polityka prywatności i ciasteczka
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL