Forum portalu turystyka-gorska.pl

Wszystko o górach
portal górski
Regulamin forum


Teraz jest Cz lis 21, 2024 9:24 pm

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1556 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 52  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: N maja 01, 2016 9:01 am 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz lip 28, 2011 9:09 am
Posty: 5463
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
Podczas pokonywania zbocza lodowca położonej na granicy chińsko-nepalskiej Sziszapangmy (8013 m), Szwajcar Ueli Steck i Niemiec David Goettler natknęli się z końcem kwietnia na dwa ciała. Ustalono, że są to Amerykanie - słynny Alex Lowe i David Bridges, którzy zginęli 17 lat temu.


http://www.tvn24.pl/po-17-latach-odnale ... 234,s.html

_________________
Wiem, że nic nie wiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: N maja 22, 2016 9:14 am 
Swój

Dołączył(a): N lip 17, 2011 11:04 am
Posty: 69
Lokalizacja: PL
http://wiadomosci.onet.pl/swiat/tragedi ... est/ef3kwb


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn maja 23, 2016 9:18 am 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz gru 09, 2010 10:28 am
Posty: 487
ABI napisał(a):
http://wiadomosci.onet.pl/swiat/tragedia-wspinaczy-po-zdobyciu-mount-everest/ef3kwb

Cytuj:
Śmierć poniosło jednak łącznie z ofiarami odnotowanymi w piątek i sobotę już czterech wspinaczy, w tym nepalski Szerpa, który spadł z wysokości 2 tys. metrów oraz himalaista z Włoch.
:?:

_________________
"Podstawowym celem człowieka powinno być unikanie prostaków i ludzi bez poczucia humoru. Bo życie jest za krótkie"
Andrzej Zawada


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn cze 27, 2016 9:53 am 
Kombatant

Dołączył(a): Pt mar 26, 2010 11:21 am
Posty: 546
Lokalizacja: Kraków
Ktoś kiedyś wrzucał na forum relację z partii szachów na Ganku. Jednak tych zawodników będzie ciężko przebić :)

http://wspinanie.pl/2016/06/jost-kobusc ... da-szachy/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Pn cze 27, 2016 7:18 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 29, 2006 3:34 am
Posty: 14940
Lokalizacja: Ząbkowska, róg Brzeskiej
Cytuj:
...Niestety nie zachował się zapis tej najwyżej w historii rozegranej partii szachów, nie wiemy także jaki był jej wynik. Ze względów honorowych jej uczestnicy zdecydowali, że nie podadzą zwycięzcy....

Dla mnie to tyle, że się zwyczajnie nie liczy, niczym bramka ze spalonego.
A już zwłaszcza jak grali na smartfonie, gdzie można zapisać automatycznie.

_________________
Widzisz lewaka, nie stój z boku, reaguj!! Pamiętaj, lewactwo karmi się obojętnością i bezczynnością.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt lip 12, 2016 1:16 pm 
http://wspinanie.pl/2016/07/atak-na-nan ... wodzeniem/

To zimowa droga Mackiewicza.


Góra
  
 
PostNapisane: Pn lip 25, 2016 6:50 am 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 29, 2006 6:58 pm
Posty: 690
Lokalizacja: Dolny Śląsk
http://wspinanie.pl/2016/07/k2-lawina-k ... halskiego/

Koniec letniej wyprawy na K2. Z opisu wynika, ze bylo grubo... :shock:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt lip 26, 2016 1:30 pm 
Swój

Dołączył(a): Śr lis 11, 2015 10:44 pm
Posty: 90
Lokalizacja: Konin
jedna lawina ich wystraszyła - i oni chcą iść tam zimą? śmiechu warte :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt lip 26, 2016 2:01 pm 
Zimą wiatr 200 km/h wywieje cały śnieg i nie będzie lawin 8)
Tyle że pewnie ten wiatr im wtedy będzie przeszkadzał i zbyt twardy lód.
Ta ekipa, która tam teraz była to jest słaba ekipa, która na zimowej wyprawie będzie tylko do noszenia sprzętu i zakładania niższych obozów. Nikt z tej ekipy nie ma szans na atak zimą na szczyt. To samo tyczy się ekipy, która też właśnie ucieka z Gaszerbrumów. Niestety ale obecnie nie mamy ani takich asów jak w latach 70 i 80, ani tym bardziej takiej ilości chociaż średnich himalaistów.


Góra
  
 
PostNapisane: Wt lip 26, 2016 5:16 pm 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz gru 09, 2010 10:28 am
Posty: 487
Ręce opadają jak się niektóre komentarze czyta, ale cóż, mamy wolność słowa za całym jej dobrodziejstwem inwentarza.
końpolski napisał(a):
jedna lawina ich wystraszyła - i oni chcą iść tam zimą? śmiechu warte :mrgreen:
:lol:
Berza napisał(a):
Tyle że pewnie ten wiatr im wtedy będzie przeszkadzał i zbyt twardy lód.
Tak. Poza tym będą im przeszkadzać zmarznięte paluszki, brak internetu i sauny fińskiej.
Ludzie, litości. Warunki w tym sezonie w Karakorum nie oszczędzają nikogo, wiele wypraw się wycofało, nie tylko komercyjnych.
Berza napisał(a):
To samo tyczy się ekipy, która też właśnie ucieka z Gaszerbrumów.
A czytałaś/łeś jakie warunki są na Gasherbrumach? Nic nie dzieje się bez przyczyny. Skoro ekipy uznały, że ryzyko jest zbyt duże, to nikt dla Waszego lepszego samopoczucia nie będzie ryzykował życia i próbował za wszelką cenę wejść na górę, na którą, w obecnych warunkach, wejść się nie da.
Szkoda, że w zasadzie tylko Michalskiemu udało się zbliżyć do 7000m (dokładny odczyt z altimetra to 6950m). Mimo wszystko uważam, że ta wyprawa była bardzo potrzebna, jako "plus dodatni" na pewno można uznać fakt, że przez jakiś czas ze sobą powspółpracowali, co powinno zaowocować dobrym "rozumieniem się" zespołu na zimowej wyprawie.
Berza napisał(a):
Ta ekipa, która tam teraz była to jest słaba ekipa, która na zimowej wyprawie będzie tylko do noszenia sprzętu i zakładania niższych obozów. Nikt z tej ekipy nie ma szans na atak zimą na szczyt.

Sprzęt też ktoś targać musi. I poręczować też ktoś musi. I zrobić miejsce silniejszym od siebie też. Takie jest założenie zimowej wyprawy, mówił o tym i Gołąb, i Wielicki.

_________________
"Podstawowym celem człowieka powinno być unikanie prostaków i ludzi bez poczucia humoru. Bo życie jest za krótkie"
Andrzej Zawada


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt lip 26, 2016 7:47 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Cz sty 05, 2012 9:26 am
Posty: 320
A czy ktoś wie dlaczego Michalski znalazł się w składzie tej wyprawy, skoro jej celem miało być "otrzaskanie się" z górą i drogą Abruzzi a on już na tej drodze był bodajże dwa sezony temu i nawet dotarł powyżej ramienia (powyżej C4)?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt lip 26, 2016 8:11 pm 
Yanas napisał(a):
A czy ktoś wie dlaczego Michalski znalazł się w składzie tej wyprawy, skoro jej celem miało być "otrzaskanie się" z górą i drogą Abruzzi a on już na tej drodze był bodajże dwa sezony temu i nawet dotarł powyżej ramienia (powyżej C4)?

Oczywiście, że wiadomo dlaczego. Nie ma więcej Polaków, którzy byli by w stanie dotrzeć do C4, a Michalski był chętny na tę wyprawę (bo liczył na zdobycie szczytu po niskich kosztach) i pewnie zobowiązał się, że zimą będzie w zamian robił za tragarza nawet do C4.

mpap napisał(a):
Ręce opadają jak się niektóre komentarze czyta

mpap napisał(a):
Berza napisał(a):
Tyle że pewnie ten wiatr im wtedy będzie przeszkadzał i zbyt twardy lód.
Tak. Poza tym będą im przeszkadzać zmarznięte paluszki, brak internetu i sauny fińskiej.

Czyli co twierdzisz, że wiatr i twardy lód nie będzie im zimą przeszkadzał?

mpap napisał(a):
Berza napisał(a):
To samo tyczy się ekipy, która też właśnie ucieka z Gaszerbrumów.
A czytałaś/łeś jakie warunki są na Gasherbrumach? Nic nie dzieje się bez przyczyny. Skoro ekipy uznały, że ryzyko jest zbyt duże, to nikt dla Waszego lepszego samopoczucia nie będzie ryzykował życia i próbował za wszelką cenę wejść na górę, na którą, w obecnych warunkach, wejść się nie da.

W latach siedemdziesiątych uważany za najlepszego wspinacza gość też twierdził że na 7-tysięcznik zimą wejść się nie da. Ale Polacy weszli. Ten sam "najlepszy wspinacz" stwierdził, że na ośmiotysięcznik zimą wejść się nie da. Ale Polacy weszli (od razu na najwyższy, ale na tlenie). Więc ten sam "najlepszy" stwierdził że zimą na 8-tysięcznik bez tlenu się nie da. Ale Polacy weszli. Kim ty jesteś, że twierdzisz, że w tych warunkach się nie dało?

mpap napisał(a):
Berza napisał(a):
Ta ekipa, która tam teraz była to jest słaba ekipa, która na zimowej wyprawie będzie tylko do noszenia sprzętu i zakładania niższych obozów. Nikt z tej ekipy nie ma szans na atak zimą na szczyt.

Sprzęt też ktoś targać musi. I poręczować też ktoś musi. I zrobić miejsce silniejszym od siebie też. Takie jest założenie zimowej wyprawy, mówił o tym i Gołąb, i Wielicki.

Czyli ręce ci opadają ale się ze mną zgadasz. 8)


Góra
  
 
PostNapisane: Wt lip 26, 2016 10:55 pm 
Swój

Dołączył(a): Śr lis 11, 2015 10:44 pm
Posty: 90
Lokalizacja: Konin
mpap nie podniecaj się tak - obejżyj sobie prognozę pogody dla K2 ( http://www.mountain-forecast.com/peaks/ ... casts/8612 )
od 29-go opadów śniegu prawie zero, wiatr na szczycie ledwie dmuchnie 20km/h, więc warun idealny do działania. W ciągu najbliższych dwóch tygodni mogliby sobie górę zaporęczować, zdobyć klimę i zaatakować szczyt. Skoro zeszła duża lawina to super się stało - nikt nie zginął, nasi nie stracili grama sprzętu więc działać mogą z powodzeniem - wystarczyło parę dni przeczekać w bazie. Jak nasi atakowali GI zimą 2012-go to w bazie siedzieli trzy tygodnie w huraganowym wietrze i co? przeczekali i weszli! Teraz zupełnie o co innego chodzi. Natkański liczył, że wyprawy komercyjne powieszą poręczówki, przetorują szlak a on z ekipą po śladach myk na szczyt - a tu zonk - wyprawy komercyjne straciły sprzęt, namioty, butle tlenowe, liny poręczowe, więc się wycofują a nasi razem z nimi, bo nie ma im kto poręczówek powiesić, drogi utorować - stąd mój tekst, że śmiechu warte są ich plany działania tam zimą, skoro latem nie potrafią sobie góry przygotować :lol: przestraszyli się lawiny (tak jakby to była nowość w górach wysokich, że lawiny schodzą :) ) czy też może faktu, że będą musieli działać samodzielnie? Z takim nastawieniem to zimą niech siedzą w domu, bo ekipie szturmowej dadzą tylko złudne nadzieje, że będzie droga przygotowana do ataku szczytowego a byle wiaterek i przymrozek zdmuchnie ich do bazy. Natkański i ta jego ekipa nadają się do założenia bazy, ale nie do przygotowania góry grupie szturmowej :lol:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Wt lip 26, 2016 11:03 pm 
Kiedyś sam szef PHZ jeździl i obozy stawiał i dwa pierwsze wejścia zrobili to może teraz też szef PHZ pojedzie obozy stawiać :lol:


Góra
  
 
PostNapisane: Śr lip 27, 2016 9:12 am 
Kombatant

Dołączył(a): Cz sty 05, 2012 9:26 am
Posty: 320
końpolski napisał(a):
mpap nie podniecaj się tak - obejżyj sobie prognozę pogody dla K2 ( http://www.mountain-forecast.com/peaks/ ... casts/8612 )
od 29-go opadów śniegu prawie zero, wiatr na szczycie ledwie dmuchnie 20km/h, więc warun idealny do działania. W ciągu najbliższych dwóch tygodni mogliby sobie górę zaporęczować, zdobyć klimę i zaatakować szczyt. Skoro zeszła duża lawina to super się stało - nikt nie zginął, nasi nie stracili grama sprzętu więc działać mogą z powodzeniem - wystarczyło parę dni przeczekać w bazie. Jak nasi atakowali GI zimą 2012-go to w bazie siedzieli trzy tygodnie w huraganowym wietrze i co? przeczekali i weszli! Teraz zupełnie o co innego chodzi. Natkański liczył, że wyprawy komercyjne powieszą poręczówki, przetorują szlak a on z ekipą po śladach myk na szczyt - a tu zonk - wyprawy komercyjne straciły sprzęt, namioty, butle tlenowe, liny poręczowe, więc się wycofują a nasi razem z nimi, bo nie ma im kto poręczówek powiesić, drogi utorować - stąd mój tekst, że śmiechu warte są ich plany działania tam zimą, skoro latem nie potrafią sobie góry przygotować :lol: przestraszyli się lawiny (tak jakby to była nowość w górach wysokich, że lawiny schodzą :) ) czy też może faktu, że będą musieli działać samodzielnie? Z takim nastawieniem to zimą niech siedzą w domu, bo ekipie szturmowej dadzą tylko złudne nadzieje, że będzie droga przygotowana do ataku szczytowego a byle wiaterek i przymrozek zdmuchnie ich do bazy. Natkański i ta jego ekipa nadają się do założenia bazy, ale nie do przygotowania góry grupie szturmowej :lol:


Niestety tak to wygląda. Ta wyprawa na K2 pokazała w jak lichej kondycji jest himalaizm w Polsce. Jeśli w składzie nie ma Gołębia albo Bieleckiego szanse na szczyt spadają dramatycznie. Przyjęte założenia chyba wykluczały samodzielne poręczowanie drogi, wiec decyzja o zakończeniu akcji jest zrozumiała. Ale sam fakt,że takie założenia były też dowodzi słabości. Moim zdaniem szanse na zorganizowanie zimowej wyprawy na K2 2016/2017 bardzo spadły.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lip 27, 2016 9:44 am 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz gru 09, 2010 10:28 am
Posty: 487
Berza napisał(a):
Kim ty jesteś, że twierdzisz, że w tych warunkach się nie dało?
Zaczęło się. mam Ci dowód wkleić czy o co Ci chodzi? :lol: A kim Ty jesteś żeby twierdzić, że w obecnych warunkach się dało?
Ja ufam relacjom ekipy, która jest na miejscu. Skoro uznali,że się nie da, to się nie da. Przecież nie pojadę i nie będę sprawdzać. Co ja, Mackiewicz jestem, żeby śledztwo na podstawie prognozy pogody i mapy google robić?
Berza napisał(a):
Czyli ręce ci opadają ale się ze mną zgadasz. 8)
Nie, nie zgadzam się, bo napisałeś to tak, jakby ta wyprawa służyła czemukolwiek innemu poza otrzaskaniem się w takim a nie innym gronie, na konkretnej górze.

_________________
"Podstawowym celem człowieka powinno być unikanie prostaków i ludzi bez poczucia humoru. Bo życie jest za krótkie"
Andrzej Zawada


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lip 27, 2016 9:57 am 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 29, 2006 3:34 am
Posty: 14940
Lokalizacja: Ząbkowska, róg Brzeskiej
Yanas napisał(a):
Niestety tak to wygląda. Ta wyprawa na K2 pokazała w jak lichej kondycji jest himalaizm w Polsce. Jeśli w składzie nie ma Gołębia albo Bieleckiego szanse na szczyt spadają dramatycznie. Przyjęte założenia chyba wykluczały samodzielne poręczowanie drogi, wiec decyzja o zakończeniu akcji jest zrozumiała. Ale sam fakt,że takie założenia były też dowodzi słabości. Moim zdaniem szanse na zorganizowanie zimowej wyprawy na K2 2016/2017 bardzo spadły.

Nadal masz mnie za niepoprawnego fana Czapkinsa? :)
Wprawdzie skład w rodzaju Czapkins, Klonowski, Gołąb, Bielecki to by było jakby cztery wyprawy w jednym namiocie,
ale niestety przy obecnym sposobie myślenia o składzie wyprawy ambitny zamysł polskiego wejścia na K2 zimą może się najzwyczajniej nie udać.

Ludzie są, tylko.... taka jest sytuacja, czas indywidualistów.

_________________
Widzisz lewaka, nie stój z boku, reaguj!! Pamiętaj, lewactwo karmi się obojętnością i bezczynnością.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lip 27, 2016 10:17 am 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz gru 09, 2010 10:28 am
Posty: 487
grubyilysy napisał(a):
Ludzie są, tylko.... taka jest sytuacja, czas indywidualistów.
Dlatego cholernie szanuję Jędrka Bargiela, który swego czasu odmówił Hajzerowi udziału w całym projekcie, bo wiedział, że jego bajka to dokonania indywidualne, co zresztą świetnie mu wychodzi.

_________________
"Podstawowym celem człowieka powinno być unikanie prostaków i ludzi bez poczucia humoru. Bo życie jest za krótkie"
Andrzej Zawada


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lip 27, 2016 10:37 am 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 29, 2006 3:34 am
Posty: 14940
Lokalizacja: Ząbkowska, róg Brzeskiej
mpap napisał(a):
Dlatego cholernie szanuję Jędrka Bargiela, który swego czasu odmówił Hajzerowi udziału w całym projekcie,

No ale K2 to nie powinno się odmawiać ;).

_________________
Widzisz lewaka, nie stój z boku, reaguj!! Pamiętaj, lewactwo karmi się obojętnością i bezczynnością.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lip 27, 2016 10:40 am 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz gru 09, 2010 10:28 am
Posty: 487
No nie powinno ;) dlatego odmówił (z tego co pamiętam) przed wyprawą na GI ;)

_________________
"Podstawowym celem człowieka powinno być unikanie prostaków i ludzi bez poczucia humoru. Bo życie jest za krótkie"
Andrzej Zawada


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lip 27, 2016 11:25 am 
Swój

Dołączył(a): Śr lis 11, 2015 10:44 pm
Posty: 90
Lokalizacja: Konin
mpap napisał(a):
No nie powinno ;) dlatego odmówił (z tego co pamiętam) przed wyprawą na GI ;)

bzdura! Bargiel na GI wogóle nie był brany pod uwagę - kandydatów do ekipy na zimowe GI było tylko dwóch - Gołąb i Bielecki - i był to strzał w dziesiątke!
Hajzer zaproponował Bargielowi udział w wyprawie jesiennej na Lhotse 2012, i tam Jędrek się nie sprawdził w działaniu zespołowym - w ciężkich warunkach pogodowych najwyżej doszli Hajzer, Bielecka i Małek. Bargiel nie nadaje się do działania w takich warunkach, on jest dobry i bardzo szybki ale tylko wtedy gdy wyczeka na idealny warun, co potwierdził w latach następnych. Więcej Hajzer mu nie proponował udziału w swoich (PHZ-tu) wyprawach. :)
Bargiel jest solistą i to mu wychodzi najlepiej, ale to zupełnie inny "rodzaj" himalaizmu - K2 zimą nie jest dla niego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lip 27, 2016 12:14 pm 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz gru 09, 2010 10:28 am
Posty: 487
końpolski napisał(a):
bzdura! Bargiel na GI wogóle nie był brany pod uwagę

Był. Hajzer mówił to w którymś z wywiadów, nie wiem czy pisanym czy do jakiejś tv, ale był brany. Skończyło się jak się skończyło.W wolnej chwili poszukam tego wywiadu.
Zresztą nie jest to aż tak istotne w kontekście tego, że Bargiel do takich wypraw nie pasuje, tu pełna zgoda.

_________________
"Podstawowym celem człowieka powinno być unikanie prostaków i ludzi bez poczucia humoru. Bo życie jest za krótkie"
Andrzej Zawada


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lip 27, 2016 1:32 pm 
mpap napisał(a):
Berza napisał(a):
Kim ty jesteś, że twierdzisz, że w tych warunkach się nie dało?
Zaczęło się. mam Ci dowód wkleić czy o co Ci chodzi? A kim Ty jesteś żeby twierdzić, że w obecnych warunkach się dało?
Ja ufam relacjom ekipy, która jest na miejscu. Skoro uznali,że się nie da, to się nie da. Przecież nie pojadę i nie będę sprawdzać. Co ja, Mackiewicz jestem, żeby śledztwo na podstawie prognozy pogody i mapy google robić?

Wyrwałeś pytanie z kontekstu, którego nie zrozumiałeś. To nie było osobiste pytanie tylko zadane w kontekście porównania cię z Messnerem, który ma od ciebie dużo większe pojęcie, a jednak trzy razy się pomylił. Tak więc nie mów że wejść się nie dało w tych warunkach. Nie dało się tej konkretnej ekipie oraz ekipom komercyjnym, w których szeregach zazwyczaj 99% to słabi zawodnicy.

mpap napisał(a):
Czyli ręce ci opadają ale się ze mną zgadasz.
Nie, nie zgadzam się,

Czyli teraz zaprzeczasz sam sobie 8)

grubyilysy napisał(a):
skład w rodzaju Czapkins, Klonowski, Gołąb, Bielecki

Mackiewicz jedzie zimą na inną górę. Zgadnijcie na jaką? :mrgreen:


Góra
  
 
PostNapisane: Śr lip 27, 2016 2:43 pm 
Kombatant

Dołączył(a): Cz sty 05, 2012 9:26 am
Posty: 320
grubyilysy napisał(a):
Yanas napisał(a):
Niestety tak to wygląda. Ta wyprawa na K2 pokazała w jak lichej kondycji jest himalaizm w Polsce. Jeśli w składzie nie ma Gołębia albo Bieleckiego szanse na szczyt spadają dramatycznie. Przyjęte założenia chyba wykluczały samodzielne poręczowanie drogi, wiec decyzja o zakończeniu akcji jest zrozumiała. Ale sam fakt,że takie założenia były też dowodzi słabości. Moim zdaniem szanse na zorganizowanie zimowej wyprawy na K2 2016/2017 bardzo spadły.

Nadal masz mnie za niepoprawnego fana Czapkinsa? :)
Wprawdzie skład w rodzaju Czapkins, Klonowski, Gołąb, Bielecki to by było jakby cztery wyprawy w jednym namiocie,
ale niestety przy obecnym sposobie myślenia o składzie wyprawy ambitny zamysł polskiego wejścia na K2 zimą może się najzwyczajniej nie udać.

Ludzie są, tylko.... taka jest sytuacja, czas indywidualistów.


Nadal, bo wierzysz w niego ślepo mimo wielu dowodów na to,że to wiara pozbawiona podstaw.

Fiasko tegorocznych wypraw pokazuje,że jednak ludzi nie ma. Tzn. są,ale za mało, żeby szarpać się na K2 zimą. Czyli od wyprawy Netia K2 niewiele się zmieniło, bo tam też skład był dobrany przez Wielickiego źle (jak się później okazało), chociaż patrząc na nazwiska to wtedy aktywnie wspinali się trochę mocniejsi zawodnicy, niż teraz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Śr lip 27, 2016 2:56 pm 
Stracony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 29, 2006 3:34 am
Posty: 14940
Lokalizacja: Ząbkowska, róg Brzeskiej
Yanas napisał(a):
wiara pozbawiona podstaw.

Chyba inaczej oceniamy to co ja uznaję za "podstawy".
Dla Ciebie to jak to okreśłiłeś:
"determinacja niepoparta ani wydolnością, ani umiejętnościami czysto wspinaczkowymi. Ot, ułańska fantazja".
a dla mnie po prostu właśnie "podstawa",
bo w przypadki to ja wierzę, ale przy innych okolicznościach przyrody.

_________________
Widzisz lewaka, nie stój z boku, reaguj!! Pamiętaj, lewactwo karmi się obojętnością i bezczynnością.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sie 04, 2016 11:53 am 
Swój

Dołączył(a): Śr lis 11, 2015 10:44 pm
Posty: 90
Lokalizacja: Konin
http://altitudepakistan.blogspot.com/20 ... rum-i.html
dało się? - dało! a nasi stwierdzili, że się nie da! :lol:
nie wszyscy podwinęli ogony po lawinie na K2! :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sie 04, 2016 7:24 pm 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz gru 09, 2010 10:28 am
Posty: 487
końpolski napisał(a):
dało się? - dało! a nasi stwierdzili, że się nie da!
Za to wszyscy co do sztuki dali dyla z K2. Ot, ciekawostka.

Żeby życie było tak proste jak pisanie postów na forum.

_________________
"Podstawowym celem człowieka powinno być unikanie prostaków i ludzi bez poczucia humoru. Bo życie jest za krótkie"
Andrzej Zawada


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: So sie 06, 2016 5:31 pm 
Życie by było dla ciebie proste gdybyś przyjmował fakty. A fakty są takie, że na GI dało się wejść. No ale jeżeli nadal twierdzisz, że jeśli fakty są inne niż twoje teorie to tym gorzej dla faktów, to już twój problem.


Góra
  
 
PostNapisane: Pn sie 08, 2016 10:48 am 
Kombatant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz gru 09, 2010 10:28 am
Posty: 487
Fakty są też takie, że polska ekipa stwierdziła zupełnie coś innego. Nie dało się wejść na GI w tym okresie czasu. Dlaczego nie weszli później? Ha, tutaj niespodzianka, bo już ich nie było pod GI. Wyjechali. Może dlatego, że nie mieli więcej kasy, może dlatego, że byli głodni, może dlatego, że któremuś zdechł pies i mu było smutno, może tylko po to, żebyś mógł się produkować i przedłużać swojego ego kolejnymi postami bez sensu. Tego się niestety nie dowiemy.

_________________
"Podstawowym celem człowieka powinno być unikanie prostaków i ludzi bez poczucia humoru. Bo życie jest za krótkie"
Andrzej Zawada


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: Cz sie 11, 2016 6:56 pm 
Swój

Dołączył(a): Śr lis 11, 2015 10:44 pm
Posty: 90
Lokalizacja: Konin
Najświeższy news z FB:

"Adam Bielecki
46 min ·
43 lata historii firmy założonej przez himalaistę, niezliczona liczba branżowych nagród, w tym 11 (!) na tegorocznym ISPO w Monachium i dbałość o szczegóły z jaką dotąd się nie spotkałem – to mój nowy partner odzieżowy. Jego nazwę poznacie w przyszłym tygodniu. Od blisko dwóch miesięcy testuję istniejące produkty, a także projekty powstałe w wyniku mojej współpracy z ekspertami ze szwajcarskiego laboratorium mojego nowego partnera. Niemniej najpoważniejszy test zaprojektowanej przeze mnie odzieży nastąpi we wrześniu, gdy – wspólnie z Elizabeth Revol – wyruszę w Himalaje, by poprowadzić nową drogę na Mount Everest. Ciąg dalszy nastąpi ; )"


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1556 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 52  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Polityka prywatności i ciasteczka
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL